åkerman h12 -89

Minkämoinen peli?

Eli kyseistä konetta katsellut ja nyt kysysin asiantuntijoilta että olisko minkälainen kone, ihan maatilan pienimuotoseen hommiin? eli omaan käyttöön.. kone siis åkerman h12 vuosimalli muistaakseni -89. näkyy oleva aina aika kohtuu hintaan koneita, 6500e oli yksin kone.. vai hankkiiko siinä vaan romua omaan pihaan? kertokaa kokemuksia!

17

5031

Vastaukset 17

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikuntakykyinen

niin suoraan lavetille ja naulatehtaalle sinne ne kuuluu.

• nääs...

Tahtoohan siinä olla tuon hintaluokan kaivinkoneissa riskinä saada ehtymätön öljylähde omalle tontille ja noita "isompia" koneita on perinteisesti vanhemmiten myyty lähestulkoon raudan kilohinnalla kun niissä on edessä isoa ja kallista kunnostettavaa. jos kiinnostaa niin kannattaa mennä katsomaan ja kokeilemaan ja kun ottaa mukaan jonkun jolla kokemusta ja mielellään åkereista niin eihän sitä tiedä millanen kylän kauhistus pihaan ilmestyy.

• Jyrämane

muistaakseni viimeinen vuosi milloin H 12 tehtiin oli 80-luvun alkupuoli,oisko ollu -82, 1989 oli jo H14 ollu tovin aikaa H 12:sen korvaama konemalli. Kyllähän se riski ja ulottuva kone aikansa ykköskoneita, monttukoneena menis varmaan vieläkin, mutta viimeistely ja siloittelu hommiin kyllä liian hidas nykyään.Öljyähän ne Åkerit on aina jostakin tihkunut ja sen ajan moottorit kyllähän ne tahtoo melko savuuttajia olla, mutta perustekniikka on kyllä lujaa jos on kone ollu asiallisella pidolla.

• kuokkimaan

Minkäslaista tuntihintaa oot aatellu? Lähtisikkö 22€/h kaivaan mulle ku on nyt semmonen työmaa ettei oma kone riitä.

• MF

joopajoo sillä hinnalla ei saa kuin thaimaalaisen marjan poimijan?

• putkimies 3

Viimeiset 12 äkerit valmistu 1982. toivottavasti et kaivele pohjavesialueella .? öljyvahingon vaara on suuri. osta tukiais rahoilla kerralla uudempi ja nykyaikaisempi kone

• näillä

Tukiasilla kaivinkokeita ostella..

• minäittwe

meiän h12b åker makso 5k ja toimii ja savutus loppuu kun laittaa 2-tahti öljyä tankkiin n.1l tankilliseen

• simala

Terve!
        Mulla on sama kone. Se ei savuta muuta kuin käynnistyksen jälkeen pari minuuttia.
        Oletko paljon kaivanut koneellasi . Ostin sen viime vuonna enkä tunne konetta sen paremmin. sulla vois olla jotain kerrottavaa koneesta.

• mara ope

Kyllä jos tarttee kaivavan koneen joka toimii ja on edullinen käyttää ja jos vielä täytyy pystyä vähän kovempaankin permantoon , niin ainoa oikea kone on 12 ja jokin kirjain perään.

• mara ope

Minä kaivan 90e tunti 12 vuosimalli 1972, että kyllä sillä palkoille pääsee.

• omakoti1212

Erinomaisen toimintavarma laite. Olen kaivanut 1000h, tehnyt reunatäytöt, nostot ja siirrot. Purkanut jopa rekkalastit työmaalle. Metsäkoneenakin toimii; vedin suuret tukit metsästä vaijerilla tienlaitaan ja sahalle, Nopeus ei tietystikään sama kuuin uusilla mutta hintahan on jotain muuta, Varaosia saanut hyvin jos jotain pientä mennyt rikki. Ei ylimääräisiä himmeleitä. Työhön. Kyllä omatoti tai muut pienet kohteen on todella taloudellista tehtä tällä.

• nostomies

mulla itelläni åkerin h10 maksoi aikoinaan 12 tuhatta ekeä sisälti alvin. kaivellut sillä viitisen vuotta kaverini ja omani maatilan ojat kivityöt hallienrakeeuksien pohjat ynnä muut koneen hinta tullut jo moninkerroin takaisin . toimivia yksinkertaisia vehkeitä öljyä joskus pitää lisäillä ei sovellu viherpipertäjän koneeksi osat halpoja ja yksinkertainen korjata

• eihän

sille pipertäjälle sovi minkäänlainen kone eikä edes lapiokaan käteen
      nehän osaa vain arvostella toisten tekemisiä.

• MRK-ope

Kyllä 12 on hinta laatu suhteeltaan ok, joskin pieniä vaurioita sattuu joskus, kuten nyt toisesta ajovaihteesta meni se kaksirivinen rullalaakeri ja josta jäi pari rullaa sinne vaihteen sisään ja jumi telan ja teki pieniä hammasvaurioita , nyt kaipaisin telajarrun jälkeistä välitystä. Muuten harrastuskoneena oiva kampe olen ruopannut 7v saaressa kesällä ja talvella ja hyvin pelaa.

• Osia löytyy Tuusulan suunnalta..........

• konekuski4

Mitä se koneen hitaus haittaa tuntihommissa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun

Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom
      Maailman menoa
      119
      1285
    2. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      226
      1048
    3. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      67
      980
    4. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      58
      942
    5. Sinulle nainen

En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen
      Ikävä
      66
      906
    6. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      850
    7. Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen

Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki
      Seinäjoki
      36
      788
    8. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      70
      775
    9. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      72
      762
    10. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      42
      726
    11. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      58
      690
    12. On paha olla

Kun olen käyttäytynyt aiemmin kaivattua kohtaan kuin joku narsisti.
      Ikävä
      65
      668
    13. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      26
      608
    14. Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut

Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen
      Sinkut
      181
      513
    15. Et pysty peittämään minulta

Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet
      Ikävä
      47
      504
    16. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      18
      488
    17. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      103
      487
    18. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      69
      487
    19. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      24
      484
    20. Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"

Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja
      Maajussille morsian
      12
      477
    Aihe