Krabilta tulin jokuaika sitten ja täytyy vaan todeta,että oli hyvä loma ja krabi oli ihana paikka. Suosittelen. Mutta miinustakin löytyy... ihania saaria ja rantoja löytyy,mutta jotkut pilattu ihan täysin idioottien turistien heittämillä roskilla,oli kalja pulloa sun muuta pitkin heitelty. Vaikka oli roskiksiakin niin eikö ole pitäny roskat heittää rannalle ja mereen. Sikamaista käytöstä! Ja näistä pitkähäntäveneistä joita saarille ja rannoille lähti..kun osti lipun,niin niitä sai odottaa kaun että pääsi lähtemään,parhaimmillaan 45min. Joo ne lähti yleensä silloin,kun porukkaa oli tarpeeksi,mutta pitäishän siinä olla joku aikaraja kuinka kauan odotellaan ja sit lähdetään.Olisi ollut hyvä jos olisi ollut puolentunnin välein lähtö tai jotenkin noin.
Ihania ruokapaikkoja myös oli paljon,mutta en suosittele Aning ravintolaa,(tai joku tollanen) vaikka ruuat olivatkin todella hyviä siinä paikassa. Ensinnäkin kun sinne meni,tarjoilijat eivät olleet huomaavinaankaan ja kesti ikuisuus,että tultiin palvelemaan ja sitten kun seipään nielleenä tullaan kysymään että mitä tilataan.Juomaa sai odottaa yli kauan,ruuasta puhumattakaan. Ruoka oli hyvää,mutta palvelu perseestä. Se oli vissiin suomalaisen omistama,että en ihmettele yhtään vaikka tarjoilijat ovat kyllästyneet suomalaisiin juntteihin. Jos kysyttävää vastaan mielelläni parhaani mukaan.
Krabilta palannut
18
2516
Vastaukset
- matkailija_
siis kun se oli kait suomalaisen omistama,niin siellä oli suomalaisia täynnä ja muutama ruotsalainen näky kans olevan,muuten en tiedä,niin tarjoilijat ovat kait kyllästyneet suomijuntteihin...
- Odotan innolla
Hei!
Juu, mielellään lukisin lisää, mitä vaan jaksat ja haluat kertoa. Oletko ollut muissa Thaimaan kohteissa eli osaatko verrata niihin tai oletko ollut muuhun vuodenaikaan matkoilla siellä? Onko niin, ettei Krabin itsensä rannalla uida (ja jos ei niin miksei?) vaan aina löähdetään venematkan päähän uimaan? Mitkä mielestäsi oli parhaita kohteita näiden venematkojen päässä ja miksi? Teittekö muita retkiä? Järjestetäänkö Krabilta reissuja Malesian puolelle ja tiedätkö niistä? Kaikki kiinnostaa, paitsi ei mitkään yökerhot tai alkoholihinnat. Kolme lasta (10,14,16) on lähdössä mukaan ja ensi vuodenvaihteessa on matka tulossa. - matkailija_
Odotan innolla kirjoitti:
Hei!
Juu, mielellään lukisin lisää, mitä vaan jaksat ja haluat kertoa. Oletko ollut muissa Thaimaan kohteissa eli osaatko verrata niihin tai oletko ollut muuhun vuodenaikaan matkoilla siellä? Onko niin, ettei Krabin itsensä rannalla uida (ja jos ei niin miksei?) vaan aina löähdetään venematkan päähän uimaan? Mitkä mielestäsi oli parhaita kohteita näiden venematkojen päässä ja miksi? Teittekö muita retkiä? Järjestetäänkö Krabilta reissuja Malesian puolelle ja tiedätkö niistä? Kaikki kiinnostaa, paitsi ei mitkään yökerhot tai alkoholihinnat. Kolme lasta (10,14,16) on lähdössä mukaan ja ensi vuodenvaihteessa on matka tulossa.Viime vuonna kävin phuketissa maaliskuussa patongilla ja sieltä kävin myös karonilla. Pidin itse myös phuketista,mutta jos lapsia mukana niin suosittelen mielummin phuketin karonia tai kataa. Patongilla sen verran vilkasta rannalla ja kauppiaita ja se yöelämä on todella vilkasta patongilla. Kata ja karon rauhallisempia,näin lapsiperheitä ajatellen. Mutta palataan tähän krabiin.. krabin oma ranta tämä nopphara thara(jotenkin noin) ei sovellu uimiseen eikä löhöilyyn,kun siinä on niitä pitkähäntäveneitä,mutta jos viitsii vähän kävellä kauemmaksi eteenpäin sitä rantaa,niin löytyy ihan auringon ottoon hyvä paikka ja jossa myös voi uida. Itse kävelin rantaa pitkin ja löysin hyvän paikan,jossa oli myös muitakin auringon palvojia. Siitä päästä löytyi vielä kiva poukama,johon pääsi kahlaamaan jollekin ns:pikkusaarelle,jossa oli myös auringon ottajia.Noin polviin asti oli vettä,kun kahlasin. Mutta ei tämä rannan toinen pääkään,niin hyvä ole uimiseen kuin lähisaaret ja rannat,mutta menetteli ihan.
