pentu 3kk.

Romminmami

Siis minulla on saksanpaimenkoira uros pentu 3kk.Haluisin kuulla ihmisten henkilökohtaisia kokemuksia,ja mielipiteitä miten koirasta saa sisäsiistin.
Kuinka nopeesti olet saanut koiran sisäsiistiksi?
kuinka vanha koira oli?
kuinka usein käytit ulkona?
onko sanomalehtiä pakko pitää lattioilla?
jne.

Sitten toinen minua mietityttänyt asia on kuinka saan koiran viihtymään yksin kotona.
Miten aloitan?
kuinka pitkäksi aikaa?
jne.

Tämä ei ole ensimmäinen koirani,mutta ensimmäinen jonka opetan sisäsiistiksi itse.Muut koirat ovat tulleet minulle jo sisäsiisteinä nuorina koirina,ja muistan häilyvästi jotain lapsuudestani kyllä näiden asian tiimoilta.Silti oli mukava kuulla,jos joku on todennut jonkun tavan erittäin toimivaksi.
Itse käyn nyt pentuni kanssa ulkona parin tunnin välein,ja aina kun näyttää että se etsisi paikka/olisi levoton.Aika hyvin pissat tulevat jo ulos,mutta vahinkoja vielä sattuu tietystikkin.Kiitos jo etu-käteen niille jotka vastaavat :)

Etsin myös pietarsaaresta lenkkiseuraa heti kun olemme saaneet rokotukset,jos olet pietarsaaresta. Sinulla on pentu/koira,jos koira on vanhempi sen on oltava ehdottoman luotettava pennun seurassa. Rommi,ja minä kaipaillaan koirakavereita :) otathan rohkeasti tänne yhteyttä...Kerrot jotain koirastasi, ja itsestäsi :)

2

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaukshii

      1. ja 2. en muista kuinka vanha mun koira oli, ku se oppi sisäsiistiks, mut sehä ei oo kaikilla sama. jotkut oppii vaa nopeemmin jotku hitaammi...
      3.Käytin perjaattees sitä ulkona aina ku pentu oli syöny, nukkunu, leikkiny ja sit ku opin tuntemaa sen paremmi ni aina sillo ku näytti et sil olis hätä. Ja aina ku se teki pissas lattial ni en torunu vaan en huomioinu pentuu yhtää ja siivosin jäljet lattialt ja jos se tuli siihe vierel ni tuuppasin sen pois.
      4. sanomalehtiä ei oo pakko pitää lattioilla, mut tietysti ku pentu pissaa siihen ni sen saa helpommi siivottuu :D
      5. Kannattaa alottaa sillee et lähet vaikka ihan ekaks ulos ja ku ovi menee kiinni ni sit tuut heti takas sisäl ja sit ku se alkaa sujuu ni pidennä aikaa (Se tuntuu aluks iha tyhmält, mut pentu oppii sit et sä tuut kuiteski aina takas) ja jos se alkaa joteski vinkumaa tai jotai ni ootat et se rauhottuu ja sit ku se on rauhottunu ni meet sit vast takasi. Sit ku se on oppinu olee jonku aikaa yksi, nii tein aina aluks sillee et annoin sil joko puruluun tai sellasen gongon et sil olis vähä jotai tekemist. Ja nykyää yleensä aina ku lähen jonnekki ni annan koiral jonku keksin yms. et mun lähtö olis "positiivine asia"

      • jasitviel

        ku se on uros ja ku e pissaa lattial ni kuivaa se hyvin ja puhdista ettei sen pissahajut enää haise ettei se sit niitte pääl merkkaile ;D


        toivottavast noist nyt oli jottai hyötyy ;D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2710
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2001
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      274
      1059
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      969
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    Aihe