Pitääkö olla lääkärintodistus,jos on sairaana ja käy työelämävalmennuksessa,ja kenelle se esitetään?
Tarvinko lääkärintodistuksen
18
2849
Vastaukset
- Tässä:::
Noo, jos sulle on selvästi ohjeistettu että todistus pitää olla, niin sitten pitääpi.
Lähimmälle esimiehelle se anetaan, käsittääkseni lyhyessä saikussa riittää sairaanhoitajan todistus, mutta riipuu paikasta.- kokemuksella
Hanki 3 ensimmäiseltä päivältä vähintään sairaanhoitajan ja seuraavilta lääkärintodistus niin et menetä työmarkkinatukeasi niiltä päiviltä kun olet sairaana, ylläpitokorvaustahan ei makseta sairauspäiviltä. Sinun pitää toimittaa työvoimatoimistoon kopiot ja alkuperäinen toimitetaan aina Kelaan. Tietenkin myös työpaikalla vastaavalle henkilölle yleensä toimitetaan kopio. Työvoimatoimisto tekee lausunnon Kelaan siitä että onko sinun sairauslomasi laillinen. Jos sinulla ei ole esittää todistusta sairaudesta, saat todennäköisesti kielteisen lausunnon työvoimatoimistolta niistä päivistä jotka olet ollut poissa.
Ovat tosi tarkkoja näissä. - näin on tosi
kokemuksella kirjoitti:
Hanki 3 ensimmäiseltä päivältä vähintään sairaanhoitajan ja seuraavilta lääkärintodistus niin et menetä työmarkkinatukeasi niiltä päiviltä kun olet sairaana, ylläpitokorvaustahan ei makseta sairauspäiviltä. Sinun pitää toimittaa työvoimatoimistoon kopiot ja alkuperäinen toimitetaan aina Kelaan. Tietenkin myös työpaikalla vastaavalle henkilölle yleensä toimitetaan kopio. Työvoimatoimisto tekee lausunnon Kelaan siitä että onko sinun sairauslomasi laillinen. Jos sinulla ei ole esittää todistusta sairaudesta, saat todennäköisesti kielteisen lausunnon työvoimatoimistolta niistä päivistä jotka olet ollut poissa.
Ovat tosi tarkkoja näissä.Noista todistuksista en tiedä, mutta ylläpitokorvausta maksetaan myös sairasloman ajalta.
"Työministeriö: Ohje työllistämistukijärjestelmästä sekä työmarkkinatuen työharjoittelusta ja työelämävalmennuksesta OHJE
DNro: O/7/2007 TM
Antopäivä: 24.04.2007
Voimaantulopäivä: 01.05.2007
Voimassa: Toistaiseksi
sivu 37 (pdf-tiedostosta)
Sairauspäivärahan omavastuuaika
Koska työharjoittelussa ja työelämävalmennuksessa olevalle maksetaan työllistämistukea ja työmarkkinatukea
toimeentulon turvaamiseksi, maksetaan em. tuet ja niihin liittyvät ylläpitokorvaukset
väliinputoamisten estämiseksi myös siltä ajalta, jolta työharjoitteluun tai työelämävalmennukseen
osallistuva ei sairausvakuutuslain (1224/2004) 8 luvun 7 §:ssä säädetyn omavastuuajan (sairastumispäivän
lisäksi yhdeksän arkipäivää) vuoksi ole oikeutta sairauspäivärahaan."
http://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/normi/455001/28957 - enää
näin on tosi kirjoitti:
Noista todistuksista en tiedä, mutta ylläpitokorvausta maksetaan myös sairasloman ajalta.
"Työministeriö: Ohje työllistämistukijärjestelmästä sekä työmarkkinatuen työharjoittelusta ja työelämävalmennuksesta OHJE
DNro: O/7/2007 TM
Antopäivä: 24.04.2007
Voimaantulopäivä: 01.05.2007
Voimassa: Toistaiseksi
sivu 37 (pdf-tiedostosta)
Sairauspäivärahan omavastuuaika
Koska työharjoittelussa ja työelämävalmennuksessa olevalle maksetaan työllistämistukea ja työmarkkinatukea
toimeentulon turvaamiseksi, maksetaan em. tuet ja niihin liittyvät ylläpitokorvaukset
väliinputoamisten estämiseksi myös siltä ajalta, jolta työharjoitteluun tai työelämävalmennukseen
osallistuva ei sairausvakuutuslain (1224/2004) 8 luvun 7 §:ssä säädetyn omavastuuajan (sairastumispäivän
lisäksi yhdeksän arkipäivää) vuoksi ole oikeutta sairauspäivärahaan."
http://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/normi/455001/28957Tuo TEM:n kirje vuodelta 2007 ei ole enää voimassa, koska työttömyysturvalakia muutettiin 01.01.2010 lukien. Ylläpitokorvaus maksetaan vain OSALLISTUMISPÄIVILTÄ ! Katso finlexistä voimassaoleva työttömyysturvalaki.
- kuntoudu jo
Vituttaako, loisimissuunnitelmasi hajosi!
- --Urkki--
kotikuntasi mielenterveystoimistosta: sinulla nimittäin on pakkomielle, häiriköinti keskustelupalstoilla.
Toinen vaihtoehto on tietysti intiimi kanssakäyminen ja mielellään vielä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Tässä tapauksessa laita likoon koko "viehätysvoimasi" ja yritä kellistää joku naikkonen.
Loppuu häiriköinti laakista. Mutta muista, ei väkisin eikä väsyttämällä! - hölmöytenne
--Urkki-- kirjoitti:
kotikuntasi mielenterveystoimistosta: sinulla nimittäin on pakkomielle, häiriköinti keskustelupalstoilla.
Toinen vaihtoehto on tietysti intiimi kanssakäyminen ja mielellään vielä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Tässä tapauksessa laita likoon koko "viehätysvoimasi" ja yritä kellistää joku naikkonen.
Loppuu häiriköinti laakista. Mutta muista, ei väkisin eikä väsyttämällä!Mitä jos olen työtön ja kotona (ei missään valmennuksessa) ja olen sairas ja kirjoitan kela-lappuun "sairas", enkö saa työmarkkinatukea ilman lääkärintodistusta noilta päiviltä ollenkaan?
- poliisikoira
hölmöytenne kirjoitti:
Mitä jos olen työtön ja kotona (ei missään valmennuksessa) ja olen sairas ja kirjoitan kela-lappuun "sairas", enkö saa työmarkkinatukea ilman lääkärintodistusta noilta päiviltä ollenkaan?
Työtönkin voi oikeasti olla "sairaslomalla", varsinkin jos on kyse pitempiaikaisesta sairaudesta (muistaakseni yli sen 9 päivää minkä jälkeen voi mennä sairauspäivärahalle). Silloin tarvitaan kyllä jo yleensä B-lausuntoja sun muita että saa sen sairaspäivärahan. :)
Hauska kysymys, voisiko työmarkkinatuki loppua jos muuten vaan ilmoittaa olevansa työttömänä sairas pari päivää. En ole koskaan kokeillut miten siihen reagoidaan. Tuskin mitenkään:)
TE-toimisto voisi olla sairaudesta eri mieltä, jos esimerkiksi kieltäytyy työhaastatteluun osoituksesta vedoten sairauteen. Saattaisivat laittaa negatiivisen lausunnon Kelaan, jos ei ole näyttää saikkulappuja. - Kick.