Itse kävin pari kertaa tässä omalla rannalla,mutta muuten kävin lähisaarilla ja rannoilla. Poda oli hyvä ja kaunis paikka samaten kuin tub. Hongin laguunilla myös kävin,joka oli todella kaunis paikka. Sitten sieltä kävimme hongin saarella,joka oli myöskin hyvä paikka. Kaikilla oli hyvä ranta ja uima mahdollisuus.Kirkasta vettä ja tubilla oli paljon kaloja rantavedessä. Myös railey beachillä tuli käytyä joka oli kanssa hyvä paikka. Itse tykästyin näistä kohteista raileyhin ja podaan,vaikka muissakaan ei todellakaan ole valittamista. Sitten raileylta vähän eteenpäin oli (jos en väärin muista) niin phra nang beach joka oli myöskin hyvä paikka,siellä oli sellanen luolakin. Kaikki todella kauniita ja hyvia paikkoja auringon ottoon ja uimiseen. Olisin halunnut käydä bamboo saarellakin,mutta aika ei enää riittänyt sinne. Siellähän on kuulemma todella hienot koralliriutat jne.. näille saarille/rannoille joissa kävimme,aikaa meni veneellä noin 15min ja hongille noin 50min. Käymisen arvoisia paikkoja kaikki ja ihania,mutta valitettavasti turistit heitelly ainakin podalla ja oli muissakin,niin kaikenmaailman rojua ja roskaa :/
Joissakin paikoissa oli mahdollista vuokrata kanootti ja seilata siinä lähellä. Itse meinasin,mutta en sitten vuokrannut. Se olisi ollut varmaan mukavaa. Chicken islandilla en käynyt vaikka siellä oli sunnitelmissa käydä. En tiedä millainen paikka olisi ollut,mutta kuulemani mukaan hyvä sekin. Onhan siellä paikkoja missä käydä. Veneiden lipun myynti pisteellä on mahdollista katsoa eri paikkoja saaria/rantoja mihin haluaa. Mutta se mielestäni ei ollut hyin järjestetty,että kun lipun osti jonnekin,niin siinä sitten sai odotella koska edes pääsee lähtemään saarelle. Kerran odoteltiin kauan aikaa,niin kuski sitten lähti viemään meitä kahdestaan,kun muita ei tullut. Senkin voisi järjestää toisin,vaikka että tietyt kellon ajat päivässä tai jotenkin noin,ettei tarvitsisi kauaa odotella. Toki nyt jonkun aikaa voi odotella,mutta kun se odottaminen välillä venähti.
Oli siellä mahdollista tehdä retkiä vaikka ja mihin. Itse kävin myös kuumilla lähteillä ja emerald poolilla. Norsusafarilla kävin myös ja tiikeritemppelillä. Kaikki käymisen arvoisia paikkoja. En vaan ymmärrä,että kuinka hyvä kuntoinen täytyy olla,että jaksaa kiivetä ihan ylös tiikeritemppelillä. Ei sinne kyllä hullukaan kiipeä. Todella jyrkät portaat. Itse pääsin lähelle 300 rappusta ja kunto petti siinä vaiheessa ja polvet meinasi sanoa itsensä irti. Kuumuus oli kauheaa ja jalat hyytelöä. Oli jo vaikeaa tulla alas sieltä. Olisin kiivennyt ihan loppuun,mutta kunto ja jalat pettivät. Vaikka itse olen normaalin kokoinen ja harrastan liikuntaa,mutta ei puhettakaan,että sinne ylös olisi pystynyt mennä. Olishan siellä ollut mahtavat maisemat jne,mutta siinä vaiheessa olisin ollut jo ihan kuollut. Ööh,mitähän vielä,tästä tuli nyt aika pitkä,mutta jos kysyttävää vielä niin vastailen,mitä tiedän :) - MR
matkailija_ kirjoitti:
Viime vuonna kävin phuketissa maaliskuussa patongilla ja sieltä kävin myös karonilla. Pidin itse myös phuketista,mutta jos lapsia mukana niin suosittelen mielummin phuketin karonia tai kataa. Patongilla sen verran vilkasta rannalla ja kauppiaita ja se yöelämä on todella vilkasta patongilla. Kata ja karon rauhallisempia,näin lapsiperheitä ajatellen. Mutta palataan tähän krabiin.. krabin oma ranta tämä nopphara thara(jotenkin noin) ei sovellu uimiseen eikä löhöilyyn,kun siinä on niitä pitkähäntäveneitä,mutta jos viitsii vähän kävellä kauemmaksi eteenpäin sitä rantaa,niin löytyy ihan auringon ottoon hyvä paikka ja jossa myös voi uida. Itse kävelin rantaa pitkin ja löysin hyvän paikan,jossa oli myös muitakin auringon palvojia. Siitä päästä löytyi vielä kiva poukama,johon pääsi kahlaamaan jollekin ns:pikkusaarelle,jossa oli myös auringon ottajia.Noin polviin asti oli vettä,kun kahlasin. Mutta ei tämä rannan toinen pääkään,niin hyvä ole uimiseen kuin lähisaaret ja rannat,mutta menetteli ihan.
Itse kävin pari kertaa tässä omalla rannalla,mutta muuten kävin lähisaarilla ja rannoilla. Poda oli hyvä ja kaunis paikka samaten kuin tub. Hongin laguunilla myös kävin,joka oli todella kaunis paikka. Sitten sieltä kävimme hongin saarella,joka oli myöskin hyvä paikka. Kaikilla oli hyvä ranta ja uima mahdollisuus.Kirkasta vettä ja tubilla oli paljon kaloja rantavedessä. Myös railey beachillä tuli käytyä joka oli kanssa hyvä paikka. Itse tykästyin näistä kohteista raileyhin ja podaan,vaikka muissakaan ei todellakaan ole valittamista. Sitten raileylta vähän eteenpäin oli (jos en väärin muista) niin phra nang beach joka oli myöskin hyvä paikka,siellä oli sellanen luolakin. Kaikki todella kauniita ja hyvia paikkoja auringon ottoon ja uimiseen. Olisin halunnut käydä bamboo saarellakin,mutta aika ei enää riittänyt sinne. Siellähän on kuulemma todella hienot koralliriutat jne.. näille saarille/rannoille joissa kävimme,aikaa meni veneellä noin 15min ja hongille noin 50min. Käymisen arvoisia paikkoja kaikki ja ihania,mutta valitettavasti turistit heitelly ainakin podalla ja oli muissakin,niin kaikenmaailman rojua ja roskaa :/
Joissakin paikoissa oli mahdollista vuokrata kanootti ja seilata siinä lähellä. Itse meinasin,mutta en sitten vuokrannut. Se olisi ollut varmaan mukavaa. Chicken islandilla en käynyt vaikka siellä oli sunnitelmissa käydä. En tiedä millainen paikka olisi ollut,mutta kuulemani mukaan hyvä sekin. Onhan siellä paikkoja missä käydä. Veneiden lipun myynti pisteellä on mahdollista katsoa eri paikkoja saaria/rantoja mihin haluaa. Mutta se mielestäni ei ollut hyin järjestetty,että kun lipun osti jonnekin,niin siinä sitten sai odotella koska edes pääsee lähtemään saarelle. Kerran odoteltiin kauan aikaa,niin kuski sitten lähti viemään meitä kahdestaan,kun muita ei tullut. Senkin voisi järjestää toisin,vaikka että tietyt kellon ajat päivässä tai jotenkin noin,ettei tarvitsisi kauaa odotella. Toki nyt jonkun aikaa voi odotella,mutta kun se odottaminen välillä venähti.
