Muita kirjasarjoja joissa ylil.voimia omaavat elävät keskuud...

lukutoukkeli.

Eli muita vastaavia kirjoja kuin Harry Potterit, Twilight, Animorphs.. Joissa siis Yliluonnollisia voimia omaavia "ihmisiä" elää keskuudessamme. Kiinnostaa tällainen mahdollinen "rinnakkaismaailma" johon meillä taviksilla ei ole asiaa mutta ehkä jollain tutullamme on..

Animorphs ehkä jo liian lapsellinen omaan makuun, mutta Twilight ja Potterit vielä menee. Mitä vastaavia? Mielellään jotain modernimpaa kuin 1500-luvun vampyyreistä kertovaa tarinaa, tai muita fantasiakirjojen esi-isiä..

Ei uppoa: TSH (ja muu Tolkien)
Luettu: Linnunradan käsikirja liftareille, Artemis Fowl, ja tosiaan nuo kolme alussa mainittua..

Kirjasarjat kiinnostaa enempi kuin yksittäiset kirjat, mutta molempia saa mainita jos mieleen tulee :) Kiitos paljon vastaajille.

7

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piupaulissu

sori etten itse osaa tohon vastata. Mäkin oisin nimittäin jostain vastaavasta kiinnostunut mutkun en tiedä mitään kirjaa. mulla sais olla mielellään vaikka ihan joku hömppä romanttinen teini kirjaki, jos joku vaa osais hyvää semmosta ehdottaa. ei kuitenkaa mitää iha lasten kirjoi koska oon 16 ni ei niin jotku harry potterit enää niin kiinnosta ja nekin on läpikahlattu...

• ....

Cassandra Claren luukaupunkia suosittelisin kovasti, kirja on ensimmäinen osa trilogiasta.

• Shoushou

Jos enkk ei ole ongelma niin voin suositella montaakin. :)

Libba Bray: The Great and Terrible Bauty / Kauhun ja kauneuden valtakunta, Rebel Angels, The Sweet Far Thing
      Kelley Armstrong: The Summoning, The Awakening, The Reckoning
      Beth Fantaskey: Jekel Loves Hyde, Jessica's Guide to Dating on the Dark Side
      Robin McKinley: Sunshine
      P.C. Cast & Krisin Cast: House of Night -sarja

• Tuleva kirjailija

Joku taisikin jo Luukaupunkia ehdotella, suosittelen.~
      Hmm... en tiedä sopiiko ihan tähän ja onko liian lapsellinen, vaikka itse nuorena aikuisena tykkäsinkin, niin kokeile sellaista kirjasarjaa kuin Sammon vartijat (Tuliterä, Tiera, Louhi). Itseäni miellytti kovasti, sekoitettu kalevalaa ja nykymaailmaa sekaisin. :3

Hoh hoijaa, ei sitä tiedä jos joskus saisi omankin räpellyksen kustantajalle saakka, viikko sitten sain tekstin kasaan ja nyt olen aloitellut lopputyöstöä. Muutaman kuukauden päästä tarkoitus heitellä kustantajalla sitä nivaskaa, ehkäpä saadaan lisää kirjakauppojen hyllyille tällaista oikeaa ja fantasiaelementtejä sekoittav(i)a kirjoja.

• Cathaswings

Jos tuo Sammon vartijat -sarja tuntuu liian "nuorelta", niin vähän samalla idealla toimii Mikko (?) Karpin Väinämöisen vyö. Itsenäinen jatko-osa Unkarilainen taulu sekottaa myös historiaa ja nykypäivää.

• as-keetti

näkyy olevan muutama ehkä tuon kriteerin täyttävä,
      jopa suomenkielisinä

Theodore Stugeon: Enemmän kuin ihminen
      John Wydham: Käenpojat
      Orson Scott Card: Ender
      Orson Scott Card: Kuolleiden puolustaja

ja siinä ja siinä, mutta muuten hyvä kirja,
      saanut Hugo-palkinnonkin

Clifford Simak: Väliasema

• as-keetti

siis
        Theodore Sturgeon: Enemmän kuin ihminen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2997
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2931
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2357
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1853
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1709
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1654
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1576
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1255
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1236
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79