moro!
Mikrobitti-lehdessä kehuttiin tuota clonezillaa hyväksi imagentekosoftaksi. Oma c_asemani oli jo pitkään pullistellut ja koneen käynnistyminenkin oli alkanut viemään aikaa. Imuroin ja poltin clonezillan cd:lle, tyjensin c-aseman, asensin xp:n, laitoin astukset kuntoon ja tein pelkästä XP:n asennuksesta varmuuskopion.
Kiintolevyni on 250-gigainen, c-osiolle xp:n asennus näytti kooksi 9009 Megaa. Yhtä 30gigan osiota XP ei asennuvaiheessa tunnistanut, väitti sitä osioimattomaksi tilaksi.
Asensin näytönohjaimen, äänikortin ym oheislaitteiden ajurit sekä servicepack 2:n
C-aseman koko muuttui 9442 megaksi(?) ja kolmas osiokin löytyi.
Ongelmia tuli kun yritin tässä vaiheessa ottaa varmuuskopiota c-osiosta. Kun yritän ottaa c-osiosta imagea, ei luettelossa ole muita vaihtoehtoja kuin "sda1", 250GB, eli image pitäisi tehdä koko plätystä. Ja jos yritän palauttaa tekemäni pelkän XP-asennuksen, ei osioluettelossa ole muuta kuin sda1 (250GB), ei mitään muita vaihtoehtoja.....Mikä menee pieleen tai on mennyt jo?
c-osio ja clonezilla-ongelma
2
656
Vastaukset
- olet ottanut
..imagen koko levystä
Paljon helpommalla olisit päässyt jos olisit käyttänyt gparted-ohjelmaa osioiden koon muuttamisessa ja kopioinneissa.
http://debian-fi.eu/foorumi/viewtopic.php?f=9&t=150
http://distrowatch.com/table.php?distribution=partedmagicSe eka onnistunnut image ei ollut kuin c-osiosta, koska koko sillä oli vain ~1,5gigaa.
Osioihin en uskalla puuttua, kun ne on tavaraa täynnä, paitsi c-osio.
Ratkaisn ongelman ottamalla käyttöön nortonin ghostin vm 2003. Vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia... =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2151449- 961286
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan41088Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171076Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9928Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86900Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.61852- 32840
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37778Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii45770