Väriongelma

väritön(kö)

Tuota noin, olen tässä jo jonkin aikaa meinannut alkaa "näpertelemään" aikani kuluksi tyyliin 30-35cm korkeita fiktiivisiä scifi/fantasia hahmo "patsaita".

Mutta tyypillisesti koitan miettiä mahdolliset ongelmat aina ensin kaikki, että tulisi mahdollisimman vähän ikäviä ongelmia eteen sitten kun pääsen itseasiaan.

Ongelma joka nousi mieleeni on, että mistä suomessa saa ostettua maaleja jotka sitten sopisivat moisille patsas materiaaleille? Materiaali todennäköisesti on joko kaupasta saatava massa, tai sitten myöhemmin varmaan muotitan kun viimein olen täysin tyytyväinen ns. hammaslääkäreiden käyttämästä aineesta.

Eli mistä ihmeestä voi kysellä ko. tapaukseen sopivia esim FF030D, F8171B, FFE303, 292421, CDC9C9, 000033 etc maaleja?

Muutenkin sattuuko kellään olemaan mitään käytännön vinkkejä miten tuo maalaaminen asteittain kannattaisi tehdä, koska minä ja maalit emme oikein ole tähän mennessä tulleet toimeen keskenämme ;).

Myöskin olen miettinyt josko tekisin mahdollisimman pikkutarkkaa eli mietin lähinnä ns. valojen laittamista saadakseni hienompaa jälkeä pimeisiin iltoihin, eli mistä saa tietoa miten massat etc kestävät lämpöä? Kehittääkö nuo ko. pienet lamput ylipäätään miten paljon lämpöä? Pitäisikö tuossa käyttää jotain tiettyä eristystä? Ja tietenkin mistä noita valoja piirilevyjä(?) ja johtoja voisi kysellä.

Kiitoksia kaikille jotka mahdollisesti jaksoivat vaivautua vastaamaan näihin aloittelijan kysymyksiin.

2

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • museolainen

Pienoismallit.net on hyvä lähde etsittäessä asiantuntemusta, Suomen Rautatiemuseon ylläpitämä foorumi osoitteessa www.rautatie.org on myös paikka, missä eri alojen pienoismalliasiantuntijat kohtaavat.

• fidnblfdk

ledit tuskin kovin kuumana käyvät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1463
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      111
      923
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      771
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      48
      754
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      730
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      717
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      71
      691
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      679
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      667
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      68
      662
    Aihe