poliisikoira kirjoitti:
Työtönkin voi oikeasti olla "sairaslomalla", varsinkin jos on kyse pitempiaikaisesta sairaudesta (muistaakseni yli sen 9 päivää minkä jälkeen voi mennä sairauspäivärahalle). Silloin tarvitaan kyllä jo yleensä B-lausuntoja sun muita että saa sen sairaspäivärahan. :)
Hauska kysymys, voisiko työmarkkinatuki loppua jos muuten vaan ilmoittaa olevansa työttömänä sairas pari päivää. En ole koskaan kokeillut miten siihen reagoidaan. Tuskin mitenkään:)
TE-toimisto voisi olla sairaudesta eri mieltä, jos esimerkiksi kieltäytyy työhaastatteluun osoituksesta vedoten sairauteen. Saattaisivat laittaa negatiivisen lausunnon Kelaan, jos ei ole näyttää saikkulappuja."Työtönkin voi oikeasti olla "sairaslomalla", varsinkin jos on kyse pitempiaikaisesta sairaudesta (muistaakseni yli sen 9 päivää minkä jälkeen voi mennä sairauspäivärahalle). Silloin tarvitaan kyllä jo yleensä B-lausuntoja sun muita että saa sen sairaspäivärahan. :)"
Ai onko se noin.. Sain itse meinaa joku aika sitten aika minimin saikkulomaa.. Ja b-lausunolla menee. :SS No mutta voinko pärjätä pelkällä saikkutodistuksella ja kirjoittaa vaan "sairas" ja saada työmarkkinatukea. Mun mielestä khyllä. Mutta sanoivat jos haen jatkossa saikkurahaa, sellanen b-lausunto toimitettava erikoiselta (perus).. Mutta onko hyvä hakea sitä sitten taas, ku sainkin aika minimi saikun.. :OOO
En tie mitä teen!? Kick. kirjoitti:
"Työtönkin voi oikeasti olla "sairaslomalla", varsinkin jos on kyse pitempiaikaisesta sairaudesta (muistaakseni yli sen 9 päivää minkä jälkeen voi mennä sairauspäivärahalle). Silloin tarvitaan kyllä jo yleensä B-lausuntoja sun muita että saa sen sairaspäivärahan. :)"
Ai onko se noin.. Sain itse meinaa joku aika sitten aika minimin saikkulomaa.. Ja b-lausunolla menee. :SS No mutta voinko pärjätä pelkällä saikkutodistuksella ja kirjoittaa vaan "sairas" ja saada työmarkkinatukea. Mun mielestä khyllä. Mutta sanoivat jos haen jatkossa saikkurahaa, sellanen b-lausunto toimitettava erikoiselta (perus).. Mutta onko hyvä hakea sitä sitten taas, ku sainkin aika minimi saikun.. :OOO
En tie mitä teen!?enkä edes halua kokeillen selvittää, miten KELA suhtautuu työmarkkinatukihakemukseen, jossa on muutaman päivän kohdalla ´sairas`-merkintä mutta minulla ei olisi esittää sairauslomatodistusta vastaavalta ajalta. (Olen muistavinani, että lyhytaikainenkin sairausloma pitäisi ilmoittaa myös työvoimatoimistoon - työtönhän ei sairausloman aikana pystyisi saman tien aloittamaan hänelle tarjottavia töitä.) Mutta kuinka moni työtön ilmoittelee työvoimatoimistoon flunssan tai mahataudin kellistettyä heidät petiin muutamaksi päiväksi? Lyhytaikaisesti sairastunut työtönhän voi hankkia lääkärintodistuksen vasta silloin, jos hänet osoitettaisiin työhön tai kurssille sairausaikana.
- Kick.
piruitte kirjoitti:
enkä edes halua kokeillen selvittää, miten KELA suhtautuu työmarkkinatukihakemukseen, jossa on muutaman päivän kohdalla ´sairas`-merkintä mutta minulla ei olisi esittää sairauslomatodistusta vastaavalta ajalta. (Olen muistavinani, että lyhytaikainenkin sairausloma pitäisi ilmoittaa myös työvoimatoimistoon - työtönhän ei sairausloman aikana pystyisi saman tien aloittamaan hänelle tarjottavia töitä.) Mutta kuinka moni työtön ilmoittelee työvoimatoimistoon flunssan tai mahataudin kellistettyä heidät petiin muutamaksi päiväksi? Lyhytaikaisesti sairastunut työtönhän voi hankkia lääkärintodistuksen vasta silloin, jos hänet osoitettaisiin työhön tai kurssille sairausaikana.
No.. koulutuksesta kun olet ollut poissa sairauden takia, kannattaa olla sairaslomatodistus ja näytettynä kouluttajalle, kela voi itse katsoa, että onko sairasloma määrätty sinulle, kun merkitset sairas. Jos merkitset sairas, olet ollut poissa koulutuksesta ja sulla ei ole ollut näytettävänä sairaslomatodistusta, et niiltä päiviltä saa mtn.. Tosiaan on sellainen käytäntökin, että saikkulappu pitää näyttää työkkäristä - kelaan.. :S Pitääkö mun sitten mennä näyttää mun oma todistus kelaan, vai kattovatko itse miten asia on..
Mutta jos joku voisi selventää.. Elikkä, mun mielestä se on vapaaehtoista, että hakeeko sairauspäivärahaa vai meneekö työmarkkinatuella!? Muistan, kun merkitsin sairas tuli työmarkkinatukea, mutta kun hyväksyttiin sairauspäivärahalle, niin sitten meni liikamaksun piikkiin työmarkkinatukeni ja olivat sitten perineet ylim. takaisin.. Mutta onko järkeä nyt sairauspäivärahalle, koska tosiaan on vähä yli viikko vaan saikkua.. Mikä on kyl aika narettavaa suhteessa ongelmaani. Ja pitäis taaaas tehä uus työmarkkinatuki hakemus....huoh. - Zöki
Kick. kirjoitti:
No.. koulutuksesta kun olet ollut poissa sairauden takia, kannattaa olla sairaslomatodistus ja näytettynä kouluttajalle, kela voi itse katsoa, että onko sairasloma määrätty sinulle, kun merkitset sairas. Jos merkitset sairas, olet ollut poissa koulutuksesta ja sulla ei ole ollut näytettävänä sairaslomatodistusta, et niiltä päiviltä saa mtn.. Tosiaan on sellainen käytäntökin, että saikkulappu pitää näyttää työkkäristä - kelaan.. :S Pitääkö mun sitten mennä näyttää mun oma todistus kelaan, vai kattovatko itse miten asia on..
Mutta jos joku voisi selventää.. Elikkä, mun mielestä se on vapaaehtoista, että hakeeko sairauspäivärahaa vai meneekö työmarkkinatuella!? Muistan, kun merkitsin sairas tuli työmarkkinatukea, mutta kun hyväksyttiin sairauspäivärahalle, niin sitten meni liikamaksun piikkiin työmarkkinatukeni ja olivat sitten perineet ylim. takaisin.. Mutta onko järkeä nyt sairauspäivärahalle, koska tosiaan on vähä yli viikko vaan saikkua.. Mikä on kyl aika narettavaa suhteessa ongelmaani. Ja pitäis taaaas tehä uus työmarkkinatuki hakemus....huoh.Kelahan jatkaa työmarkkiantuen maksamista sen sairasloman omavastuun ajan, oliko se 7 vai 9 päivää, sen jälkeen siirryt sairaspäivärahalle.
sairaslomat ja sairaspäivät kannattaa aina ottaa legurilta vastaan sekä kirjata ja ilmoittaa kelalle. tämä siksi, että jos joskus vuosien kuluttua joku asia alkaa sua terveydessä vaivaamaan, on hyvä olla näyttöä, että olet ollut sairaana ja käynyt lääkärissä jo aikoja sitten. varsinkin jos kysymyksessä sama vaiva.
esim. pitkäaikaistyötön potee selkäänsä. ei viitsi byrokratian pelossa ja tietämättömyyttään merkitä kertaakaan kelan hakemukseen, että olisi ollut selästä sairaana. selkä pamahtaa lopullisesti. kela alkaa hakemaan, että mites kauan tämä on vaivannut, ja onko ollut aiemmin oireita ja hoidossa. mitään ei löydy eli kaikki hoito ja kuntoutus siirtyy hamaan tulevaisuuteen. ihan turhaan.
sairaspäivärahaa maksetaan 6 pväää viikossa, työmarkkinatuke 5 pvää. menee summina suurinpiirtein samoihin työttömällä. jos olet edellisen verotuksen aikaan vielä ollut työssä, niin silloin s-pvä raha lasketaan tulojen mukaan ja on isompi.
työkkärille pitää/kannattaa myös ilmoittaa olevansa sairaslomalla, siirtyy silloin pois työttömien kirjoilta ja ei tule turhaan aktivointikirjeitä. - Kick.
