Hei olen opiskelemassa lukiossa ja saan opintotukea ja asumistukea. Ongelmana on mun säästöt kotona. Olisi 3000e niin mitä voin tehdä niille? Voinko pistää pankkiin tilille? Eikö ne sossut tai mitä ovatkaan niin kysy tilinumeron ja sitten, kun he näkevät, että minulla on tilillä 3000e niin lopettavat noiden tukien maksamisen??
Opintotuki ja asumistuki
5
260
Vastaukset
- MissäOnMoraali
käytä ne rahasi elämiseen älälä ole heti vinkumassa yhteiskunnalta rahaa. ihan oikeesti antaisit ja jättäisit ne avustukset sellaisille ketkä oikeesti tarvii niitä! kolmella tonnilla elät helposti jo kolme kuukautta. niin ne muutkin joutuu säästönsä käyttämään.
- otaa selville
Kerta kun olet opiskelija, niin et saa asumistukea, vaan asumislisää, jonka jokainen itsenäisesti asuva opiskelija saa.
Uskoisin, että sinun rahoillasi ei ole nitään merkitystä, että missä ne ovat. Silloin on, jos joudut hakee toimeentulotukea, sossussa katsovat säästöt, jotka vaikuttavat tt-tukeen.
Laita rahat sukanvarteen säästöön, niin niistä ei aiheudu sinulle mitään harmia. - nimmaripimmari
Nämä nykyajan opiskelijat haukkuvat meitä työttömiä, vaikka itse olen vielä nollatuloilla puolison tulojen takia. Mutta aikoinaan otin opintolainaa ja kävin töissä ennen opikskeluja ja lomilla, pidin itsestäänselvänä että tulevia opiskeluja varten pitää säästää. Minulla jäi muuten opintojen jälkeenkin rahaa tilille ja sain lainani maksettua kunnialla.
- siskot_
Jos saat vain asumislisää ja opintotukea voit laittaa rahat tilille. Kela ei peri näitä kahta etuutta takaisin tuon kokoisesta summasta. Jos olet myös sossun asiakas tai esim. kesällä joudut sossun asiakkaaksi älä laita tilille. Sossulla on oikeus pyytää tiliotteet 2 kuukautta taaksepäin.
- 13
mutta myöskin voi pitää kahta tiliä :) tai näin olen ainakin kuullut ,että jos saa toimeentuloa niin paree olla toinen ja ehkä kolmaskin tili minne niitä ylimääräsiä rahoja laittaa jos semmosia nyt tulee.. en tiä oonko iha vääräs
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234