Kun toinen lapsemme syntyi meidän oli vaikea keksiä hänelle nimeä. Olisin halunnut hänelle niin monta nimeä.
Kun sitten menin ilmoittaan nimestä (täällä se tehdään verotoimistoon) niin ihmeekseni siellä sanottiinkin, että etunimiä saa laittaa vaikka kuinka monta. Luulin, että vain kuninkaalliset saavat antaa lapsilleen enemmän kuin 3 etunimeä.
Tyydyin kuitenkin vain kolmeen etunimeen, sillä paperiasioita se tulee hankaloittamaan, jos kaikki nimet eivät mahdu edes papereihin.
Kuinka monta nimeä Suomessa saa olla?
Ruotsista
2
503
Vastaukset
- Janna
Siis Suomessa on sallittua antaa vain kolme etunimeä. Harmillista tosiaan, kun on niin kauheasti ihania nimiä!
- Sara
Suomessa saa antaa enintään kolme nimeä, yhdysnimet (Anna-Liisa yms.) lasketaan kuitenkin yhdeksi nimeksi. Eli periaatteessa lapselle voisi antaa nimeksi vaikka vaikkapa Annaliisa-Ellinoora Isabella-Suvituuli Lottastiina-Marianne Virtanen. Mutta en usko, että tuollainen nimirimpsu menisi läpi. Todennäköisesti sen katsottaisiin olevan liian pitkä ja siksi sopimaton ja sellainen että siitä voisi aiheutua haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311- 191284
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232