Olemme käyneet Riikassa ja nyt ajattelimmekin tutustua Jelgavan kaupunkiin joka sijaitsee n. 45 km Riikasta. Onko kaupunki suht mielenkiintoinen ja mikä hintataso siellä on? Siisteys ja nähtävyydet? MItä ruoka tai ostospaikkoja kannattaa suosia? Junalla varmaan kannattaa mennä Riikasta? Vaikka näitä kysymyksiä oli näin paljon, niin kaikkiin ei suinkaan tarvitse osata vastata, mutta ihan perustiedot kaupungista riittää mainiosti, kiitos jo etukäteen jos joku tietää jotain tästä pikkukaupungista:D
Jelgava?
5
2111
Vastaukset
- Ervi
Olemme muutaman kerran siinä Via Baltican matkoilla poikenneet enkä muuta osaa sanoa kuin että ihan mukiinmenevä tavanomainen latvialainen pikkukaupunki, jokimaisemaa siltaa ja sen sellaista. Yövyimme hieman vanhahtavanoloisessa hotellissakin kerran eikä palveluissa ollut mitään moittimista. Kaupungissa on sen verran kokoa, että viihtyisää kaupunkielämää voi viettää, mitään negatiivista ei tule mieleen ruokapaikoista tai sellaisesta, kaikki nimet olen valitettavasti unohtanut. Suunnilleen saman matkan päässä muistaakseni on myös Bauskan kaupunki, jossa on kaunis linna, mutta ehkä teinä menisin sittenkin Jelgavaan ja ymmärtääkseni bussilla se järjestyy vaivattomimmin.
- Paroni von Dick
Jelgavan pikkukaupungissa on muuten 65000 asukasta.
- Riganieki
Meni äskeinen vastaus jonnekin bittiavaruuteen näemmä. Tällä hetkellä Jelgava ei ole hyvä vierailukohde, koska Lielupe joki tulvii runsaslumisen talven jäljiltä ja osassa kaupunkia kulku on todella hankalaa.
http://www.jelgava.lv/viesiem/kur-paest/ Tuossa jotain ruokapaikkavinkkiä. On kylläkin latviaksi, mutta koita saada jotain irti. Olen itse aina välillä ajellut Jelgavaan, ja ruokapaikkakin on helpolla löytynyt. En kylläkään muista ulkoa niitä paikkoja. Pari mielenkiintoista paikkaa esimerkiksi Academia Petrina ja Jelgavan palatsi.
Suosittelisin melkein Junalla menoa. Junamatka kestää vajaa 50 minuuttia ja maksaa muistaakseni 1,35 latia.
/0,7028 eli 1,92 egeä - Kattis
Onko hintataso minkälainen Jelgavassa tai Latviassa yleensä?
- Tattis_
On.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341198
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä22502Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29496Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14452Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14451- 20436
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad17423