Road Trip!

tankki täyteen

Ikää ja elämänkokemusta jo jonkinverran takana mutta matkailusta ei!Kiinnostaisi tietää kokemuksia Road Trip matkailusta yksin Usa:ssa eli onko järkevää/turvallista ja kun kielitaitokin on kyseenalainen joka on ehkä se suurin este itselle.Haaveena lähteä elo-syyskuussa ja olla 1-2kk reissussa.Matkareitti pääpiirteittäin Los Angeles-San Francisco-Death Valley-Las Vegas-Grand Canyon-San Diego-Los Angeles.
Minkälaista budjettia kannattaa varata puolentoista-kahdenkuukauden elämiseen,majoittumiseen,autovuokriin ym.

Syksyllä lähtijöitä?

2

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä yksinkin voi tehdä ihan järkevän ja turvallisen autoreissun ja vajavaisella kielitaidollakin. Amerikkalaisilla on kova yritys ymmärtää huonostikin kieltä puhuvaa. Tietysti asioiden selvittäminen on hankalampaa, mutta jos uskallat rohkeasti yrittää, niin kyllä ne asiat selviävät.
      Auto (esim.Chrysler Sebring) maksaa kahdeksi kuukaudeksi noin 1400 euroa, motellien hinnat ovat 40-100 dollaria yöltä. Naiset valitsevat yleensä 70 dollarista ylöspäin, miehille kelpaa halvemmatkin.
      Lähden itse nyt huhtikuussa melkein samalle reitille ja meinaan suoriutua siitä kahdessa viikossa, kun ei nyt ole enempää aikaa. Kahdessa kuukaudessa ehdit tutustua reittiin ja ympäristöön perusteellisesti.
      Kirjoitan tarinan myös tulevasta matkastani blogisivulleni, googlaamalla nimimerkkiäni löydät helposti lisätietoa esimerkiksi kustannuksista pitkillä reissuilla.

    • meinaat käydä

      ottaisin ton pituiselle matkalle itse, vaikka oregonin mukaan, että näkis vähän vehreyttä. kielitaidolla ei ole merkitystä. aina tulet toimeen. ja amerikkalainen ymmärtää, vaikka kiinaa, jos on rahaa tulossa ja et todennäköisesti ole muutoin tekemisissä paikallisten kanssa, kuin rahan "vaihdossa".
      kannattaa katsoa pikaruokapaikoista niitä motellien alennuskuponkeja. siellä on yleensä standit ulkona, joista niitä voi ottaa. halvimmat huoneet yhelle lähtee siitä 20 taalasta. itse olen vuosia reissannut usassa ja ikinä en ole 70 taalan huoneessa yöpynyt, vaikka nainen olenkin. kallein oli ekalla reissulla vuosia sitten 40 taalaa. niin ja hinnat ovat usein neuvoteltavissa, mutta siihen tarvitaan pikkasen kielitaitoa. tai jos on myöhäinen ilta ei sitä kielitaitoakaan tarvita. jos varaat 100 ekee päivää kohti saat kaiken mitä tarvitset auton, bensat, lehdet(itse niitä luen aina siellä ja ostan niitä), ruoat, majoituksen sekä tuliaiset, jos ei siis tartte timangeja tuliaisiks viedä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1214
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      54
      729
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      710
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      678
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      608
    Aihe