Oli siellä mahdollista tehdä retkiä vaikka ja mihin. Itse kävin myös kuumilla lähteillä ja emerald poolilla. Norsusafarilla kävin myös ja tiikeritemppelillä. Kaikki käymisen arvoisia paikkoja. En vaan ymmärrä,että kuinka hyvä kuntoinen täytyy olla,että jaksaa kiivetä ihan ylös tiikeritemppelillä. Ei sinne kyllä hullukaan kiipeä. Todella jyrkät portaat. Itse pääsin lähelle 300 rappusta ja kunto petti siinä vaiheessa ja polvet meinasi sanoa itsensä irti. Kuumuus oli kauheaa ja jalat hyytelöä. Oli jo vaikeaa tulla alas sieltä. Olisin kiivennyt ihan loppuun,mutta kunto ja jalat pettivät. Vaikka itse olen normaalin kokoinen ja harrastan liikuntaa,mutta ei puhettakaan,että sinne ylös olisi pystynyt mennä. Olishan siellä ollut mahtavat maisemat jne,mutta siinä vaiheessa olisin ollut jo ihan kuollut. Ööh,mitähän vielä,tästä tuli nyt aika pitkä,mutta jos kysyttävää vielä niin vastailen,mitä tiedän :)Tammikuussa 2010 oltiin Krabilla Ao Nangissa ja loistava paikka oli.
Ihan hyvin pystyy uimaan siellä Ao Nangin omalla rannalla, kun ei vaan mene siihen missä ne veneet on. Parhaat rannat on toki lähisaarilla :)
Ehdottoman mahtavia paikkoja oli nuo mainitut kuumat lähteet ja Emeral pool - mai pen rai
Hei!
Juu, mielellään lukisin lisää, mitä vaan jaksat ja haluat kertoa. Oletko ollut muissa Thaimaan kohteissa eli osaatko verrata niihin tai oletko ollut muuhun vuodenaikaan matkoilla siellä? Onko niin, ettei Krabin itsensä rannalla uida (ja jos ei niin miksei?) vaan aina löähdetään venematkan päähän uimaan? Mitkä mielestäsi oli parhaita kohteita näiden venematkojen päässä ja miksi? Teittekö muita retkiä? Järjestetäänkö Krabilta reissuja Malesian puolelle ja tiedätkö niistä? Kaikki kiinnostaa, paitsi ei mitkään yökerhot tai alkoholihinnat. Kolme lasta (10,14,16) on lähdössä mukaan ja ensi vuodenvaihteessa on matka tulossa.klong muang. paina se pattiis!!!! noin 800 bth edes takas riippuen rusketuksen ja tai hymyn määrästä. pyydä vielä viemään sinne sunsunbar tai jotain sinne päin kohdalle. saatte hyvää naposteltavaa ja juomaa. ei paska ja turistit haittaa rannalla, toki ajat muuttuu. pane kuitenkin hakuseen klong...
- näköalapaikka
matkailija_ kirjoitti:
Viime vuonna kävin phuketissa maaliskuussa patongilla ja sieltä kävin myös karonilla. Pidin itse myös phuketista,mutta jos lapsia mukana niin suosittelen mielummin phuketin karonia tai kataa. Patongilla sen verran vilkasta rannalla ja kauppiaita ja se yöelämä on todella vilkasta patongilla. Kata ja karon rauhallisempia,näin lapsiperheitä ajatellen. Mutta palataan tähän krabiin.. krabin oma ranta tämä nopphara thara(jotenkin noin) ei sovellu uimiseen eikä löhöilyyn,kun siinä on niitä pitkähäntäveneitä,mutta jos viitsii vähän kävellä kauemmaksi eteenpäin sitä rantaa,niin löytyy ihan auringon ottoon hyvä paikka ja jossa myös voi uida. Itse kävelin rantaa pitkin ja löysin hyvän paikan,jossa oli myös muitakin auringon palvojia. Siitä päästä löytyi vielä kiva poukama,johon pääsi kahlaamaan jollekin ns:pikkusaarelle,jossa oli myös auringon ottajia.Noin polviin asti oli vettä,kun kahlasin. Mutta ei tämä rannan toinen pääkään,niin hyvä ole uimiseen kuin lähisaaret ja rannat,mutta menetteli ihan.
