Hikoilua

tamofenin käyttäjä.

Aiheuttaako tamofen tai jokin muu lääkitys teille hikoilua ja kuumia aaltoja?
Jos,niin oletteko saaneet mitään lääkitystä tähän vaivaan?
Luin eräältä toiselta palstalta että joku on koekillut mielialalääkitysta,ja on siitä saanut jonkin verran apua.
Onko kukaan teistä kokeillut ja jos,niin millaisin tuloksin?

En ole koskaan käyttänyt mitään mielialaan vaikuttavia lääkkeitä ja tunnen ennakkoluuloa niitten käyttämiseen,mutta jos niistä on apua näihin hikoilu puuskiin,voisin vaikka uskaltautua kokeilemaan:))

24

1154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyt.avun saanut

autoi tuossa vaivassa SNRI-lääke, Efexor.

• 3v.tamofenia

vihdevuodet alkavat luonnollisesti sitä hikoilua riittää vain pari vuotta ja siihen saa estrogeeni lääkityksen.
        Mutta me rintasyöpäpotilaat emme
        voi käyttää estrogeeni korvaushoitoa ja näitten tamofenien takia hikoilu jatkuu 5.vuotta.
        Että jotain voisi kokeilla koska eivät ole meitä varten kehittäneet mitään meille sopivaa lääkitysta.

Ja olen kuullut että kun viiden vuoden kuluttua lopetamme tamofenin niin sitten alkaaa uudet vaihdevuosi oireet,tämä toivon mukaan ei pidä paikkaansa:

• hikoilua 2.vuotta.
        3v.tamofenia kirjoitti:

vihdevuodet alkavat luonnollisesti sitä hikoilua riittää vain pari vuotta ja siihen saa estrogeeni lääkityksen.
        Mutta me rintasyöpäpotilaat emme
        voi käyttää estrogeeni korvaushoitoa ja näitten tamofenien takia hikoilu jatkuu 5.vuotta.
        Että jotain voisi kokeilla koska eivät ole meitä varten kehittäneet mitään meille sopivaa lääkitysta.

Ja olen kuullut että kun viiden vuoden kuluttua lopetamme tamofenin niin sitten alkaaa uudet vaihdevuosi oireet,tämä toivon mukaan ei pidä paikkaansa:

..olemassa tähän hikoiluun tarkoitettu lääke,sitä valmistetaan Yliopistollisessa apteekissa.
        Noin vuosi sitten koekeilin sitä,mutta en saanut siitä kovin paljon apua.Jotkut kertoivat silloin sen poistaneen hikoilun lähes kokonaan sekä muutkin vaihdevuosivaivat,helpotti unen saantia.

Nyt vaan en enää muista tuota lääkkeen nimeä, on reseptilääke ja sain sen silloin oman paikkakuntani apteekista,se tilattiin sinne Yliopistollisesta apteekista.
        Jos joku palstalainen muistaa kyseisen läkkeen nimen niin kertokaa.

• ira¤
        hikoilua 2.vuotta. kirjoitti:

..olemassa tähän hikoiluun tarkoitettu lääke,sitä valmistetaan Yliopistollisessa apteekissa.
        Noin vuosi sitten koekeilin sitä,mutta en saanut siitä kovin paljon apua.Jotkut kertoivat silloin sen poistaneen hikoilun lähes kokonaan sekä muutkin vaihdevuosivaivat,helpotti unen saantia.

Nyt vaan en enää muista tuota lääkkeen nimeä, on reseptilääke ja sain sen silloin oman paikkakuntani apteekista,se tilattiin sinne Yliopistollisesta apteekista.

Aridemex,ja nyt Aromasin,ne eivät hikoiluta,mutta jalkoihin tulee kova särky.ja ne onkin toisenlaiseen syöpään tarkoitettu.

• ex-rs.potilas
        ira¤ kirjoitti:

Aridemex,ja nyt Aromasin,ne eivät hikoiluta,mutta jalkoihin tulee kova särky.ja ne onkin toisenlaiseen syöpään tarkoitettu.

Aromasin ja Arimidex hikoiluttavat yhtä lailla kuin myös Tamofen.Itse olen käyttänyt Arimidexiä ja Aromasiania,samanlaista hikoilua molempien kanssa.
        Välillä jo kävi mielessä lopettaa koko lääkitys,mutta sinnittelin ja jatkoin.
        Nuoremmalla ystävälläni on Tamofen ja hän myös hikoilee.
        Arimidex aiheuttaa myös niveljäykkyyttä ja kipua,siksi vaihoinkin Aromasiiniin ja se helpotti kipuja jonkin verran.
        Hikoilu alkoi aika pian kun aloin Arimidexin käytön,eikä Aromasin tuonut helpotusta,mutta vähitellen hikoilu on vähentynyt.

• 20
        hikoilua 2.vuotta. kirjoitti:

En muista sanatarkasti lääkkeen nimiä. Bellergail ja toinen Ergomatin?

• aloittaja.
        20 kirjoitti:

En muista sanatarkasti lääkkeen nimiä. Bellergail ja toinen Ergomatin?

neuvosta,kysyn seuraavalla lääkäri käynnilläni tuota Bellergadia jos iitä saisin apua tähän hikoiluun:))

• turhaa hikoilua?
        aloittaja. kirjoitti:

neuvosta,kysyn seuraavalla lääkäri käynnilläni tuota Bellergadia jos iitä saisin apua tähän hikoiluun:))

aion kysyä tuota lääkettä seuraavalla kontrolli käynnilläni,käytän arimidexiä nyt toista vuotta ja ainakin ensimmäinen vuosi meni yöhikoilun merkeissä ja sama jatkuu,muuten
        varmasti tehokas lääke.
        Yöllä herään kauheisiin hiki puuskiin ja välillä päivälläkin tulee sellainen kuumotus päästä jalkoihin:))

• mummo-59
        turhaa hikoilua? kirjoitti:

aion kysyä tuota lääkettä seuraavalla kontrolli käynnilläni,käytän arimidexiä nyt toista vuotta ja ainakin ensimmäinen vuosi meni yöhikoilun merkeissä ja sama jatkuu,muuten
        varmasti tehokas lääke.
        Yöllä herään kauheisiin hiki puuskiin ja välillä päivälläkin tulee sellainen kuumotus päästä jalkoihin:))

syöpäpalstalla( cancer) keskustellaan samasta aiheesta,siellä eräs kirjoittaja saanut hikoiluun apua Lyrica nimisestä lääkkeestä.

• 2+16
        mummo-59 kirjoitti:

syöpäpalstalla( cancer) keskustellaan samasta aiheesta,siellä eräs kirjoittaja saanut hikoiluun apua Lyrica nimisestä lääkkeestä.

homeopaatiltakin helpotusta,ei tartte hikoilla sen koommin.

• Lunedi
        mummo-59 kirjoitti:

Minä saan kohta Lyrica-reseptin, aion kokeilla vielä sitä. Sehän on kai epilepsiaan(kin) tarkoitettu lääke. Yliopiston Apteekin Bellergal (jossa on ergotamiinia) ei minua auttanut. Tämän vielä testaan. Kyllä Aromasin ja Femarkin hikoiluttavat ainakin minua ihan Tamofenin lailla.
        Kaikista kokemusta, mutta ainahan nämä oireet ovat yksilöllisiä.
        Kerron sitten täälläkin, jos tuosta Lyricasta olisi apua.

Sorminivelet ovat olleet aamuisin niin koppuraiset, että on pitänyt vähitellen suoristaa ne. Miksihän onkin kädet nyrkissä yöllä....Siihen vaivaan lääkäri kirjoittaa Arcoxiaa. Sanoi, että voi ottaa aina viikon kuurin kerran kuussa.
        Että lääkettä lääkkeen perään, ennen syöpää en syönyt kuin Diurexia säännöllisesti.
        Mutta töissä pitää näpytellä koko päivän, iltapäivällä alkaa sormet jo olla kuin kimppu nakkeja =(.
        Jos siihenkin avun saisi vielä.

• inhoan hikoilla.
        Lunedi kirjoitti:

Minä saan kohta Lyrica-reseptin, aion kokeilla vielä sitä. Sehän on kai epilepsiaan(kin) tarkoitettu lääke. Yliopiston Apteekin Bellergal (jossa on ergotamiinia) ei minua auttanut. Tämän vielä testaan. Kyllä Aromasin ja Femarkin hikoiluttavat ainakin minua ihan Tamofenin lailla.
        Kaikista kokemusta, mutta ainahan nämä oireet ovat yksilöllisiä.
        Kerron sitten täälläkin, jos tuosta Lyricasta olisi apua.

Sorminivelet ovat olleet aamuisin niin koppuraiset, että on pitänyt vähitellen suoristaa ne. Miksihän onkin kädet nyrkissä yöllä....Siihen vaivaan lääkäri kirjoittaa Arcoxiaa. Sanoi, että voi ottaa aina viikon kuurin kerran kuussa.
        Että lääkettä lääkkeen perään, ennen syöpää en syönyt kuin Diurexia säännöllisesti.
        Mutta töissä pitää näpytellä koko päivän, iltapäivällä alkaa sormet jo olla kuin kimppu nakkeja =(.
        Jos siihenkin avun saisi vielä.

cancerilla naisten syövät osaston keskustelusta Lyricasta?
        Siellä kerrottiin,että oli autanut hikoiluun,antoi paremman unen sekä poisti turvotusta.
        Voi tietenkin vaikuttaa eritavalla eri ihmisiin,kuten lääkkeet yleensä,mutta minäkin aion pyytää reseptin läkäriltä.
        Eikö Lyricaa käytetä myös reumasärky lääkkeenä ja mielialaan vaikuttavana lääkkeenä?
        Kerrotaan kokemuksistamme kun olemme kokeilleet.
        Minulla on Arimidex ollut 2.vuotta ja aikamoista hiikoilua,etenkin öisin ettei nukkumisesta tahdo tulla mitään,Bellergalista ei ollut minullekaan mitään hyötyä,suu vain kuivui:)

• ??+????¤¤
        ira¤ kirjoitti:

kirjoitat ira¤ että ei hikoilua aridemixin eikä aromasin käytösn aikaan..myöhemmin kerrit ettei ole hikoilua arimidexin jälkeen..miten voi ymmärtää nyt,kumpi aiheutti hikoilua,vai ei kumpikaan?
        Ristiiriitaista,kannattaako vaihtaa hikoilun takia arimidex aromasiiniin vai ei?

• hikoilua on
        mummo-59 kirjoitti:

Lyricaa käytetän neuroloogisiin vammoihin,mitä voi sytoista saada. Ne ovat ikviä sivu vaikutksia ja hermokipu joka on juuri sytoista tullut, ei yleensä sitten häviä,itsellä ollut näin jo 14v.Ja hikoilua on kiitettävästi.

• Liikunnainen

Minulla oli parin vuoden ajan Tamofenin aloittamisesta "kuumia aaltoja", tiesi aina milloin se tulee: kuumotus alkoi kaulalta ja levisi lopulta naamaan ja sitten OLI kuuma ja samantien alkoi paleltaa. Bellergarista ei ollut mitään apua. Tein elämäntapamuutoksen ja sitten oireet pikkuhiljaa väheni ja nyt niitä on vain silloin tällöin. Olen syönyt Tamoja 5,5 vuotta ja pelkäänpä, että syön niitä seuraavat 5 vuotta, sillä vaihevuodet eivät ole vielä alkananeet. Ja nyt kerron teille parhaat vinkit noihin vaihdevuosioireisiin: 1. Liikuntaa niin, että hiki tulee (kävely, hiihto, pyöräily....) väh. 4x viikossa ja mielellään ulkona. Mene tämän jälkeen saunaan ja nosta jalat seinälle :) 2. Jätä pois huonot hiilarit (sokeri, vehnäjauho) Käytä vain täysjyvätuotteita, EI tummia makaroneja vai TÄYSJYVÄmakaroneja. Syö kotimaisia marjoja, kerää niitä itse, on terapiaa ja parasta hyötyliikuntaa 3. Juo vettä vähintään 1 litra päivässä 4. Ota elämään oikea asenne, voit olla jopa itsekäs, sillä jos olet selvinnyt syövästä, selviät muustakin. Rakasta ja pidä hyvää huolta itsestäsi ja rakasta lähimmäisiäsi, sillä he ovat olleet sinusta enempi huolissaan kuin sinä itse, ihan totta. 5. Tärkeä: käy kerran vuodessa gynekologilla! On monta tapaa elää, mutta minä elän näin ja haluan jakaa tietoni teille rakkaat sisaret. Ryhdy toimeen, saat kesään mennessä ihmeitä aikaan :)

• Liikunnainen

Kohta 2. EI tummia makaroneja vaan TÄYSJYVÄmakaroneja.

• nainen vm38
        Liikunnainen kirjoitti:

Kohta 2. EI tummia makaroneja vaan TÄYSJYVÄmakaroneja.

On sitä hikoilua ollut jos jonkinlaista.Olen saanut citalopramia joka aiheutti turvotusta
        ja painonnousua.Sitten tätä bellergalia.Siitä ei ollut juuri apua.Efexor taas antoi niin
        virtaa,että unet meni.Ja kun nämä ovat mielialalääkkeitä nin lopetin pois.Sitten tätä avantouintia.
        Se auttaa vähän.Muutenkin siihen jää koukkuun.Käyn 4-5 kertaa viikossa.Käykää jos voitte.

• ira¤
        nainen vm38 kirjoitti:

On sitä hikoilua ollut jos jonkinlaista.Olen saanut citalopramia joka aiheutti turvotusta
        ja painonnousua.Sitten tätä bellergalia.Siitä ei ollut juuri apua.Efexor taas antoi niin
        virtaa,että unet meni.Ja kun nämä ovat mielialalääkkeitä nin lopetin pois.Sitten tätä avantouintia.
        Se auttaa vähän.Muutenkin siihen jää koukkuun.Käyn 4-5 kertaa viikossa.Käykää jos voitte.

nestettä kertyy enemmän kuin koskaan,nilkat ja polvet turpoavat,ja särkevät koko ajan,hikoilua minulla ei ole Aromasinin jälkeen.

• ira¤
        ira¤ kirjoitti:

nestettä kertyy enemmän kuin koskaan,nilkat ja polvet turpoavat,ja särkevät koko ajan,hikoilua minulla ei ole Aromasinin jälkeen.

hoidot loppuivat keväällä,ja oli pakko koko kesä mennä hiki virraten,oli kauheata.Syksyllä pukkasi pienet hiuskiehkurat.Miköji saisi valita sairastuisin muulloin,mutten keväällä,on kuin karvalakki päässä kulkisi.Kaupassakin hiki valui norona .Oli siinä ihmisillä ihmettelemistä.Mikäli sairastuisi syksyllä,tai talvella voisi kulkea pipo päässä,ja kevääseen mennessä jo hieman olisi hiuksia.

• 18+7
        ira¤ kirjoitti:

hoidot loppuivat keväällä,ja oli pakko koko kesä mennä hiki virraten,oli kauheata.Syksyllä pukkasi pienet hiuskiehkurat.Miköji saisi valita sairastuisin muulloin,mutten keväällä,on kuin karvalakki päässä kulkisi.Kaupassakin hiki valui norona .Oli siinä ihmisillä ihmettelemistä.Mikäli sairastuisi syksyllä,tai talvella voisi kulkea pipo päässä,ja kevääseen mennessä jo hieman olisi hiuksia.

Ei niinkään hikoilut rassaa, mutta nivelkivut,sormet on aivan kamalat varsinkin oikean käden-
        sormet paitsi pikkusormi kihelmöi ja tunnottomat, samaten rannekipua puhumattakaan polvista
        mutta muistan alkuun tän mahdottoman yöhikoilunkin,se on miltei väistynyt .
        Otatteko Arimidexsin aamulla vai illalla?
        Itse otan 18-20 välillä

• arimidex:
        ira¤ kirjoitti:

ira¤ siis vaihdoit arimidexin aromasiiniin?
        Aiemmassa viestissäsi sanoit,että aromidex ei aiheuttanut hikoilua?
        Anteeksi,mutta mitä tarkoitat että aromasinin jälkeen ei hikoilua?Oliko sitä sitten kuitenkin arimidexin aikana?

• myös nestettä
        ira¤ kirjoitti:

-ra mitä nesteenpoisto lääkeitä käytät? Kipua tulee kun on liika nestettä kudoksissa.

• +++++++++

tämä edellinen "hikoilu" ketju:))

• Life is life

Hikoillut olen tamofenin aloittamisesta lähtien ja varpaat tuli tunnottomaksi alussa. Välillä 3 kk tauko, koska Uusi rinta muotoiltiin vatsrasvasta. Ja taas kun aloitin tamofenin oireet alkoi alusta hikoilut ja tunnottomuus. Liikun ihan hirveästi ja syön terveellisesti. Vitamiinejakin popsin kiitettävästi. Ajattelen, että jos näin vähällä selviän vakavasta sairaudesta, ei hätää. Koitan levätä päivällä ja jaksan ihan hyvin vaikka yöllä heräilen hikoilun ja juoksen wcssä tunnin välein.
        Elämä ei ole samaa kuin ennen sairastumista, kuin sen tajuaa alkaa valoakin pilkahtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      65
      2147
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1732
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      244
      1402
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1347
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1202
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1165
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      360
      1143
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      330
      1108
    Aihe