ESTA maksulliseksi

fat owesome hamburge

ESTA-viisumi kuulemma tulee maksulliseksi. Tahan asti se on silmanlumeena ollut maksuton mutta nyt jenkit alkavat rahastaa silla, vastoin kaikkia kansainvalisia tapoja. Tamahan oli nahtavissa jo kun ESTA tuli. Sanon ESTA-viisumi, koska kyseessa on maahantulolupa, eika pelkastaan matkustusilmoitus kuten meita aluksi hoynaytettiin. Jenkit jatkavat maailmanpolisin elkeitaan kostaessaan koko maailmalle 9/11-iskut, jotka se itse oli aiheuttanut ja pyytanyt.

USA jatkaa linjallaan maailman vihatuimpana valtiona ja kansakuntana. Jaamme pohtimaan vastavetoja ja meilla on sankarit jo tiedossa.

12

918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0 % Fiktio

      Fakta

    • 27

      sinuun mitenkaan vaikuttavan kun olet noin vihamielinen Yhdysvaltoja kohtaan. Miksi sinne menisit?

    • Going to America

      Koska ESTAsta sitten tulee maksullinen? Vielä tämän vuoden puolellako? :O

      • fdbdzfvesf

        Olen menossa joskus vuoden loppupuolella Yhdysvaltoihin, mutta tämä muuttaa asioita totaalisesti.
        Mielenkiintoista olisi tietää ihan summa ja lähde siihen mistä tämän olet saanut.
        Jos tämä tulisi voimaan, niin tuskin se nyt hirveästi maksaisi, mutta mihinkään en kyllä usko ilman hyviä lähteitä. Ketjun aloittaja on kyllä jostain syystä aika vihainen yhdysvaltalaisille, mutta mielipiteen voi aina julkaista.


      • Russia sucks
        fdbdzfvesf kirjoitti:

        Olen menossa joskus vuoden loppupuolella Yhdysvaltoihin, mutta tämä muuttaa asioita totaalisesti.
        Mielenkiintoista olisi tietää ihan summa ja lähde siihen mistä tämän olet saanut.
        Jos tämä tulisi voimaan, niin tuskin se nyt hirveästi maksaisi, mutta mihinkään en kyllä usko ilman hyviä lähteitä. Ketjun aloittaja on kyllä jostain syystä aika vihainen yhdysvaltalaisille, mutta mielipiteen voi aina julkaista.

        Minulle on ihan sama vaikka maksaisi 500 euroa, eikä minulla ole mitään kyseistä maata vastaan, mutta ajattelen kyllä kaikkea paskaa venäläisistä ja Venäjästä. Sinne en astuisi jalallanikaan vaikka ilmaiseksi pääsisin.


      • 33
        Russia sucks kirjoitti:

        Minulle on ihan sama vaikka maksaisi 500 euroa, eikä minulla ole mitään kyseistä maata vastaan, mutta ajattelen kyllä kaikkea paskaa venäläisistä ja Venäjästä. Sinne en astuisi jalallanikaan vaikka ilmaiseksi pääsisin.

        maksaahan viisumit moneen maahan.
        owesome, pitaisi olla awesome.


      • lässytilässynlää
        33 kirjoitti:

        maksaahan viisumit moneen maahan.
        owesome, pitaisi olla awesome.

        jos lukee lehtiä, saa selville asioita, kuten sen, että esta tulee maksulliseksi mahdollisesti jo tämän vuoden puolella, ja se maksaa "käsittelykulujen" verran, noin 10 euroa. sinänsähän lentojen ja muiden kulujen ohella tuo summa ei ole suuri, mutta kysymys on periaatteellinen.


    • 7

      kansainvalisia tapoja (!), Kiina veloittaa USA:n kansalaiselta $169 viisumista, $260 jos viisumin tarvitsee samana paivana.
      Venajalle paasee kun maksaa $170.
      Joskus olisi hyva jos tarkistaisi faktat ennenkuin avaa sanaisen arkkunsa. Ja jos joka sentti pitaa laskea silloin olisi paras vaan pysya siella kotimaassa.

    • Gimmemoney

      BBC:n uutinen ESTA:n maksullisuudesta:
      http://www.bbc.co.uk/news/uk-10899968

      Hinta tulee olemaan $14 ja maksu tulee käyttöön 9. syyskuuta 2010. Sitä ennen myönnetyt ESTA-hakemukset ovat voimassa niissä mainittuihin päivämääriin saakka.

    • No Money, No ESTA

      Washington — U.S. Customs and Border Protection today announced an interim final rule that amends Department of Homeland Security regulations to require travelers from Visa Waiver Program (VWP) countries to pay operational and travel promotion fees when applying for an Electronic System for Travel Authorization (ESTA) beginning September 8.

      A fee of $4 will recover the costs incurred by CBP of providing and administering the ESTA system and is in addition to the mandatory $10 travel promotion fee established by the Travel Promotion Act of 2009, enacted as Section 9 of Public Law 111-145, the United States Capitol Police Administrative Technical Corrections Act of 2009. The total fee for a new or renewed ESTA will be $14.

      All payments for electronic travel authorization applications must be made by credit card or debit card when applying for or renewing an ESTA. ( ESTA - the Official U.S. Government Web Site ) The ESTA system currently accepts only the following credit/debit cards: MasterCard, VISA, American Express, and Discover. Your application will not be submitted for processing until all payment information is received.

      http://www.customs.gov/xp/cgov/newsroom/news_releases/national/08062010_2.xml

    • upss

      ..jos mulla on jo toi esta ja matkustulapa siis saatu, siitä on vähän alle 2 vuotta nyt, ja estahan on kaks vuotta voimassa, mutta nyt sitten tänään hain sitä uudestaan?? (muistin että se olisi voimassa vain 90päivää, joten luulin sen menneen umnpeen.. niin syntyyköhän jotain ongelmia?
      Olipa tosi epäselvästi selitetty, mutta jospa joku tajuaisi mitä tarkoitan :)

      • Ei ongelmaa. Kunhan käytät sitä uutta ESTAa. Ja säästit USD14, koska ESTA on maksullinen 8.9 alkaen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1929
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1281
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1159
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1095
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe