Meille on tulossa toinen lapsi, ikäeroa lapsille tulee 2 vuotta. Ajattelin ostaa tuplarattaat, kun eihän lenkillä käyminen varmaan muuten suju. Mutta nyt kun olen katsonut myynti-ilmoituksia, niin niissä usein lukee seuraavasti "ollleet käytössä 5kk, 6 kk jne." eli siis kuinka kauan vanhempi lapsi viihtyy rattaissa? Onko järkeä ostaa tuplat jos neiti ei haluakkaan enää 2 vuotiaana niissä istua? Kertokaahan kokemuksia, kuinka kauan tuplat olleet käytössä, ja voitteko suositella jotain kohtuuhintaisia hyviä tuplia? Kiitos :)
Tuplat/sisarusvaunut
2
390
Vastaukset
- aadadd..
oli ikäero 1v7kk ja nyt luovutaan,kun vanhempi tasan 3v. Itse mielellään istuisi vieläkin, mutta mun mielestä passivoi liikaa ja aika alkaa pyöräilemään ja kävelemään enemmän. Ja sitäpaitsi painoraja vaunuihin ylittyisi kesällä. Jotkut taas ei 2veenä millään malta istua rattaissa eli riippuu ihan lapsen luonteesta-osaat kyllä varmaan arvioida millainen lapsesi on. Meillä oli hyvät, suorastaan loistavat Babywelt Montreal Twin halpikset 400e. Emmat vielä halvemmat, alle 200? ja käsittääkseni ihan ok. Koska sun lapses noinkin iso en suosittelisi rahallisesti enempää vaunuihin panostamaan, koska aktiivikäyttö voi tosiaan olla teillä vaan sen kesän yli. Osta vaikka käytetyt emmaljungat 50-80e sekä seisomalauta sitten toisiin rattaisiin jos tarvis myöhemmin. Tämäkin vaihtoehto ok.
- tuplikset
Meillä kans 2v ikäeroa lapsilla ja aion ostaa tuplarattaat kesäksi. Käytettyjä etsin, että niihin ei tarvitsisi laittaa kauheasti rahaa kiinni, koska luulen että niille on käyttöä vain täksi kesäksi, mutta kuitenkin sen kuntoisia että saan ne vielä jälleen myytyä.
Meiän 2v viihtyy hyvin rattaissa mutta myös mielellään juoksentelee -vielä tällä hetkellä vaunujen rinnalla. Tuplat haluan lähinnä sen takia, että matkanteko on "melko" hidasta 2 vuotiaan tahtiin ja ainakin meiän 2 vee ei kilometriä pitempiä lenkkejä jaksa kävellä, vaikka liikkuvainen lapsi onkin. Eli 2kk kokemuksella, minkä vauva on ollut mukana ulkoilessa, suosittelen kyllä niitten tuplien hankintaa, jos yhtään tekee mieli liikkelle lapsien kanssa kotikulmia kauemmas! Vaihtoehtoja on vaan niin hurjasti, että itsekin vielä vasta tutustun tarjontaan.
Niin ja sitten on se seisomalauta... Itse olen tullut siihen tulokseen, että se ei pitkillä välimatkoilla toimi, koska ei lapsi pääse siinä lepäämään, onhan kumminkin koko ajan jalkojensa päällä. Seisomalaudalta pääsee myös livistämään karkuun. Meiän 2v nukkuu myös vielä päikkärit, joten myös päiväuniaikaan voisi olla liikkeellä, kun lapsi voi ottaa torkut rattaissa.
Kannattaa miettiä esimerkiksi tällasia asioita:
pitääkö rattaiden mahtua bussiin, hissiin, ahtaaseen varastoon, eteiseen, käytävään, autoon
tuleeko rattaat vain kesäkäyttöön vai myös talveksi (renkaiden koko ja malli, tuulen, pakkasen suoja)
minkälasessa maastossa rattailla kuljetaan
onko rattailla tarvetta kuljettaa esim ostoksia (tavarakorin koko ja tukevuus)
saako kankaat irti ja pesuun, onko tälle ominaisuudelle etes tarvetta (käyttöikä)
haluaako rattaiden kanssa kuntoilla(juosta)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783200
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311772- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264