Hei
Onko kenelläkään kokemusta tuosta yllämainitusta kamerasta?
Fuji finepix s200exr
8
1693
Vastaukset
- irkkemerkkierkki
Pieni kenno isossa kamerassa. Kuvanlaatu ei taida olla sen parempi kuin taskukokoisilla kameroillakaan. Tässä mallissahan oli kaiketi kennoa kutistettu..
- ijuf no ijuf
"Ei taida...."
Mitä tuollaista kirjoitat, ellei todellista kokemusta kyseisestä kamerasta?
Sinulla on varmaankin saksasta tilattu nikon?
Alkup. kysyjälle:
Olen kuvannut vastaavalla: s100fs:llä (edellinen malli, jonka valitsin salamasynnkaliitännän vuoksi 200exr:n sijasta) marraskuusta 2009 tähän päivään 6000 "ruutua", ja kaikin puolin hyvin toimiva ja laatu täysin riittävä.
Urheilukuvauksiin valitsisin jonkun muun, mutta "staattisiin" kohteisiin loistovalinta.
ja salamasynkka kaikilla suljinnopeuksilla (käytettäessä studiossa) - irkke......
ijuf no ijuf kirjoitti:
"Ei taida...."
Mitä tuollaista kirjoitat, ellei todellista kokemusta kyseisestä kamerasta?
Sinulla on varmaankin saksasta tilattu nikon?
Alkup. kysyjälle:
Olen kuvannut vastaavalla: s100fs:llä (edellinen malli, jonka valitsin salamasynnkaliitännän vuoksi 200exr:n sijasta) marraskuusta 2009 tähän päivään 6000 "ruutua", ja kaikin puolin hyvin toimiva ja laatu täysin riittävä.
Urheilukuvauksiin valitsisin jonkun muun, mutta "staattisiin" kohteisiin loistovalinta.
ja salamasynkka kaikilla suljinnopeuksilla (käytettäessä studiossa)Minulla on canonin järkkäri.
"ei taida" perustuu ihan nettilukemiseen ja testien katsomiseen. Valitettavasti kennon kutistaminen pikselimäärän kasvaessa tarkoittaa "huonoon päin mennään ja lujaan". 100% cropit testikuvista ei imartele laadullisesti. - ______1
irkke...... kirjoitti:
Minulla on canonin järkkäri.
"ei taida" perustuu ihan nettilukemiseen ja testien katsomiseen. Valitettavasti kennon kutistaminen pikselimäärän kasvaessa tarkoittaa "huonoon päin mennään ja lujaan". 100% cropit testikuvista ei imartele laadullisesti.dynamiikkalaajennus on canonistille käsittämätön käsite :)
- osta pois
Ostin muutama päivä sitten kyseisen kameran verkkakauppa.com myymälästä h. 399.
Katselilin ensin alle 500 euron digi(lelu)järkkereitä jolla ei tee mitään jollei heti sijoita putkeet sillä nykyiset halpis kit järkkärit ovat 18-55 mm!
FUJIFILM s200 EXR on 30,5-436 ja muuten..
"Fujifilmin Super CCD EXR -kenno on juuri palkittu "European Digital Imaging Innovation 2009-2010" palkinnolla, jonka tuomarit ovat arvostettuja Euroopan Imaging and Sound Association (EISA) "
http://www.fujifilm-digital.fi/home/
Jos tarvii uutta tekniikkaa , tehoa hämäräkuvaukseen, ja putkea 14,3 zoomi x PLUS 2x DIGIZOOM, niin fuji on järkkärin näköinen ja kokoinen kiinteällä putkella ja digijärkkäriä parempi vaihtoehto.
Kannatta vähän googlettaa ja mikrobitti - lehti 03/2010 - niin kauppaan ja maksu kassalle
jos taas budjetti on 4000 ( neljätuhatta ) euroa tai enemmän voi järkkäri vaihtoputkella(isolla) olla parempi ...
onhan niissä se pölynpoisto- onhan? - Nookahkah
Miten tästä kamerasta on näin vähän juttua? Googlekaan ei oikein avita kun metsästelee tavallisia harrastajia, jotka kuvaavat vaikkapa juuri tällä. Sekin olisi ihan piristävää, jos tietoa löytyisi suomeksi.
Mutta niin. Itse ainakin olen rankan tutkimustyön tuloksena päätynyt innostumaan kyseisestä kamerasta kovastikin. Heikosti vain tuntuu löytyvän mistään enään, lienee valumassa markkinoilta? Ulkomaiset nettikaupat eivät hurjasti houkuttelisi.
Omat kriteerini ovat salamakenkä, RAW-tallennusmuoto ja hyvät mahdollisuudet kuvata suurilla ISO-arvoilla. Videokuvan laatu ja massiivisiksi väitetyt polttovälit eivät juuri innosta. Melkoinen jytkyhän S200EXR on, mutta ei sekään hurjasti haittaa.
Se minua kiinnostaisi, että kuinka hyvin tuo RAW-tallennus oikeasti toimii, onko hidasta?
Pyörittelin tovin Fujifilm FinePix HS10:tä mielessäni, mutta se nyt vaikuttaa melkoiselta zoom-HD-mätöltä pienessä paketissa (tuo on kevyesti negatiivinen ilmaus) ja näyttää saaneen kritiikkiä juuri tuosta hämäräkuvauksen ontumisesta ja RAW-tallennuksen hitaudesta. Eikä sen kuvanlaatua muutenkaan ylistetä. Ehkä olen oppinut vähän nirsoksi.- jopas vain
...tuollaista tietoa olet lukenut? ..hämäräkuvauksen ontumisesta ja RAW-tallennuksen hitaudesta ?? kerroppas niin käyn itsekkin lukemassa.
- 6567rgfhhgf657576
jollakin on ainakin reviewin verran:
http://www.digitalcamerareview.com/default.asp?newsID=4122&review=fujifilm finepix s200exr
http://www.photographyblog.com/reviews/fujifilm_finepix_s200exr_review/conclusion/
ja tuo sanoo:
"The S200EXR is one of the best bridge-style cameras that we've reviewed, with the manual zoom and focus rings almost replicating a true DSLR experience. "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303441Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81484Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241235Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34873Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht241861- 60859
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.122818Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97798