Mikä voide alapäähän säännöllisesti?

torttu

Mulla on ollut vähän ärtyilevä, hieman kutiava alapää jo tosi monta kuukautta (9kk), mut oireet on aika lieviä. Kuitenkin haluaisin tietää, mikä voide auttaa parhaiten, ja kuinka usein kannatta laittaa, jotta olo ois normaali. Pesuja en tee liikaa, välillä kerran päivässä, välillä joka toinen päivä...eli sen ei pitäsisi vaikuttaa. Onko se apteekin Aqualan Oil suihkepullo hyvä?

torttu

33

31845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aco intime

      ACOn intiimipesuöljystä tykkään itse. Pehmeää ja kosteuttavaa, ja nimestään huolimatta ei ole varsinainen pesuaine vaan voi jättää limakalvoille. Apteekista saa.

      • tyär89

        Luulin, että oon ainoa ongelmani kanssa!
        Mulla on ollut n.2 kk punoittavaa ja kutiavaa ihottumaa ulkoisissa häpyhuulissa. Kutiava alue on tosi pieni ja punoitus on melko haalea.
        Välissä ihottuma häviää eikä kutise lainkaan, mutta jos kosken kohtaan, kutina yltyy. Hiivaa eikä mitään sukupuolitautia ole...testit on tehty.
        Mikä voi olla kyseessä?

        En ole hakeutunut lääkärille vielä,sillä kutina ei ole sietämätöntä ja tosiaan,sitä ei joka päivä ole.Olen kuitenkin huolestunut...


      • auch
        tyär89 kirjoitti:

        Luulin, että oon ainoa ongelmani kanssa!
        Mulla on ollut n.2 kk punoittavaa ja kutiavaa ihottumaa ulkoisissa häpyhuulissa. Kutiava alue on tosi pieni ja punoitus on melko haalea.
        Välissä ihottuma häviää eikä kutise lainkaan, mutta jos kosken kohtaan, kutina yltyy. Hiivaa eikä mitään sukupuolitautia ole...testit on tehty.
        Mikä voi olla kyseessä?

        En ole hakeutunut lääkärille vielä,sillä kutina ei ole sietämätöntä ja tosiaan,sitä ei joka päivä ole.Olen kuitenkin huolestunut...

        tykkään Ceridalin Intime öljystä. tosi mielyttävän tuntuinen ja sitä voi laittaa joka päivä 1-2 kertaa. valitettavasti kaikki nämä intiimi voiteet ovat turhan kalliit ja pieni purkki maksaa noin 5-6 e. mutta suosittelen ceridal intime.


      • auch
        auch kirjoitti:

        tykkään Ceridalin Intime öljystä. tosi mielyttävän tuntuinen ja sitä voi laittaa joka päivä 1-2 kertaa. valitettavasti kaikki nämä intiimi voiteet ovat turhan kalliit ja pieni purkki maksaa noin 5-6 e. mutta suosittelen ceridal intime.

        ja tyä89, ei tarvitse olla huolestunut jos et ole ollut yhdynnässä ilman kortsua. kuka vain voi kärsiä kuivista limakalvoista monesta syystä! kokeile sitä öljyy niin pitäisi helpottaa :)


      • apteekin täti
        auch kirjoitti:

        ja tyä89, ei tarvitse olla huolestunut jos et ole ollut yhdynnässä ilman kortsua. kuka vain voi kärsiä kuivista limakalvoista monesta syystä! kokeile sitä öljyy niin pitäisi helpottaa :)

        Ceridal Intime- öljy on ihan samaa tavaraa kuin Ceridal-öljy. Myydään myös apteekeissa pumppupullossa (vihreä pahvipaketti) ja isommassa täyttöpullossa ilman pumppua. Tulee halvemmaksi kuin tuo intime.