Oli siellä mahdollista tehdä retkiä vaikka ja mihin. Itse kävin myös kuumilla lähteillä ja emerald poolilla. Norsusafarilla kävin myös ja tiikeritemppelillä. Kaikki käymisen arvoisia paikkoja. En vaan ymmärrä,että kuinka hyvä kuntoinen täytyy olla,että jaksaa kiivetä ihan ylös tiikeritemppelillä. Ei sinne kyllä hullukaan kiipeä. Todella jyrkät portaat. Itse pääsin lähelle 300 rappusta ja kunto petti siinä vaiheessa ja polvet meinasi sanoa itsensä irti. Kuumuus oli kauheaa ja jalat hyytelöä. Oli jo vaikeaa tulla alas sieltä. Olisin kiivennyt ihan loppuun,mutta kunto ja jalat pettivät. Vaikka itse olen normaalin kokoinen ja harrastan liikuntaa,mutta ei puhettakaan,että sinne ylös olisi pystynyt mennä. Olishan siellä ollut mahtavat maisemat jne,mutta siinä vaiheessa olisin ollut jo ihan kuollut. Ööh,mitähän vielä,tästä tuli nyt aika pitkä,mutta jos kysyttävää vielä niin vastailen,mitä tiedän :)käytiin katsastamassa koko perhe, 40-risat aikuiset ja 9 ja 12 v lapset. Rauhallisesti käveltiin ja huilittiin aina tasanteilla ja juotiin vesipullosta. Ei tullut kelloa niin tarkkaan katsottua, mutta arvaan, että noin tunnissa käytiin ylhäällä ja tultiin alas. Pitää lähteä riittävän rauhallista tahtia liikkeelle, ettei uuvuta itseään heti alkuun. Osa portaista on syvyyssuunnassa kapeita ja lisäksi korkeita, mutta onneksi vain osa. Jos alkaa helposti huimaamaan tai kunto pettää, kannattaa unohtaa koko juttu, sillä vaikka maisema on hieno, ei se nyt kuitenkaan niin hieno ole, että sieltä kannattaa lentää ne portaat väsyneenä alas. Pohkeissa tuntui vielä seuraavina päivinä, että stepperissä oli poljettu, vaikka itsekin harrastan juoksua säännöllisesti.
- jaa-a....
mai pen rai kirjoitti:
klong muang. paina se pattiis!!!! noin 800 bth edes takas riippuen rusketuksen ja tai hymyn määrästä. pyydä vielä viemään sinne sunsunbar tai jotain sinne päin kohdalle. saatte hyvää naposteltavaa ja juomaa. ei paska ja turistit haittaa rannalla, toki ajat muuttuu. pane kuitenkin hakuseen klong...
täällä mesotaan ja kenelle??????? mikä nyt on noin vialla ?
- loop
matkailija_ kirjoitti:
Oli siellä mahdollista tehdä retkiä vaikka ja mihin. Itse kävin myös kuumilla lähteillä ja emerald poolilla. Norsusafarilla kävin myös ja tiikeritemppelillä. Kaikki käymisen arvoisia paikkoja. En vaan ymmärrä,että kuinka hyvä kuntoinen täytyy olla,että jaksaa kiivetä ihan ylös tiikeritemppelillä. Ei sinne kyllä hullukaan kiipeä. Todella jyrkät portaat. Itse pääsin lähelle 300 rappusta ja kunto petti siinä vaiheessa ja polvet meinasi sanoa itsensä irti. Kuumuus oli kauheaa ja jalat hyytelöä. Oli jo vaikeaa tulla alas sieltä. Olisin kiivennyt ihan loppuun,mutta kunto ja jalat pettivät. Vaikka itse olen normaalin kokoinen ja harrastan liikuntaa,mutta ei puhettakaan,että sinne ylös olisi pystynyt mennä. Olishan siellä ollut mahtavat maisemat jne,mutta siinä vaiheessa olisin ollut jo ihan kuollut. Ööh,mitähän vielä,tästä tuli nyt aika pitkä,mutta jos kysyttävää vielä niin vastailen,mitä tiedän :)ao nangin rantaa? ao nangissa on nopparat thara niminen ranta joka kyllä sopii löhöilyyn ja uimiseen.paitsi laskuveden aikaan,silloin vesi on kaukana.ao nangin"keskustan" rannalla on paljon ph-veneitä.tharalla muutama jotka lähtevät aamupäivisin pois.rantahan on tosi rauhallinen,ei juurikaan ihmisiä ja pituutta riittää.
- KrabiKrabi
loop kirjoitti:
ao nangin rantaa? ao nangissa on nopparat thara niminen ranta joka kyllä sopii löhöilyyn ja uimiseen.paitsi laskuveden aikaan,silloin vesi on kaukana.ao nangin"keskustan" rannalla on paljon ph-veneitä.tharalla muutama jotka lähtevät aamupäivisin pois.rantahan on tosi rauhallinen,ei juurikaan ihmisiä ja pituutta riittää.
ao nangin ranta on hyvä uimiseen ja auringon ottoon? on se toinen pää kylläkin suht koht hyvä uimiseen ja auringon ottoon ja ihmisiä ei ole paljoa ei,kaikki ihmiset menevät saarille ja paremmille rannoille. itse en kylläkään uinut ao nangin rannalla,koska vesi oli sameaa ja meduusoja oli vedessä. ystäväni näki 3 meduusaa eri päivinä ja paikalliset koululaiset kun tulivat uimaan,niin hekin tulivat merestä pois kuin ohjukset koska siellä oli meduusa. Mikäs se toinen ranta on ao nangissa? vai onko siellä edes toista jotain rantaa? en nyt muista vaikka krabilla olen käynyt.
- loop
KrabiKrabi kirjoitti:
ao nangin ranta on hyvä uimiseen ja auringon ottoon? on se toinen pää kylläkin suht koht hyvä uimiseen ja auringon ottoon ja ihmisiä ei ole paljoa ei,kaikki ihmiset menevät saarille ja paremmille rannoille. itse en kylläkään uinut ao nangin rannalla,koska vesi oli sameaa ja meduusoja oli vedessä. ystäväni näki 3 meduusaa eri päivinä ja paikalliset koululaiset kun tulivat uimaan,niin hekin tulivat merestä pois kuin ohjukset koska siellä oli meduusa. Mikäs se toinen ranta on ao nangissa? vai onko siellä edes toista jotain rantaa? en nyt muista vaikka krabilla olen käynyt.
"keskustassa" eli rantakadun vieressähän on yksi ranta ja toinen (nopparat thara) n.kilometri em.paikasta.Ayodhaya ja Success Resort hotellit ovat Nopparatin rannalla tai siis siinä lähellä.
- Valpurix
Hei!
Juu, mielellään lukisin lisää, mitä vaan jaksat ja haluat kertoa. Oletko ollut muissa Thaimaan kohteissa eli osaatko verrata niihin tai oletko ollut muuhun vuodenaikaan matkoilla siellä? Onko niin, ettei Krabin itsensä rannalla uida (ja jos ei niin miksei?) vaan aina löähdetään venematkan päähän uimaan? Mitkä mielestäsi oli parhaita kohteita näiden venematkojen päässä ja miksi? Teittekö muita retkiä? Järjestetäänkö Krabilta reissuja Malesian puolelle ja tiedätkö niistä? Kaikki kiinnostaa, paitsi ei mitkään yökerhot tai alkoholihinnat. Kolme lasta (10,14,16) on lähdössä mukaan ja ensi vuodenvaihteessa on matka tulossa.Ao nangin keskustan ranta ei ole kovin miellyttävä. Vesi on sameaa ja kaupustelija/hierojat häiritsevät ihan jatkuvasti. Lisäksi kuulimme että rannan vieressä laskee likaoja veteen joten uiminen ei kauheasti kiinnostanut. Raileyn lähirannat olivat ihan uimakelpoisia ja auringonotto onnistui mainioisti. Kaupustelijat olivat siellä rannan laitamilla eikä tulleet juurikaan häiritsemään. Vesi ei ollut kovin kirkasta railey westillä eikä phra nang beachillä, mutta muuten olivat ihan ok. Jälkimmäinen oli mielestämme kivempi lasten kanssa ollessa. Meduusoja ei juurikaan näkynyt mutta välillä pientä pistelyä tuntui uidessa mutta eipä se ihmeemmin häirinnyt. Paras saari mielestämme oli hongin saari ihanine rantoineen ja värikkäine kaloineen. Sinne on vähän pitempi matka mutta ehdottomasti käynnin arvoinen. Poda oli ihan ok, mutta melko turistien kansoittama ja likaama. Vesi oli suht kirkasta ja snorklailu onnistuin.
Phi phi oli suuri pettymys. Kovasti mainostettu "the Beach"- ranta oli ihan hirveä. Erilaisia veneitä oli koko ranta pommitettu täyteen että itse rantaa ei edes mereltä päin näkynyt. Miljoona snorklaus putkea törrötti vedestä ja uimareille oli aidoitettu pieni kaistale saaren toisesta päästä. Sitten paikallinen oppaamme vielä kehui kuinka kaunis ranta on. No siinä ei meidän mielestämme ollut mitään kaunista ja niinpä käännyimme samantien takaisin. Eli turismi on pilannut kovasti nättejä paikkoja siinä maassa. Mutta sitähän tein itsekin siellä turistina. Phi phin pääsaari oli ihan ok ruokapaikkoineen mutta ranta sielläkin oli huono. Snorklailu onnistui ihan hyvin kuitenkin mikäli satuit näille "merkityille" snorklauspaikoille ennen muita. Otimme tämän Phi phi-saaren reissun paikallisilta järjestäjiltä ja huomatuksi tuli että vaikka vene onkin ns. meidän sen päivän ajan ei kuljettaja kuitenkaan poikkea näiltä "merkityiltä" kohteilta. Paikalliset matkanjärjestäjät olivat kuitenkin hyviä ja luotettavia ja huomattavasti halvempia mitä oman matkanjärjestäjämme retket.
Veneily onnistui hyvin meidän porukassa, missä kuitenkin oli kolme alle 5 vuotiasta lasta. Pitkähäntäveneitäkin odottelimme max 10 minuttia.
Ruotsalaisia turistejahan Krabi, ja varmaan koko Thaimaa, on ihan täynnä. Mutta muuten koen että paikka oli käymisen arvoinen. Seuraavaksi kuitenkin voisi hakeutua vähän rauhallisempaan kohteeseen Thaimaassa. - dudsonit34
Ei ole suomalaisen omistuksessa,vaikka pyörii pari suomalaista siinä. Ja toinen on esintyy kuin omistaja
- retkistä
Suomalaisen matkatoimiston kautta ei kannata ostaa retkiä, ovat paljon kalliimpia kuin paikalliset matkanjärjestäjien retket. me pääsimme kolme samalla hinnalla kun olisi maksanut yksi Suomalaisen matkatoimiston kautta. paikallisen matkanjärjestäjän retket toimivat aivan loistavasti.
- aonang
Ao nangin keskustan ranta oli ainakin helmikuun maaliskuun vaihteessa ihan hyvässä uima kunnossa ei yhtään meduusaa nähty 2 viikon aikana tuulisena päivänä oli pohjasta irronneita kasvillisuuksia vihreitä hieniä ,ainoa haitta rannalle on ilmestynyt tänä vuonna kaiken näköisiä kauppiaita ,pitkähäntä veneet pitää aika meteliä joskus , vene saariretkille kannattaa lähteä retket voi tilata omasta hotellista paikallisilta toimistoilta matkat samoja kuin omalta matkatoimistolta mutta puolet halvempia , loma meni hyvin mutta jouduttiin vaatturin huijaamaksi aina kun mentiin hotellille tai pois vaatturit oli kauppaamassa halpoja räätälin tekemiä vaatteita kerran eksyttiin sit liikkeeseen EUROPA FASHION Aonang Muang Krabi parasta kangasta esiteltiin ok! maksettu ennakko maksu puolet koko summasta sovitus seuraavaana päivänä ei oleenkaan minun koko vaikka mitat oli otettu ok! taas sovitus seuraavana ei vieläkään sopivat ,sitten ongelmat yrittää pakosti myydä epä sopivia vaatteita ,ei varmaan alkuperäitä sovittua kangasta edes sinne jäi etumaksut ei mitään hyvitystä ehkä huijaavat seuraavaa asiakasta samoilla vaatteilla , ehkä olis kannattanut matkatoimiston suosittelemaa vaatturia käyttää olis ollut kuulema takuu tuotteesta ja sopivuudesta
- stanaprkl
aonang kirjoitti:
