onko tyyppivikoja? huoltohinnat? mites 3 pyttynen 1,2 kone.asiallisia kommentteja
-08 polo
7
431
Vastaukset
- Fabisti
Itsellä -09 Polo 1.4 TDI 59KW United. Huolettomia kilometrejä ajettu 15 tuhatta. Ainoa pikkuongelma on ollut takaluukku, joka ei jokakerta mene loppuunasti kiini. Pitää reippaasti laittaa luukku kiinni, jottei pompsahda takaisin "tuulilukkoasentoon". Jossain vaiheessa huollon yhteydessä täytyy mainita tuosta.
Polo on jämäkkä ajettava. Luokkaa isomman auton tuntua, voitaisiin sanoa. Loistava ajettava matka-ajossa. Menee suoraan kiemusrtelematta. Ei kuulu suhinoita ikkunoista eikä vielä tähän asti ainuttakaan "hiirenpesää" havaittavissa.
Keskikulutus matka-ajopainoitteisella ajolla ollut tämäntalven kovista pakkasista huolimatta vain 4.89 l/100km. Tyytyväinen olen ollut kulutukseen.
Edelliseen kulkineeseen Skoda Fabia 1.4 16V Compiin, olin myös tyytyväinen, mutta Poloa pidän pykälää parempana suurimmalta osin. Molemmissa on hyvät ja huonot puolet. Polon tavaratila saisi olla luokkaa isompi. Fabiassa takaluukkutilaa oli meikäläisen tarpeisiin riittävästi, yksin kun asun taloudessa.
En voi muuta kuin suositella Poloa. Bensiinikäyttöisestä Polosta minulla ei ole kokemusta. Enpä usko huonon hankinnan siinäkään olevan kyseessä.- 10cc
Meillä on ollut 1.2 65hv kolmepyttynen vuodesta -03 asti. Hyvin on asiansa hoitanut, herkästi kierroksia ottava ja ärhäkkä taajamissa. Maantiellä jaksaa pitää nopeuden hyvin, mutta kiihdytykset suurilla nopeuksilla rajallasia tehon mukaisesti.
Ed. kirjoittajan takaluukun saa varmaan ihan lukon säädöillä kuntoon. Samanlainen vika oli Xsarassani aikoinaan, tuli säädöillä ihan priimaksi. - polo06
10cc kirjoitti:
Meillä on ollut 1.2 65hv kolmepyttynen vuodesta -03 asti. Hyvin on asiansa hoitanut, herkästi kierroksia ottava ja ärhäkkä taajamissa. Maantiellä jaksaa pitää nopeuden hyvin, mutta kiihdytykset suurilla nopeuksilla rajallasia tehon mukaisesti.
Ed. kirjoittajan takaluukun saa varmaan ihan lukon säädöillä kuntoon. Samanlainen vika oli Xsarassani aikoinaan, tuli säädöillä ihan priimaksi.Harkitse mielummin 1.4 konetta, vääntävämpi ja kulutuksetkin ovat aika lähellä toisiaan. Polossa on tosiaan jämäkkä, mutta kuitenkin mukava alusta. Pieniä autoja ajaneena voin sanoa, että ajettavuus on luokkansa parhaimmistoa. Suosittelen talvirenkaiksi kitkoja, on todella hiljainen. Eniten autossa harmittaa sisätilojen "vanhahtavuus" ja etupenkeissä saisi olla enemmän sivuttaistukea, muuten sisämateriaalit ovat laadukkaan oloisia ja kestävän tuntuisia. Ensimmäisen huollon hintaa en osaa sanoa, kun auto ostettu käytettynä, mutta toisen huollon (laajempi huolto) hinta on n. 370 euroa merkkiliikkeessä. SUOSITTELEN!
- 10cc
polo06 kirjoitti:
Harkitse mielummin 1.4 konetta, vääntävämpi ja kulutuksetkin ovat aika lähellä toisiaan. Polossa on tosiaan jämäkkä, mutta kuitenkin mukava alusta. Pieniä autoja ajaneena voin sanoa, että ajettavuus on luokkansa parhaimmistoa. Suosittelen talvirenkaiksi kitkoja, on todella hiljainen. Eniten autossa harmittaa sisätilojen "vanhahtavuus" ja etupenkeissä saisi olla enemmän sivuttaistukea, muuten sisämateriaalit ovat laadukkaan oloisia ja kestävän tuntuisia. Ensimmäisen huollon hintaa en osaa sanoa, kun auto ostettu käytettynä, mutta toisen huollon (laajempi huolto) hinta on n. 370 euroa merkkiliikkeessä. SUOSITTELEN!
1.2:ssa on se etu että siinä on ketju nokalla, 1.4 on hihnalla.
Kulutuksissa ei varmaan tosiaan ole eroja. 1.4sen lisäteho on mielestäni osittain kuristettu pidemmällä vaihteistolla, ja koeajamassani yksilössä hitaalla reagoinnilla kaasun painallukseen. 1.2 on yllättävän ärhäkkä kone luonteeltaan. - Fabisti
10cc kirjoitti:
1.2:ssa on se etu että siinä on ketju nokalla, 1.4 on hihnalla.
Kulutuksissa ei varmaan tosiaan ole eroja. 1.4sen lisäteho on mielestäni osittain kuristettu pidemmällä vaihteistolla, ja koeajamassani yksilössä hitaalla reagoinnilla kaasun painallukseen. 1.2 on yllättävän ärhäkkä kone luonteeltaan.Kerrottakoon vielä, että longlife huoltoväli on 30t/km välein. Säästöä tämäkin.
- polo06
Fabisti kirjoitti:
Kerrottakoon vielä, että longlife huoltoväli on 30t/km välein. Säästöä tämäkin.
Paljonkos sulla on FABISTI tossa tdi-polossa diesel-vero vuodessa? voi olla että jossain vaiheessa vaihdan bensani dieseliin...
- Fabisti
polo06 kirjoitti:
Paljonkos sulla on FABISTI tossa tdi-polossa diesel-vero vuodessa? voi olla että jossain vaiheessa vaihdan bensani dieseliin...
Yhteensä taisi olla luokkaa 415€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3891919Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111728Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411348Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.75947Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel51940Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402898Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä32724- 55710
- 63693
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo68688