Zöki kirjoitti:
Kelahan jatkaa työmarkkiantuen maksamista sen sairasloman omavastuun ajan, oliko se 7 vai 9 päivää, sen jälkeen siirryt sairaspäivärahalle.
sairaslomat ja sairaspäivät kannattaa aina ottaa legurilta vastaan sekä kirjata ja ilmoittaa kelalle. tämä siksi, että jos joskus vuosien kuluttua joku asia alkaa sua terveydessä vaivaamaan, on hyvä olla näyttöä, että olet ollut sairaana ja käynyt lääkärissä jo aikoja sitten. varsinkin jos kysymyksessä sama vaiva.
esim. pitkäaikaistyötön potee selkäänsä. ei viitsi byrokratian pelossa ja tietämättömyyttään merkitä kertaakaan kelan hakemukseen, että olisi ollut selästä sairaana. selkä pamahtaa lopullisesti. kela alkaa hakemaan, että mites kauan tämä on vaivannut, ja onko ollut aiemmin oireita ja hoidossa. mitään ei löydy eli kaikki hoito ja kuntoutus siirtyy hamaan tulevaisuuteen. ihan turhaan.
sairaspäivärahaa maksetaan 6 pväää viikossa, työmarkkinatuke 5 pvää. menee summina suurinpiirtein samoihin työttömällä. jos olet edellisen verotuksen aikaan vielä ollut työssä, niin silloin s-pvä raha lasketaan tulojen mukaan ja on isompi.
työkkärille pitää/kannattaa myös ilmoittaa olevansa sairaslomalla, siirtyy silloin pois työttömien kirjoilta ja ei tule turhaan aktivointikirjeitä.Tota.."Kelahan jatkaa työmarkkiantuen maksamista sen sairasloman omavastuun ajan, oliko se 7 vai 9 päivää, sen jälkeen siirryt sairaspäivärahalle." Käsittääkseni omavastuuajalta ei saa mitään.
Ok..toimitan todistuksen ja kirjoitan "sairas", mä en viitsi sairauspäivärahaa taas hakea, ku on toi omavastuuaika ja pitäis taas tehdä uusi heti perää työmarkkinatukihakemus.. :/ - Kick.
Kick. kirjoitti:
Tota.."Kelahan jatkaa työmarkkiantuen maksamista sen sairasloman omavastuun ajan, oliko se 7 vai 9 päivää, sen jälkeen siirryt sairaspäivärahalle." Käsittääkseni omavastuuajalta ei saa mitään.
Ok..toimitan todistuksen ja kirjoitan "sairas", mä en viitsi sairauspäivärahaa taas hakea, ku on toi omavastuuaika ja pitäis taas tehdä uusi heti perää työmarkkinatukihakemus.. :/niin..kai mä voin olla hakematta siis sitä sairauspäivärahaa.. vai onko se pakko hakea..?
- Käsittääksemättäni
Kick. kirjoitti:
Tota.."Kelahan jatkaa työmarkkiantuen maksamista sen sairasloman omavastuun ajan, oliko se 7 vai 9 päivää, sen jälkeen siirryt sairaspäivärahalle." Käsittääkseni omavastuuajalta ei saa mitään.
Ok..toimitan todistuksen ja kirjoitan "sairas", mä en viitsi sairauspäivärahaa taas hakea, ku on toi omavastuuaika ja pitäis taas tehdä uusi heti perää työmarkkinatukihakemus.. :/"Käsittääkseni omavastuuajalta ei saa mitään."
Vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Muuten vaikeeta? Peruskoulun päästötodistus jäi vaiheeseen?
Siksihän se kela jatkaa sen sairaspäivärahan omavastuun ajan sitä saamarin työmarkkinatuen maksamista, ettei ihminen jää ilman rahaa herran jestas viikoksi siksi että sairastuu.
Mitä sä kuvittelet? Että vaan ne joilla on rahaa tai työpaikka voi sairastua, mutta työtön ei voi olla sairas, koska omavastuu kestää viikonpäivät eikä pennin latia makseta eikä kenelläkään ole varaa semmoiseen?
Minkä takia ne eduskunnassa istuu asioita miettimässä ja lakeja säätämässä? Siksikö että sais itelleen päivärahaa ja pääsis linnan juhliin kerran vuodessa?
Eeeeiiiku ne on eduskunnassa sen verran päättäneet, että semmonen köyhä ja työtön, joka on työmarkkinatuella saa sairastuessaan EDELLEEN sairaspäivärahan omavastuu päivien ajan sitä työmarkkinatukea ja siirtyy sitten sairaspäivärahalle, ETTEI sen tarvi sairaana kärvistellä ilman mitään rahaa.
Kiesus. Mistä tämmösiä tulee? Mene kuule sinne kelaan ihan itse ja pyydä joltain virkailijalta kädestä pitäen neuvoa kun se saa siitä palkkaakin.
Sitten kirjaston kautta hakemaan joku yhteiskuntaopin peruskirja ja lukemaan sitä. Mitä siellä mahdollisesta puhutaan jostain sosiaaliturvasta ja sensemmosesta. On siellä jotain asioista, varamana on. - Kick.
Käsittääksemättäni kirjoitti:
"Käsittääkseni omavastuuajalta ei saa mitään."
Vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Muuten vaikeeta? Peruskoulun päästötodistus jäi vaiheeseen?
Siksihän se kela jatkaa sen sairaspäivärahan omavastuun ajan sitä saamarin työmarkkinatuen maksamista, ettei ihminen jää ilman rahaa herran jestas viikoksi siksi että sairastuu.
Mitä sä kuvittelet? Että vaan ne joilla on rahaa tai työpaikka voi sairastua, mutta työtön ei voi olla sairas, koska omavastuu kestää viikonpäivät eikä pennin latia makseta eikä kenelläkään ole varaa semmoiseen?
Minkä takia ne eduskunnassa istuu asioita miettimässä ja lakeja säätämässä? Siksikö että sais itelleen päivärahaa ja pääsis linnan juhliin kerran vuodessa?
Eeeeiiiku ne on eduskunnassa sen verran päättäneet, että semmonen köyhä ja työtön, joka on työmarkkinatuella saa sairastuessaan EDELLEEN sairaspäivärahan omavastuu päivien ajan sitä työmarkkinatukea ja siirtyy sitten sairaspäivärahalle, ETTEI sen tarvi sairaana kärvistellä ilman mitään rahaa.
Kiesus. Mistä tämmösiä tulee? Mene kuule sinne kelaan ihan itse ja pyydä joltain virkailijalta kädestä pitäen neuvoa kun se saa siitä palkkaakin.
Sitten kirjaston kautta hakemaan joku yhteiskuntaopin peruskirja ja lukemaan sitä. Mitä siellä mahdollisesta puhutaan jostain sosiaaliturvasta ja sensemmosesta. On siellä jotain asioista, varamana on.No huhhuh.
- Kelatar
Kick. kirjoitti:
niin..kai mä voin olla hakematta siis sitä sairauspäivärahaa.. vai onko se pakko hakea..?
Pakko on hakea jos on myönnetty. Lääkärisi on asian näin arvioinut ja sen sinulle kirjoittanut. Oletan, että käytät julkista terveydenhuoltoa. Kela näkee että sairaspäivärahaa on myönnetty, mutta ei ole haettu. Kysymys kuuluu seuraavaksi kelalta päin että, miksi hakee työttömyysturvaa kun ei ole siihen oikeutettu, vaan on määrätty sairaspäivärahalle?
- Kick.
Kelatar kirjoitti:
Pakko on hakea jos on myönnetty. Lääkärisi on asian näin arvioinut ja sen sinulle kirjoittanut. Oletan, että käytät julkista terveydenhuoltoa. Kela näkee että sairaspäivärahaa on myönnetty, mutta ei ole haettu. Kysymys kuuluu seuraavaksi kelalta päin että, miksi hakee työttömyysturvaa kun ei ole siihen oikeutettu, vaan on määrätty sairaspäivärahalle?
Joo...no täytyypi mennä sitten selvitää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321