Ao nangin keskustan ranta oli ainakin helmikuun maaliskuun vaihteessa ihan hyvässä uima kunnossa ei yhtään meduusaa nähty 2 viikon aikana tuulisena päivänä oli pohjasta irronneita kasvillisuuksia vihreitä hieniä ,ainoa haitta rannalle on ilmestynyt tänä vuonna kaiken näköisiä kauppiaita ,pitkähäntä veneet pitää aika meteliä joskus , vene saariretkille kannattaa lähteä retket voi tilata omasta hotellista paikallisilta toimistoilta matkat samoja kuin omalta matkatoimistolta mutta puolet halvempia , loma meni hyvin mutta jouduttiin vaatturin huijaamaksi aina kun mentiin hotellille tai pois vaatturit oli kauppaamassa halpoja räätälin tekemiä vaatteita kerran eksyttiin sit liikkeeseen EUROPA FASHION Aonang Muang Krabi parasta kangasta esiteltiin ok! maksettu ennakko maksu puolet koko summasta sovitus seuraavaana päivänä ei oleenkaan minun koko vaikka mitat oli otettu ok! taas sovitus seuraavana ei vieläkään sopivat ,sitten ongelmat yrittää pakosti myydä epä sopivia vaatteita ,ei varmaan alkuperäitä sovittua kangasta edes sinne jäi etumaksut ei mitään hyvitystä ehkä huijaavat seuraavaa asiakasta samoilla vaatteilla , ehkä olis kannattanut matkatoimiston suosittelemaa vaatturia käyttää olis ollut kuulema takuu tuotteesta ja sopivuudesta
Ne nepalilaiset "räätälit" pitäisi ehdottomasti karkottaa koko maasta. Ne on täysin ammattitaidottomia ja vituttaa niiden kaupustelutyyli. Ne puvuthan mitä aonangissa myydään tekee thaimaalaiset siinä keskustan ulkopuolella annettujen ohjeiden mukaan.
- krabix
stanaprkl kirjoitti:
Ne nepalilaiset "räätälit" pitäisi ehdottomasti karkottaa koko maasta. Ne on täysin ammattitaidottomia ja vituttaa niiden kaupustelutyyli. Ne puvuthan mitä aonangissa myydään tekee thaimaalaiset siinä keskustan ulkopuolella annettujen ohjeiden mukaan.
Stockmann laatu, Anttilan hinta.. mitä enemmän sisääheittäjiä, sitä kauempaa kannattaa kiertää.
Itse kävin -07 Armanilla siellä takamäessa ja olikohan joku Peter´s collection? toisessa päässä katua, ok palvelu molemmissa, kauluspaidat valmistui kuten pitikin. Peter tais olla suomalaisten suosittelema.
- -Steveson-
Mitä tulee rantojen roskaamiseen,niin et varmaan käynyt sunnuntaisin Nopharatin rannalla?
Kyllähän ne thaikut on suurimmat roskaajat siellä ei turistit!!
Rannat täys kertakäyttöastioita,lasipulloja yms...
Pari viimeistä talvea olen siellä vittänyt ja täytyy sanoa ihan suoraan,että vituttaa kattoa niitten touhua.
No omaa hautaansahan kaivavat!!
Esim.Koh Chang on esim.siisteydestä.- loop
en voinut käsittää thaikkujen toimintaa.roskakoreja kyllä oli,mutta ei, siihen maahan jätettiin kaikki roskat.
sitten seuraavana päivänä roskien kerääjiä tuli paikalle,no työllistävä vaikutus.kaverimme tulivat juuri thaimaasta siamin lahden puolella olivat.pieni paikka,thai-ihmisten suosiossa.sama juttu,kaikki jätettiin kuin p.... perseestä. paikallisten asenteessa pitää tapahtua paljon muutosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2313011Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1972646Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1121253Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1411208Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait2991119- 701108
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka3721091Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831065Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a211005Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä
Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin8833