Olemme käyneet Riikassa ja nyt ajattelimmekin tutustua Jelgavan kaupunkiin joka sijaitsee n. 45 km Riikasta. Onko kaupunki suht mielenkiintoinen ja mikä hintataso siellä on? Siisteys ja nähtävyydet? MItä ruoka tai ostospaikkoja kannattaa suosia? Junalla varmaan kannattaa mennä Riikasta? Vaikka näitä kysymyksiä oli näin paljon, niin kaikkiin ei suinkaan tarvitse osata vastata, mutta ihan perustiedot kaupungista riittää mainiosti, kiitos jo etukäteen jos joku tietää jotain tästä pikkukaupungista:D
Jelgava?
5
1772
Vastaukset
- Ervi
Olemme muutaman kerran siinä Via Baltican matkoilla poikenneet enkä muuta osaa sanoa kuin että ihan mukiinmenevä tavanomainen latvialainen pikkukaupunki, jokimaisemaa siltaa ja sen sellaista. Yövyimme hieman vanhahtavanoloisessa hotellissakin kerran eikä palveluissa ollut mitään moittimista. Kaupungissa on sen verran kokoa, että viihtyisää kaupunkielämää voi viettää, mitään negatiivista ei tule mieleen ruokapaikoista tai sellaisesta, kaikki nimet olen valitettavasti unohtanut. Suunnilleen saman matkan päässä muistaakseni on myös Bauskan kaupunki, jossa on kaunis linna, mutta ehkä teinä menisin sittenkin Jelgavaan ja ymmärtääkseni bussilla se järjestyy vaivattomimmin.
- Paroni von Dick
Jelgavan pikkukaupungissa on muuten 65000 asukasta.
- Riganieki
Meni äskeinen vastaus jonnekin bittiavaruuteen näemmä. Tällä hetkellä Jelgava ei ole hyvä vierailukohde, koska Lielupe joki tulvii runsaslumisen talven jäljiltä ja osassa kaupunkia kulku on todella hankalaa.
http://www.jelgava.lv/viesiem/kur-paest/ Tuossa jotain ruokapaikkavinkkiä. On kylläkin latviaksi, mutta koita saada jotain irti. Olen itse aina välillä ajellut Jelgavaan, ja ruokapaikkakin on helpolla löytynyt. En kylläkään muista ulkoa niitä paikkoja. Pari mielenkiintoista paikkaa esimerkiksi Academia Petrina ja Jelgavan palatsi.
Suosittelisin melkein Junalla menoa. Junamatka kestää vajaa 50 minuuttia ja maksaa muistaakseni 1,35 latia.
/0,7028 eli 1,92 egeä - Kattis
Onko hintataso minkälainen Jelgavassa tai Latviassa yleensä?
- Tattis_
On.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin365158Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee342334Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71828Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141810- 821522
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1401412- 641136
Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2341112Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101034Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.701018