Apua, lattiaongelma

Carita72

Olemme rakentamassa taloa, pintamateraalit ja värit pitäisi valita. Huonekalujemme puu (tv-taso, vitriini, ruokapöytä, nojatuolien puuosat jne.) on koivua ja nyt epäröin lattiaa. Jos valitsen koivuparketin tai -laminaatin, niin tuleeko liikaa koivua? Jos ei koivua niin mitä sitten?

4

252

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisab

Tammii sopii hyvin koivun kaveriksi. Tammi kestää kulutusta erittäin hyvin. Tammen puuaines on väriltään keltaisen ruskeaa. Pintapuu on väriltään vaaleampaa kuin sydänpuu. Syykuvio erottuu selvästi työstetyn puun pinnasta ja usein esiintyy ns. ydinsädepeilejä. Tammen hillitty värimaailma ja kuvio sopivat kehyksiksi mitä erilaisimmille sisustuksille.
      http://www.kareliaparketti.fi/karelia-fi/sivut/valitse_parketti/karelia_mallisto/tammi/

• Jos kalusteet on vaaleat, niin laita tummempi lattia esim. pähkinä. Ei missään nimessä ainakaan koivua, lattia ja kalusteet ei koskaan saa olla samaa väriä, näyttää yhtenäiseltä massalta. Mutta jos vaaleaa haluat, niin tammi on ihan ok.

• Carita72
        Xivra kirjoitti:

Jos kalusteet on vaaleat, niin laita tummempi lattia esim. pähkinä. Ei missään nimessä ainakaan koivua, lattia ja kalusteet ei koskaan saa olla samaa väriä, näyttää yhtenäiseltä massalta. Mutta jos vaaleaa haluat, niin tammi on ihan ok.

Vaikka kumpikin olette olleet koivulattiaa vastaan, niin löysin esimerkin, jossa värit on aika samat kuin meillä:

http://www.sipoonranta.fi/asunnot/sisustus
        ja tuo klassinen sisustus.

Siitä aloinkin haikalemaan Saima-parketin perään... Onko hankala/kallis asentaa? Se ilmeisesti liimataan toisiinsa uivaksi lattiaksi. Millainen käytössä, onko kokemuksia

Pidämme neutraaleista väreistä huonekaluissa ja muissa suurissa pinnoissa. Väriä saa mukavasti tyynyillä, verhoilla, ja pikkuesineillä. Niitä vaihdankin sitten useasti vuodenajan mukaan. Talvella kodin väri on sini-valkoinen, keväällä alkaa vihertää, kesällä vihreä jatkuu, syksyn tulle murrettuja värejä, Halloweenina hieman oranssia ja joulun tullen punaista. Rauhallisiin perusväreihin on helppo yhdistää.

• Annu.

Kyllä minäkin laittaisin jonkun tummemman värin lattiaan jos kalusteet on koivua. Tammi voisi olla hyvä, jollen itse olisi perusteellisesti kyllästynyt tammeen, sitä kun on kaikkialla. Meillä on lattia tummahkoa kempasta ja olen todella tyytyväinen. Siihen voi yhdistellä aivan tummaa, kirsikkaa sekä vaaleaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      455
      918
    2. 56
      579
    3. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      158
      559
    4. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      51
      545
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      164
      527
    6. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      225
      504
    7. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      20
      446
    8. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      90
      434
    9. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      64
      422
    10. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      187
      420
    Aihe