Aksilaperäinen Scania kasettiautona?!

akseli ja elina

Työnantaja on nyt vaihtamassa sora-autoa uudempaan ja aikoo laittaa aksilaperäisen Scanian nyt. Edellinen on samaa merkkiä ja napaperällä. Ollaan väitelty kun mielestäni aksilaperäinen ei sovellu raskaaseen soranajoon. Auto siis on 4aks ja kasetti perässä. Kertoilkaas kokemuksia ja mielipiteitänne tästä. Itse olisin oikeastaan napaperäisen telivedon kannalla.

11

1801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+112862

      Itsekin olisin napaperän kannalla, mutta akseliperälläkin pitäisi pärjätä jos osaa edes jotenkin ajaa. Toki napaperä varsinkin sora/tukkihommissa tuo sitä työmukavuutta paljonkin kun saa kytkimen kanssa pelattua paremmin.

    • aloittaja....

      Niin siis kyse on nostoteliautosta.

      • oli miten oli...

        teliveto tai nostoteli ja oli sitte Scania tai mikä vaan muu merkki, mutta sora/puun ajoon napaperällä. Sellanen on minun mielipide ja erimieltä saa olla. Kuulemma vetoakselit kulutus tavaraa noissa akseli perä Scanioissa, mutta jos jollakin kuljetus yrittäjälle edelleen ylimääräistä rahaa niin sitten...


      • 143
        oli miten oli... kirjoitti:

        teliveto tai nostoteli ja oli sitte Scania tai mikä vaan muu merkki, mutta sora/puun ajoon napaperällä. Sellanen on minun mielipide ja erimieltä saa olla. Kuulemma vetoakselit kulutus tavaraa noissa akseli perä Scanioissa, mutta jos jollakin kuljetus yrittäjälle edelleen ylimääräistä rahaa niin sitten...

        oli joskus 143 500hv kasettiautona auto 3 aks. ja kasetti 4 aks. 3 vuoden aikana ei mennyt yhtäkään akselia. Vaatii toki enempi rullien ja lukon käyttöa ku napaperäisillä...


      • tukkirekka
        143 kirjoitti:

        oli joskus 143 500hv kasettiautona auto 3 aks. ja kasetti 4 aks. 3 vuoden aikana ei mennyt yhtäkään akselia. Vaatii toki enempi rullien ja lukon käyttöa ku napaperäisillä...

        ne akselit menee, jos yrittää perille sen kuorman viedä, mutta jos aina kippaa välille ja sitten kaivurilla nykäsee auton pois, niin jo akseliperäkaaniallakin voi kipata. akseliperällä kun ajaa pehmeälle penkalle ja tyhjän yrittää pois, niin sehän se potkimista on.


      • Akseliperä pulla-aut
        tukkirekka kirjoitti:

        ne akselit menee, jos yrittää perille sen kuorman viedä, mutta jos aina kippaa välille ja sitten kaivurilla nykäsee auton pois, niin jo akseliperäkaaniallakin voi kipata. akseliperällä kun ajaa pehmeälle penkalle ja tyhjän yrittää pois, niin sehän se potkimista on.

        meillä akseli ja napaperänen,kuin ois yön ja päivän ero!Momentti jakantuu navassa
        tasasemmin,joten maastossa menee minne käsketään!!!


      • gsegsegs
        Akseliperä pulla-aut kirjoitti:

        meillä akseli ja napaperänen,kuin ois yön ja päivän ero!Momentti jakantuu navassa
        tasasemmin,joten maastossa menee minne käsketään!!!

        eikö se oo nostoteliautossa vielä tärkeempi olla napaperällä ku vaan yks akseli vetää...läpivetävässähän on jo pari puikkoa enemmän kärsimässä. mun mielestä ehottomasti nostoteliauto napaperällä..


      • kaania
        oli miten oli... kirjoitti:

        teliveto tai nostoteli ja oli sitte Scania tai mikä vaan muu merkki, mutta sora/puun ajoon napaperällä. Sellanen on minun mielipide ja erimieltä saa olla. Kuulemma vetoakselit kulutus tavaraa noissa akseli perä Scanioissa, mutta jos jollakin kuljetus yrittäjälle edelleen ylimääräistä rahaa niin sitten...

        herää vaan kysymys et montako akselia saa yhdellä naparemontilla?


      • jepajee12
        kaania kirjoitti:

        herää vaan kysymys et montako akselia saa yhdellä naparemontilla?

        riippuu tietysti miten paskaksi on navan saanut


      • tukkirekka
        kaania kirjoitti:

        herää vaan kysymys et montako akselia saa yhdellä naparemontilla?

        niitä naparemppoja tehdään?


    • kansanedustaja öö

      Napaperä maansiirto/puunajoon oli vetäviä akseleitä yksi tai kaksi ja akseliperä rahtiautoon.

      Tuo akseliperä-teliveto on vähän sama juttu kun citymaasturi, sillä EI ole mitään tekemistä maastoajon kanssa. Oikeastaan akseliperä-teliveto on aikas turha keksintö kun puunajoon siitä ei ole ja rahtiautossa se lisää polttoaineen kulutusta ja auton omapainoa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      32
      2152
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      116
      1828
    3. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      77
      1581
    4. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

      Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      67
      1207
    5. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      160
      1192
    6. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      61
      1036
    7. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      48
      1033
    8. Tiedän että käyt täällä

      Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      64
      994
    9. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

      Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      62
      917
    10. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

      Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      28
      900
    Aihe