Aksilaperäinen Scania kasettiautona?!

akseli ja elina

Työnantaja on nyt vaihtamassa sora-autoa uudempaan ja aikoo laittaa aksilaperäisen Scanian nyt. Edellinen on samaa merkkiä ja napaperällä. Ollaan väitelty kun mielestäni aksilaperäinen ei sovellu raskaaseen soranajoon. Auto siis on 4aks ja kasetti perässä. Kertoilkaas kokemuksia ja mielipiteitänne tästä. Itse olisin oikeastaan napaperäisen telivedon kannalla.

11

1700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+112862

      Itsekin olisin napaperän kannalla, mutta akseliperälläkin pitäisi pärjätä jos osaa edes jotenkin ajaa. Toki napaperä varsinkin sora/tukkihommissa tuo sitä työmukavuutta paljonkin kun saa kytkimen kanssa pelattua paremmin.

    • aloittaja....

      Niin siis kyse on nostoteliautosta.

      • oli miten oli...

        teliveto tai nostoteli ja oli sitte Scania tai mikä vaan muu merkki, mutta sora/puun ajoon napaperällä. Sellanen on minun mielipide ja erimieltä saa olla. Kuulemma vetoakselit kulutus tavaraa noissa akseli perä Scanioissa, mutta jos jollakin kuljetus yrittäjälle edelleen ylimääräistä rahaa niin sitten...


      • 143
        oli miten oli... kirjoitti:

        teliveto tai nostoteli ja oli sitte Scania tai mikä vaan muu merkki, mutta sora/puun ajoon napaperällä. Sellanen on minun mielipide ja erimieltä saa olla. Kuulemma vetoakselit kulutus tavaraa noissa akseli perä Scanioissa, mutta jos jollakin kuljetus yrittäjälle edelleen ylimääräistä rahaa niin sitten...

        oli joskus 143 500hv kasettiautona auto 3 aks. ja kasetti 4 aks. 3 vuoden aikana ei mennyt yhtäkään akselia. Vaatii toki enempi rullien ja lukon käyttöa ku napaperäisillä...


      • tukkirekka
        143 kirjoitti:

        oli joskus 143 500hv kasettiautona auto 3 aks. ja kasetti 4 aks. 3 vuoden aikana ei mennyt yhtäkään akselia. Vaatii toki enempi rullien ja lukon käyttöa ku napaperäisillä...

        ne akselit menee, jos yrittää perille sen kuorman viedä, mutta jos aina kippaa välille ja sitten kaivurilla nykäsee auton pois, niin jo akseliperäkaaniallakin voi kipata. akseliperällä kun ajaa pehmeälle penkalle ja tyhjän yrittää pois, niin sehän se potkimista on.


      • Akseliperä pulla-aut
        tukkirekka kirjoitti:

        ne akselit menee, jos yrittää perille sen kuorman viedä, mutta jos aina kippaa välille ja sitten kaivurilla nykäsee auton pois, niin jo akseliperäkaaniallakin voi kipata. akseliperällä kun ajaa pehmeälle penkalle ja tyhjän yrittää pois, niin sehän se potkimista on.

        meillä akseli ja napaperänen,kuin ois yön ja päivän ero!Momentti jakantuu navassa
        tasasemmin,joten maastossa menee minne käsketään!!!


      • gsegsegs
        Akseliperä pulla-aut kirjoitti:

        meillä akseli ja napaperänen,kuin ois yön ja päivän ero!Momentti jakantuu navassa
        tasasemmin,joten maastossa menee minne käsketään!!!

        eikö se oo nostoteliautossa vielä tärkeempi olla napaperällä ku vaan yks akseli vetää...läpivetävässähän on jo pari puikkoa enemmän kärsimässä. mun mielestä ehottomasti nostoteliauto napaperällä..


      • kaania
        oli miten oli... kirjoitti:

        teliveto tai nostoteli ja oli sitte Scania tai mikä vaan muu merkki, mutta sora/puun ajoon napaperällä. Sellanen on minun mielipide ja erimieltä saa olla. Kuulemma vetoakselit kulutus tavaraa noissa akseli perä Scanioissa, mutta jos jollakin kuljetus yrittäjälle edelleen ylimääräistä rahaa niin sitten...

        herää vaan kysymys et montako akselia saa yhdellä naparemontilla?


      • jepajee12
        kaania kirjoitti:

        herää vaan kysymys et montako akselia saa yhdellä naparemontilla?

        riippuu tietysti miten paskaksi on navan saanut


      • tukkirekka
        kaania kirjoitti:

        herää vaan kysymys et montako akselia saa yhdellä naparemontilla?

        niitä naparemppoja tehdään?


    • kansanedustaja öö

      Napaperä maansiirto/puunajoon oli vetäviä akseleitä yksi tai kaksi ja akseliperä rahtiautoon.

      Tuo akseliperä-teliveto on vähän sama juttu kun citymaasturi, sillä EI ole mitään tekemistä maastoajon kanssa. Oikeastaan akseliperä-teliveto on aikas turha keksintö kun puunajoon siitä ei ole ja rahtiautossa se lisää polttoaineen kulutusta ja auton omapainoa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe