Jvc videonauhuri sylkee kasetin pois välillä

Video-ongelma

Minulla on JVC-merkkiset hifi-videot, joka sylkee kasetin joskus pihalle. Kun laitan laitteen toistolle, niin kuva on huono (vaikka koneessa olisi hyväkin nauha). Jonkin ajan päästä toisto pysähtyy, kasetin merkkivalo alkaa vilkkumaan ja kasetti tulee ulos. Tämä tapahtuu myös silloin, kun kelaan pikakelauksella, tai kuvapäällä-kelauksella, ja painan siitä suoraan toistonappia. Nauhurin malli on HR-J768
Olisin kiitollinen, jos voisitte kertoa, että mistä tuo vika mahtaisi johtua, ja miten sen voisi korjata.

10

1980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

se videonauhuri. Aja puhdistuskasetti tai puhdista suoraan ne vetoakselit, kuvapäärumpu ja muut luku/kirjoituspäät. Tää suoraan puhdistaminen vaatii taitoa ja VAROVAISUUTTA eli ei sovi kelle tahansa tumpelokouralle.

Jos alat putsaamaan suoraan, käytä aitoa, uutta ja puhdasta säämiskää jonka ennen käyttöä voit pestä esim. Sinol-vesi liuoksessa, älä käytä saippuaa. Älä hommaa keinosäämiskää, niissä on mukana öljyjä jotka pilaa kuvapään.

Sitten annat säämiskän kuivua ja kun on kuivunut, niin leikkaat siitä siistin pienen palan jonka kastutat isopropanolialkoholiin, sitä saa apteekista. Painat isoprop. kostutetun säämiskän varovasti kuvarumpua vasten ja toisella kädellä pyörität rumpua rummun päältä yhteen suuntaan, ei edestakaisin. Sitten voit pyyhkiä myös äänipään ym. päät ja lopuksi vetoakselit.

Jos homma arastuttaa, hommaa puhdistuskasetteja, niitä saa yhä

http://www.dvdnet.fi/catalog/product_info.php?products_id=10070
      http://www.cityplus.fi/Hinnasto_Kamerakasetit.htm

• Video-ongelma

Kiitos avusta :) Ei ole pitkä aika, kun sen isopropanolilla putsasin, mutta viimeaikoina on tullut katseltua aika paljon kasetteja, ja suurin osa kaseteista ovat olleet pölyyntyneitä ja vanhoja, eikä mitään kovin siistejä

• ............

tuohon säämiskähommaan, aloin katsomaan omaa säämiskäpakkausta, joka on keinosäämiskä eikä siinä ole käytetty öljyjä. Eli taisin muistaa väärin, en nyt pistä päätäni pantiksi mutta taisi ollakin niin että aidoissa säämisköissä on käytetty öljyjä ja keinosäämisköissä ei eli saatoin siis muistaa väärinpäin tuon asian. Pahoittelen väärää tietoa.

• BASF chromdioxid

kerron, että joissakin kaseteissa nauhakelojen kitka on niin suuri, että nauhureiden automatiikka katkaisee toiston ja ulostaa kasetin.

Itse olen tällöin kopauttanut kasettia pari kertaa lappeellaan kättäni vasten ja sitten kelaillut kasettia pari kertaa edestakaisin päästä päähän. Yleensä tuo on auttanut.

• Video-ongelma

Kiitos vinkistä, mutta tuo tekee kyllä sitä joka nauhassa

• Setä55
      • Video-ongelma

öööö... olen pahoillani, mutta aion laittaa nuo kuntoon, koska en aio ostaa enään uusia nauhureita, koska nykyset eivät kestä enään mitään. Esimerkkinä vuosi tai pari sitten ostettu nauhuri, joka ei kestänyt kuin 6 kuukautta

• Video-ongelma

Auttanut tuo pudistus, vaikka hirveän likainen oli sisältä. Olisiko mitään muita ajatuksia tai keinoja kenelläkään?

• MÄKEEN::::!!!!1111

.

huutonetti on täynnänsä toimivaa vhs-teknologiaa

.

• Video-ongelma
        MÄKEEN::::!!!!1111 kirjoitti:

.

huutonetti on täynnänsä toimivaa vhs-teknologiaa

.

heitä, mutta eipä tuo nyt niin paljoa varmaan haittaakkaan kun ei se sitä koko ajan sentään tee. ja nauhureita mulla lötyy itse kunnostamia vielä muutama kappale varastosta varalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      205
      3833
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      62
      2426
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2296
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2213
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1521
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      70
      1157
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1126
    Aihe