Keneltä parhaimmat osingot?

Nopea osto.

Mitkä yhtiöt maksaa nyt parhaimpia osingoja?

7

1665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakuusvaje

      Parhaita prosentteja on tullut sellaisilta yhtiöiltä kuin Panostaja ja Turkistuottajat, mutta nämä ovat jo osinkonsa tältä keväältä maksaneet. Kauppalehdessä on muistaakseni listattu osinkotuottoja. On paljon isoja ja vahvoja yhtiöitä, joiden osinkoprosentti on tältä keväältä yli viiden.

      Sijoituspäätösten kannalta parempi olisi kylläkin pohtia mitkä yhtiöt maksavat parhaita osinkoja ensi vuonna ja siitä eteenpäin, ja mitkä yhtiöt ylipäänsä tekevät voittoa tulevaisuudessa. Varsinkin jos elvytysrahan syytäminen markkinoille laukaisee kasvun käynnistyessä kunnon inflaation.

    • osingot

      Neuvoksi vain et älä osta nopeasti osingon suuruuden perusteella, sillä osinko on useimmiten huijausta. se kyllä maksetaan mutta mitä sillä voittaa vai voittaako ollenkaan. kannattaa ensin tutkia asiaa vaikkapa kauppalehden pörssi sivuilta.

      • santerizz

        No itse taas uskon, että juuri tasainen ja kasvava osinkovirta lopulta ratkaisee osakevalinnassa. Olen arvo-osakemiehiä. Eli katso toki tuottoprosentteja, mutta vuotta pidemmältä aikaväliltä. Sitten mietit firman bisnestä tulevaisuuden kannalta. Toki sijoitushorisonttisikin ratkaisee, mutta luulisin että puhutaan pidemmästä ajasta. Itse olen havainnut että osingot kyllä tuottavat absoluuttisestikin, hyvien osingonmaksajien kurssi hetkellisesti tippuu osingon irrotessa, mutta melko pian, karkeasti toukokuussa on kurssi jo usein korjaantunut.


      • fsafa
        santerizz kirjoitti:

        No itse taas uskon, että juuri tasainen ja kasvava osinkovirta lopulta ratkaisee osakevalinnassa. Olen arvo-osakemiehiä. Eli katso toki tuottoprosentteja, mutta vuotta pidemmältä aikaväliltä. Sitten mietit firman bisnestä tulevaisuuden kannalta. Toki sijoitushorisonttisikin ratkaisee, mutta luulisin että puhutaan pidemmästä ajasta. Itse olen havainnut että osingot kyllä tuottavat absoluuttisestikin, hyvien osingonmaksajien kurssi hetkellisesti tippuu osingon irrotessa, mutta melko pian, karkeasti toukokuussa on kurssi jo usein korjaantunut.

        juuri näin ja vielä kun ostaa osakkeet sopivalla hetkellä niin kurssien/osinkojen noustessa olet maksanut ostamasi osakkeesi muutaman vuoden osingoilla. Kätevää ja riskitöntä vrt. muihin "varmoihin" sijoituksiin mm. korkorahastoihin


      • ny ottaa
        fsafa kirjoitti:

        juuri näin ja vielä kun ostaa osakkeet sopivalla hetkellä niin kurssien/osinkojen noustessa olet maksanut ostamasi osakkeesi muutaman vuoden osingoilla. Kätevää ja riskitöntä vrt. muihin "varmoihin" sijoituksiin mm. korkorahastoihin

        Kun vielä kerrot että mikä tuo sopiva hetki ostaa on, niin ompa homma helppoa?
        Jälkiviisaasti kun asioita katsoo, niin taaksepäin se oikea hetki esim oli viime vuoden keväänä siinä maaliskuun tienoilla, mutta tiesitkö sinä sen silloin?
        Ja osinkoahan aina verrataan ajankohdan kurssiin, ja kun pitkäaikainen osinkotuotto on yleisesti muutamia prosentteja, niin aika "yltiöpäistä" väittää maksavansa osakehankintansa osingoilla. Tosin on totta, että useasti sijoittajat jälleen sijoittavat osinkonsa hankkimalla uusia osakkeita, mutta se on aivan eri asia...
        Itse ajattelen osingon niin, että se on yhdelle tuotantotekijälle, pääomalle, maksettavaa palkkaa:-)


      • No niinkin
        ny ottaa kirjoitti:

