caviksen terveys

huihhhhhhh989

Mikä on nykyisin caviksen terveystilanne, prosentuaalisesti kok kannasta? Minkä ikäiseksi yleensä elää? Ja onko sydänsairauden ohella muita sairauksia ja kuinka kallis hoidettava on sydänsairaus mikäli tulee?

Cavis mielessä mutta lisätietoa ihan rehellisesti toivon että saisin hankittua terveen hyvän pennun ja tiedän mitä odotettavissa pahimmillaan jos kuitenkin sairastuu.

2

288

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • guugga

Ekaan kysymykseen en osaa vastata, liekö minkäänlaisia taulukoita, mutta voit käydä katsomassa SCKCS:n sivuilta, josko siellä jotain olisi: http://www.cavalieryhdistys.com/

Ikä on monesti sen yli 10 vuotta, olen kuullut että n. 11 vuotta monet elää, sitten on näitä jotka elää 15-vuotiaaksi ja niitä jotka lähtevät jo nuorena.

Sydänvian ohella on mm. syringomyelia, lue lisää jostain, että otat pennun kasvattajalta, joka on kuvauttanut vanhemmat. (itse valitsin pentueesta, jossa isän tulos oli A, emää ei tosin ole kuvattu)
      Sydänvikaa hoidetaan lääkkeillä, en tiedä mitä maksaa, en ole joutunut (ainakaan vielä) tilanteeseen.

Eli sanoisin, että hyvän pennun saat kun valitset oikealta kasvattajalta, joka on huolehtinut vanhempien terveystarkastukset. Tietenkään sitä ei voi taata, esim. jos vanhemmat ovat terveet, mutta "mummo" onkin sydämen osalta sairas, niin se voi tietty periytyä pennulle..

Mutta itse omistan cavan, enkä parempaa koiraa olisi toivonut

• guugga

Just, tuolta lähtee sanoja : "että otat pennun kasvattajalta" Tuohon alkuun kuuluisi olla: "suosittelen"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2240
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      853
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      796
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      528
      737
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      67
      661
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe