Olen lähdössä pian mieheni kanssa ihka ekaa kertaa Ihanaan Roomaan neljäksi päiväksi =) ja haluaisin vinkkejä & hyviä ohjeita tiettyihin asioihin..Aloitetaan vaikka näin..
Viivymme yhden yön upeassa Castello della Castelluccia-linnassa, ja tiedustelen, miten pääsisimme kohteeseen Rooman keskustasta, esim. Terminiltä kätevästi ? Linnan osoite on Via Carlo Cavina.
Kulkeminen Roomasta..
3
797
Vastaukset
Castello della Castelluccia sijaitsee n. 20km Rooman keskustan ulkopuolella, pohjoiseen/luoteeseen. Sinne meneminen julkisilla kulkuneuvoilla (bussi, metro) vaatisi lukuisia vaihtoja, ja itsekin nuorena ihmisenä saattaisin mennä sekaisin noiden vaihtojen kanssa ja eksyä. Bussipysäkki on reilu 500m linnalta, taksilla pääsette kenties suoraan linnan porteille. :) Seuraava linkki on hyödyllinen julkisia kulkuneuvoja ja reittejä valittaessa, tosin englanniksi:
http://infopoint.atac.roma.it/?lingua=eng
Jos ei ole tiukka budjetti, suosittelen taksia, se on kätevä ja helppo ja luulisi löytävän perille.- Rooman lumoissa
Kiitos Dora vastauksestasi !
Selvittelin kulkua Via Carlo Cavinaan tarkemmin, ja todella, vaihtoja julkisilla on useampi: metrolla & junalla pääsee jo melko lähelle, ja hotellista noutavat tiettyinä aikoina, tietyltä asemalta. Mielenkiintoista =)
Jää nähtäväksi, mistä itsemme lopulta löydämme !! Pianhan se selviää!!!!!!!!!!
..Mutta kyllä aion vielä selvittää, millä pääsisimme La Giusinianaan Leonardo Da Vincin kentältä ??!!jaa-a... itse ajattelin hyödyntää leonardo express-junaa jolla pääsee lentokentältä terminille (ja tietysti takaisin) 11eurolla matka-aika 30 min. terminiltä kun lähden suoraan jatkamaan matkaani firenzeen junalla, se on minulle kätevin. palaan kyllä roomaan matkani puolivälissä, 10 päivän reissu tulossa. :) jos teillä ei ole tarvetta tulopäivänä käydä rooman keskustassa, se kannattaa kiertää, koska sekä lentokenttä että linnahotellinne ovat kaupungin kehystien ulkopuolella. taas se tuttu taksi on varmaan kätevin, kustannukset tod. näk. 60 eurosta lähtien jos menette lentokentältä suoraan sinne castelloon.. toki voitte selvittää julkisen liikenteen omalta osaltanne ja tuleehan se aina halvemmaksi. toivotan jokatapauksessa erittäin hyvää matkaa sinulle ja miehellesi. :) kevät on noilla leveysasteilla jo pitkällä... suosittelen tutustumaan http://maps.google.fi/ sivustoon, joka on ollut minulle suuri apu matkasuunnitelmia tehdessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055038Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453313Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4252357Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2431456Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761227
- 751204
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311168Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1241073