Aksilaperäinen Scania kasettiautona?!

akseli ja elina

Työnantaja on nyt vaihtamassa sora-autoa uudempaan ja aikoo laittaa aksilaperäisen Scanian nyt. Edellinen on samaa merkkiä ja napaperällä. Ollaan väitelty kun mielestäni aksilaperäinen ei sovellu raskaaseen soranajoon. Auto siis on 4aks ja kasetti perässä. Kertoilkaas kokemuksia ja mielipiteitänne tästä. Itse olisin oikeastaan napaperäisen telivedon kannalla.

11

1844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+112862

      Itsekin olisin napaperän kannalla, mutta akseliperälläkin pitäisi pärjätä jos osaa edes jotenkin ajaa. Toki napaperä varsinkin sora/tukkihommissa tuo sitä työmukavuutta paljonkin kun saa kytkimen kanssa pelattua paremmin.

    • aloittaja....

      Niin siis kyse on nostoteliautosta.

      • oli miten oli...

        teliveto tai nostoteli ja oli sitte Scania tai mikä vaan muu merkki, mutta sora/puun ajoon napaperällä. Sellanen on minun mielipide ja erimieltä saa olla. Kuulemma vetoakselit kulutus tavaraa noissa akseli perä Scanioissa, mutta jos jollakin kuljetus yrittäjälle edelleen ylimääräistä rahaa niin sitten...


      • 143
        oli miten oli... kirjoitti:

        teliveto tai nostoteli ja oli sitte Scania tai mikä vaan muu merkki, mutta sora/puun ajoon napaperällä. Sellanen on minun mielipide ja erimieltä saa olla. Kuulemma vetoakselit kulutus tavaraa noissa akseli perä Scanioissa, mutta jos jollakin kuljetus yrittäjälle edelleen ylimääräistä rahaa niin sitten...

        oli joskus 143 500hv kasettiautona auto 3 aks. ja kasetti 4 aks. 3 vuoden aikana ei mennyt yhtäkään akselia. Vaatii toki enempi rullien ja lukon käyttöa ku napaperäisillä...


      • tukkirekka
        143 kirjoitti:

        oli joskus 143 500hv kasettiautona auto 3 aks. ja kasetti 4 aks. 3 vuoden aikana ei mennyt yhtäkään akselia. Vaatii toki enempi rullien ja lukon käyttöa ku napaperäisillä...

        ne akselit menee, jos yrittää perille sen kuorman viedä, mutta jos aina kippaa välille ja sitten kaivurilla nykäsee auton pois, niin jo akseliperäkaaniallakin voi kipata. akseliperällä kun ajaa pehmeälle penkalle ja tyhjän yrittää pois, niin sehän se potkimista on.


      • Akseliperä pulla-aut
        tukkirekka kirjoitti:

        ne akselit menee, jos yrittää perille sen kuorman viedä, mutta jos aina kippaa välille ja sitten kaivurilla nykäsee auton pois, niin jo akseliperäkaaniallakin voi kipata. akseliperällä kun ajaa pehmeälle penkalle ja tyhjän yrittää pois, niin sehän se potkimista on.

        meillä akseli ja napaperänen,kuin ois yön ja päivän ero!Momentti jakantuu navassa
        tasasemmin,joten maastossa menee minne käsketään!!!


      • gsegsegs
        Akseliperä pulla-aut kirjoitti:

        meillä akseli ja napaperänen,kuin ois yön ja päivän ero!Momentti jakantuu navassa
        tasasemmin,joten maastossa menee minne käsketään!!!

        eikö se oo nostoteliautossa vielä tärkeempi olla napaperällä ku vaan yks akseli vetää...läpivetävässähän on jo pari puikkoa enemmän kärsimässä. mun mielestä ehottomasti nostoteliauto napaperällä..


      • kaania
        oli miten oli... kirjoitti:

        teliveto tai nostoteli ja oli sitte Scania tai mikä vaan muu merkki, mutta sora/puun ajoon napaperällä. Sellanen on minun mielipide ja erimieltä saa olla. Kuulemma vetoakselit kulutus tavaraa noissa akseli perä Scanioissa, mutta jos jollakin kuljetus yrittäjälle edelleen ylimääräistä rahaa niin sitten...

        herää vaan kysymys et montako akselia saa yhdellä naparemontilla?


      • jepajee12
        kaania kirjoitti:

        herää vaan kysymys et montako akselia saa yhdellä naparemontilla?

        riippuu tietysti miten paskaksi on navan saanut


      • tukkirekka
        kaania kirjoitti:

        herää vaan kysymys et montako akselia saa yhdellä naparemontilla?

        niitä naparemppoja tehdään?


    • kansanedustaja öö

      Napaperä maansiirto/puunajoon oli vetäviä akseleitä yksi tai kaksi ja akseliperä rahtiautoon.

      Tuo akseliperä-teliveto on vähän sama juttu kun citymaasturi, sillä EI ole mitään tekemistä maastoajon kanssa. Oikeastaan akseliperä-teliveto on aikas turha keksintö kun puunajoon siitä ei ole ja rahtiautossa se lisää polttoaineen kulutusta ja auton omapainoa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      128
      3912
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      14
      3361
    3. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      19
      3285
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      79
      3237
    5. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      57
      3214
    6. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      29
      2875
    7. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      47
      2677
    8. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2617
    9. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      67
      2397
    10. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      19
      2337
    Aihe