Lueskelen aika ihmeissäni tämän palstan kirjoituksia. Monet tuntuvat ihmettelevän koiransa tempperamenttisen luonteensa vaikeaa pois kitkemistä. Meillä on jo kolmas dobermanni peräkkäin ja kaikki
ovat olleet ihania koiria. Dobermann on ainoa koirarotu, joka on on jalostettu suojelemaan ihmistä ihmiseltä(lue rotuhistoria). Luis Dobermann käytti jalostuksessa ainoastaan herkästi reagoivia, valppaita,
"ylisuojelevia" yksilöitä. Herkästi sosiaalistettava koira on pahasti rappeutunut ja jalostukseen kelpaamaton.
Toivottavasti kasvattajat siirtävät tämän tiedon suoraselkäisesti mahdollisille pennunostajille. "Kultsu" tyyppinen koira voi olla kiva, mutta se ei ole aito dobermann muuten kuin papereiltaan!!
Väärinkäsitys
Hämmästyy
2
591
Vastaukset
- Pöh!
Täh!! Toi määritelmä toimi joskus 1800-luvun puolella jolloin dobermann rotu on kehitetty. Ei enää 2000-luvulla.
- sgferwgre
Näin, ei ole toope enää toope, Luokituskin olisi pikemminkin seurakoira.
Jostain ihmeen syystä nyt on vartavasten tahdottu tuokin pilata ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606394- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252636- 212238
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3561806- 271781
- 251540
- 491432
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423- 321398