Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Fuji finepix s200exr

Fujifilm

Hei
Onko kenelläkään kokemusta tuosta yllämainitusta kamerasta?

8

1651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irkkemerkkierkki

      Pieni kenno isossa kamerassa. Kuvanlaatu ei taida olla sen parempi kuin taskukokoisilla kameroillakaan. Tässä mallissahan oli kaiketi kennoa kutistettu..

      • ijuf no ijuf

        "Ei taida...."
        Mitä tuollaista kirjoitat, ellei todellista kokemusta kyseisestä kamerasta?
        Sinulla on varmaankin saksasta tilattu nikon?

        Alkup. kysyjälle:
        Olen kuvannut vastaavalla: s100fs:llä (edellinen malli, jonka valitsin salamasynnkaliitännän vuoksi 200exr:n sijasta) marraskuusta 2009 tähän päivään 6000 "ruutua", ja kaikin puolin hyvin toimiva ja laatu täysin riittävä.
        Urheilukuvauksiin valitsisin jonkun muun, mutta "staattisiin" kohteisiin loistovalinta.
        ja salamasynkka kaikilla suljinnopeuksilla (käytettäessä studiossa)


      • irkke......
        ijuf no ijuf kirjoitti:

        "Ei taida...."
        Mitä tuollaista kirjoitat, ellei todellista kokemusta kyseisestä kamerasta?
        Sinulla on varmaankin saksasta tilattu nikon?

        Alkup. kysyjälle:
        Olen kuvannut vastaavalla: s100fs:llä (edellinen malli, jonka valitsin salamasynnkaliitännän vuoksi 200exr:n sijasta) marraskuusta 2009 tähän päivään 6000 "ruutua", ja kaikin puolin hyvin toimiva ja laatu täysin riittävä.
        Urheilukuvauksiin valitsisin jonkun muun, mutta "staattisiin" kohteisiin loistovalinta.
        ja salamasynkka kaikilla suljinnopeuksilla (käytettäessä studiossa)

        Minulla on canonin järkkäri.

        "ei taida" perustuu ihan nettilukemiseen ja testien katsomiseen. Valitettavasti kennon kutistaminen pikselimäärän kasvaessa tarkoittaa "huonoon päin mennään ja lujaan". 100% cropit testikuvista ei imartele laadullisesti.


      • ______1
        irkke...... kirjoitti:

        Minulla on canonin järkkäri.

        "ei taida" perustuu ihan nettilukemiseen ja testien katsomiseen. Valitettavasti kennon kutistaminen pikselimäärän kasvaessa tarkoittaa "huonoon päin mennään ja lujaan". 100% cropit testikuvista ei imartele laadullisesti.

        dynamiikkalaajennus on canonistille käsittämätön käsite :)


    • osta pois

      Ostin muutama päivä sitten kyseisen kameran verkkakauppa.com myymälästä h. 399.
      Katselilin ensin alle 500 euron digi(lelu)järkkereitä jolla ei tee mitään jollei heti sijoita putkeet sillä nykyiset halpis kit järkkärit ovat 18-55 mm!

      FUJIFILM s200 EXR on 30,5-436 ja muuten..
      "Fujifilmin Super CCD EXR -kenno on juuri palkittu "European Digital Imaging Innovation 2009-2010" palkinnolla, jonka tuomarit ovat arvostettuja Euroopan Imaging and Sound Association (EISA) "
      http://www.fujifilm-digital.fi/home/
      Jos tarvii uutta tekniikkaa , tehoa hämäräkuvaukseen, ja putkea 14,3 zoomi x PLUS 2x DIGIZOOM, niin fuji on järkkärin näköinen ja kokoinen kiinteällä putkella ja digijärkkäriä parempi vaihtoehto.
      Kannatta vähän googlettaa ja mikrobitti - lehti 03/2010 - niin kauppaan ja maksu kassalle
      jos taas budjetti on 4000 ( neljätuhatta ) euroa tai enemmän voi järkkäri vaihtoputkella(isolla) olla parempi ...
      onhan niissä se pölynpoisto- onhan?

    • Nookahkah

      Miten tästä kamerasta on näin vähän juttua? Googlekaan ei oikein avita kun metsästelee tavallisia harrastajia, jotka kuvaavat vaikkapa juuri tällä. Sekin olisi ihan piristävää, jos tietoa löytyisi suomeksi.

      Mutta niin. Itse ainakin olen rankan tutkimustyön tuloksena päätynyt innostumaan kyseisestä kamerasta kovastikin. Heikosti vain tuntuu löytyvän mistään enään, lienee valumassa markkinoilta? Ulkomaiset nettikaupat eivät hurjasti houkuttelisi.

      Omat kriteerini ovat salamakenkä, RAW-tallennusmuoto ja hyvät mahdollisuudet kuvata suurilla ISO-arvoilla. Videokuvan laatu ja massiivisiksi väitetyt polttovälit eivät juuri innosta. Melkoinen jytkyhän S200EXR on, mutta ei sekään hurjasti haittaa.
      Se minua kiinnostaisi, että kuinka hyvin tuo RAW-tallennus oikeasti toimii, onko hidasta?

      Pyörittelin tovin Fujifilm FinePix HS10:tä mielessäni, mutta se nyt vaikuttaa melkoiselta zoom-HD-mätöltä pienessä paketissa (tuo on kevyesti negatiivinen ilmaus) ja näyttää saaneen kritiikkiä juuri tuosta hämäräkuvauksen ontumisesta ja RAW-tallennuksen hitaudesta. Eikä sen kuvanlaatua muutenkaan ylistetä. Ehkä olen oppinut vähän nirsoksi.

      • jopas vain

        ...tuollaista tietoa olet lukenut? ..hämäräkuvauksen ontumisesta ja RAW-tallennuksen hitaudesta ?? kerroppas niin käyn itsekkin lukemassa.


    • 6567rgfhhgf657576

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe