Aksilaperäinen Scania kasettiautona?!

akseli ja elina

Työnantaja on nyt vaihtamassa sora-autoa uudempaan ja aikoo laittaa aksilaperäisen Scanian nyt. Edellinen on samaa merkkiä ja napaperällä. Ollaan väitelty kun mielestäni aksilaperäinen ei sovellu raskaaseen soranajoon. Auto siis on 4aks ja kasetti perässä. Kertoilkaas kokemuksia ja mielipiteitänne tästä. Itse olisin oikeastaan napaperäisen telivedon kannalla.

11

1714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+112862

      Itsekin olisin napaperän kannalla, mutta akseliperälläkin pitäisi pärjätä jos osaa edes jotenkin ajaa. Toki napaperä varsinkin sora/tukkihommissa tuo sitä työmukavuutta paljonkin kun saa kytkimen kanssa pelattua paremmin.

    • aloittaja....

      Niin siis kyse on nostoteliautosta.

      • oli miten oli...

        teliveto tai nostoteli ja oli sitte Scania tai mikä vaan muu merkki, mutta sora/puun ajoon napaperällä. Sellanen on minun mielipide ja erimieltä saa olla. Kuulemma vetoakselit kulutus tavaraa noissa akseli perä Scanioissa, mutta jos jollakin kuljetus yrittäjälle edelleen ylimääräistä rahaa niin sitten...


      • 143
        oli miten oli... kirjoitti:

        teliveto tai nostoteli ja oli sitte Scania tai mikä vaan muu merkki, mutta sora/puun ajoon napaperällä. Sellanen on minun mielipide ja erimieltä saa olla. Kuulemma vetoakselit kulutus tavaraa noissa akseli perä Scanioissa, mutta jos jollakin kuljetus yrittäjälle edelleen ylimääräistä rahaa niin sitten...

        oli joskus 143 500hv kasettiautona auto 3 aks. ja kasetti 4 aks. 3 vuoden aikana ei mennyt yhtäkään akselia. Vaatii toki enempi rullien ja lukon käyttöa ku napaperäisillä...


      • tukkirekka
        143 kirjoitti:

        oli joskus 143 500hv kasettiautona auto 3 aks. ja kasetti 4 aks. 3 vuoden aikana ei mennyt yhtäkään akselia. Vaatii toki enempi rullien ja lukon käyttöa ku napaperäisillä...

        ne akselit menee, jos yrittää perille sen kuorman viedä, mutta jos aina kippaa välille ja sitten kaivurilla nykäsee auton pois, niin jo akseliperäkaaniallakin voi kipata. akseliperällä kun ajaa pehmeälle penkalle ja tyhjän yrittää pois, niin sehän se potkimista on.


      • Akseliperä pulla-aut
        tukkirekka kirjoitti:

        ne akselit menee, jos yrittää perille sen kuorman viedä, mutta jos aina kippaa välille ja sitten kaivurilla nykäsee auton pois, niin jo akseliperäkaaniallakin voi kipata. akseliperällä kun ajaa pehmeälle penkalle ja tyhjän yrittää pois, niin sehän se potkimista on.

        meillä akseli ja napaperänen,kuin ois yön ja päivän ero!Momentti jakantuu navassa
        tasasemmin,joten maastossa menee minne käsketään!!!


      • gsegsegs
        Akseliperä pulla-aut kirjoitti:

        meillä akseli ja napaperänen,kuin ois yön ja päivän ero!Momentti jakantuu navassa
        tasasemmin,joten maastossa menee minne käsketään!!!

        eikö se oo nostoteliautossa vielä tärkeempi olla napaperällä ku vaan yks akseli vetää...läpivetävässähän on jo pari puikkoa enemmän kärsimässä. mun mielestä ehottomasti nostoteliauto napaperällä..


      • kaania
        oli miten oli... kirjoitti:

        teliveto tai nostoteli ja oli sitte Scania tai mikä vaan muu merkki, mutta sora/puun ajoon napaperällä. Sellanen on minun mielipide ja erimieltä saa olla. Kuulemma vetoakselit kulutus tavaraa noissa akseli perä Scanioissa, mutta jos jollakin kuljetus yrittäjälle edelleen ylimääräistä rahaa niin sitten...

        herää vaan kysymys et montako akselia saa yhdellä naparemontilla?


      • jepajee12
        kaania kirjoitti:

        herää vaan kysymys et montako akselia saa yhdellä naparemontilla?

        riippuu tietysti miten paskaksi on navan saanut


      • tukkirekka
        kaania kirjoitti:

        herää vaan kysymys et montako akselia saa yhdellä naparemontilla?

        niitä naparemppoja tehdään?


    • kansanedustaja öö

      Napaperä maansiirto/puunajoon oli vetäviä akseleitä yksi tai kaksi ja akseliperä rahtiautoon.

      Tuo akseliperä-teliveto on vähän sama juttu kun citymaasturi, sillä EI ole mitään tekemistä maastoajon kanssa. Oikeastaan akseliperä-teliveto on aikas turha keksintö kun puunajoon siitä ei ole ja rahtiautossa se lisää polttoaineen kulutusta ja auton omapainoa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3928
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      213
      2196
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2113
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1494
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1245
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      93
      1158
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1110
    Aihe