        Kun vielä kerrot että mikä tuo sopiva hetki ostaa on, niin ompa homma helppoa?
        Jälkiviisaasti kun asioita katsoo, niin taaksepäin se oikea hetki esim oli viime vuoden keväänä siinä maaliskuun tienoilla, mutta tiesitkö sinä sen silloin?
        Ja osinkoahan aina verrataan ajankohdan kurssiin, ja kun pitkäaikainen osinkotuotto on yleisesti muutamia prosentteja, niin aika "yltiöpäistä" väittää maksavansa osakehankintansa osingoilla. Tosin on totta, että useasti sijoittajat jälleen sijoittavat osinkonsa hankkimalla uusia osakkeita, mutta se on aivan eri asia...
        Itse ajattelen osingon niin, että se on yhdelle tuotantotekijälle, pääomalle, maksettavaa palkkaa:-)

        >Jälkiviisaasti kun asioita katsoo, niin taaksepäin se oikea hetki esim oli viime vuoden keväänä siinä >maaliskuun tienoilla, mutta tiesitkö sinä sen silloin?

        Kursseilla on lyhyellä välilläkin jokin taso, ja välillä joku dumppaa pää märkänä kaiken laitaan, välillä menee taas kaikki kaupaksi. Esimerkiksi Stora Ensosta näki jokainen viime keväänä, että nyt laput liikkuu alihintaan. Etenkin kun liikkui huhuja, että eläkesvakuutusyhtiöt ovat likviviteetin suhteen äärirajoilla. Ja samaan aikaan Ruotsissa joku painoi lappua lapun perään laitaan välittämättä hinnasta => pakko olla instituutio määrien takia.
        Eli kyllä, tiesin viime keväänä olevan iskun paikka. Se, tulisiko kesällä vielä suurempi notkahdus, oli arvoitus, mutta keväällä oli nähtävissä selviä ylilöyntejä, eli kurssit olivat hetkellisesti myös lyhytaikaisen tasonsa alapuolella.

        >Ja osinkoahan aina verrataan ajankohdan kurssiin, ja kun pitkäaikainen osinkotuotto on yleisesti >muutamia prosentteja, niin aika "yltiöpäistä" väittää maksavansa osakehankintansa osingoilla.
        Periaatteessa osinko lasketaan aina ajankohdan kurssiin, mutta jos yhtiöllä on takana suuri nousu (100%-500%), niin mielestäni myös hankintahinta on huomioitava. Jos olet ostanut osaketta a hintaan 0,10€ kappale ja kurssi on nyt 3,5 ja osinkoa tulee 0,10 € lappu, niin osinkovirta on mielestäni hyvä. Tuottoprosentti on kuitenkin vain 6,9%. Tässä tapauksessa myyminenkään ei ole järkevää, jos uskoo osinkovirran ja yhtiön liiketoiminnan säilyvän, sillä verottaja veisi liikaa.


      • sivusta seuraaja
        ny ottaa kirjoitti:

        Kun vielä kerrot että mikä tuo sopiva hetki ostaa on, niin ompa homma helppoa?
        Jälkiviisaasti kun asioita katsoo, niin taaksepäin se oikea hetki esim oli viime vuoden keväänä siinä maaliskuun tienoilla, mutta tiesitkö sinä sen silloin?
        Ja osinkoahan aina verrataan ajankohdan kurssiin, ja kun pitkäaikainen osinkotuotto on yleisesti muutamia prosentteja, niin aika "yltiöpäistä" väittää maksavansa osakehankintansa osingoilla. Tosin on totta, että useasti sijoittajat jälleen sijoittavat osinkonsa hankkimalla uusia osakkeita, mutta se on aivan eri asia...
        Itse ajattelen osingon niin, että se on yhdelle tuotantotekijälle, pääomalle, maksettavaa palkkaa:-)

        näin sivusta. Minä juuri ostin osakepottinen viime vuoden maaliskuussa. Jälkiviisasta tai, mutta tein myös juuri lähiaikoina runsaita hankitoja. Pitääköhän näitäkin sitten viisastella vuoden päästä. Sitähän ei koskaan tiedä. Viime vuoden hankinnoilla ja näillä osingoilla pääsi helposti lähes 10%:n tuottoon ja pitää muistaa, että tuotto tulee laskea omasta hankintahinnasta, ei sen hetkisestä markkina-arvosta joka on täysin eri asia. Oikein ajoittamalla, oli se sitten taitoa tai tuuria tekee huipputulosta.

        Osinkoja katsoessa kannattaa tsekata firmojen osinkojenjako politiikan, jonka tuovat hyvinkin ilmi katsauksissaan ja nettisivuillaan. Lisäksi kannattaa ottaa firman osingonmaksuhistoria esille mm. Kesko n toiminut jo 70 vuotta ja historiassa on yksi vuosi 1967, jolloin osinkoa ei ole maksettu kun Suomen markan delvalvointi rasitti tulosta. Kesko jakaa osakekohtasesta tuloksesta vähintään 50% osinkoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe