kuka osais auttaa

mann.

Pitäis tulostaaa autocadilla tiedostoon erimittakaavaisia kuvia tai tiedostoon tulostamisen minä osaan mutta se että mitenkä ne kuvat saadaan siihen samalle lakanalle erimittakaavoissa?

4

468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...että homma tapahtuu piirtämällä kuvat kukin omamittakaavaiselle alustalle erilleen toisistaan. Sitten ne kootaan yhdelle lakanalle ali- tai istutuskuvina. Se, että joudun asiaa veikkailemaan, johtuu siitä, etten ole koskenut autocadiin juuri koskaan. Tuo tekniikka on vaan käytössä joillakin Autocadin kilpailijoilla - veikkaukseni mukaan myös Autocadillä.

• fgkfgk

Autocadilla piirretään aina ilman mittakaavaa model -tilaan. Tulostuksessa mittakaava valitaan. Tulostusikkunaan tuodaan model -tilasta viewportteja, jotka skaalataan oikeaan kokoon näin: tuplaklikkaus ikkunassa, zoom enter, (esim) 1/25XP enter. Piirtämällä kuvia suoraan johonkin mittakaavaan aiheuttaa vaan harmaita hiuksia.

• hulibumba

teet niin että skaalaat tarvittavan kuvan joko mm => tuumiksi SCALE-käskyllä käyttäen kerrointa 25.4 ja tuumista mm :ksi kerroin 0.03937. näin ainakin AutoCad 2000 ja mechanical desktop 4 :ssa.

• mann.

niinpä tein, scale käskyllä, piti vaan ensin miettiä hieman että minkä verran suurennan 1:20 tulevaa kuvaa kun kaikki tulostin sitten 1:50. Eli piti scaalata ensin 2.5 kertaiseksi ja sit kaikki tulostaa 1:50 niin kaikki 2.5 kertaiset tuli sitten 1:20 mittakaavaan :) vähän kepulikonsti mutta eipä tuota osannu niiitä "create layout wizard" näkymäikkunoitakaan käyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1114
    2. 75
      1101
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      48
      1004
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      958
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      935
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      33
      717
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      704
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      607
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      590
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      547
    Aihe