      • shakirashakira
        apteekin täti kirjoitti:

        Ceridal Intime- öljy on ihan samaa tavaraa kuin Ceridal-öljy. Myydään myös apteekeissa pumppupullossa (vihreä pahvipaketti) ja isommassa täyttöpullossa ilman pumppua. Tulee halvemmaksi kuin tuo intime.

        Olen kokeillut samoihin vaivoihin yhtä sun toista tuotetta, ja parhaiten on toiminut tämä. Paha kutina, kuivuus ja huonokuntoinen iho/limakalvot ovat parantuneet lähes täysin. Jos muu ei auta, niin ostakaa tota.

        http://www.physiogel.fi/


      • aco intime
        auch kirjoitti:

        tykkään Ceridalin Intime öljystä. tosi mielyttävän tuntuinen ja sitä voi laittaa joka päivä 1-2 kertaa. valitettavasti kaikki nämä intiimi voiteet ovat turhan kalliit ja pieni purkki maksaa noin 5-6 e. mutta suosittelen ceridal intime.

        Mulle sanottiin apteekissa, että se ceridalin ihoöljy (isommassa pullossa, suhteessa paljon halvempaa) on ihan samaa öljyä kuin se intimekin. En ole tuoteselostetta tosin itse tutkinut, että onko IHAN sama aine mutta samalta se ainakin tuntuu, ja niin apteekissa sanottiin.

        Minä en kyllä tykkää Ceridalista niin paljoa kuin tuosta acon intiimipesuöljystä. Ceridal on jotenkin "kovempaa" eikä imeydy yhtä hyvin. Acon öljy on sellaista "samettista" ja tuntuu kosteuttavan paremmin kuin ceridal, joka on minulla jopa ärsyttänyt lisää, jos on ollut valmiiksi ärtyneet limakalvot.


      • 35+ N
        auch kirjoitti:

        ja tyä89, ei tarvitse olla huolestunut jos et ole ollut yhdynnässä ilman kortsua. kuka vain voi kärsiä kuivista limakalvoista monesta syystä! kokeile sitä öljyy niin pitäisi helpottaa :)

        Tämä vastaus tulee viiveellä, mutta eiköhän samaa asiaa pähkäileviä ole kokoajan.

        Minulla on samona ongelmia ja 99% todennäköisyydellä tiedän syyn. Taidan olla yliherkkä juurikin kondomin latex aineelle.
        Ilman kondomia ei ole mitään kosteus- eikä haavaongelmia.

        Kondomin jälkeen ja aikana tuntuu että olisi naitu santapaperilla.
        Jostain syystä kondomin kanssa en edes tule itse kosteaksi.

        Huomenna lääkäriin niin nähdään onko haavat aiheuttaneet tulehdusta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ACO. Oletteko käyttäneet jo LIUKUvoiteena?
        ACO INTIM CLEANSING OIL HAJUSTEETON 150 ML

        https://www.yliopistonapteekki.fi/aco-intim-cleansing-oil-hajusteeton-150-ml-79281.html

        https://www.apteekkipalvelu.fi/ACO-INTIMATE-CARE-pesuoeljy

        https://www.apteekkipalvelu.fi/ACO-INTIMATE-CARE-pesuoeljy
        Aineosat:
        * Paraffinum Liquidum, Pehmentävä
        * Canola Oil, Pehmentävä
        * Oleth-5, Emulgoiva
        * Tocopheryl Acetate, Antioksidantti
        * Citric Acid Kompleksin muodostaja
        Rasva: 99 %
        Valmistaja/markkinoija Aco Hud

        ACO Intimate Care Cleansing Oil pehmentää ja puhdistaa ihon niin hellävaraisesti ettei tuotetta tarvitse poistaa vedellä lainkaan. Cleansing Oil on kehitetty erityisesti herkälle intiimialueelle ja se jättää iholle suojaavan kalvon. Käytä öljyä tavallisen pesuaineen sijasta. Pakkauskoko 150 ml


      • Anonyymi
        tyär89 kirjoitti:

        Luulin, että oon ainoa ongelmani kanssa!
        Mulla on ollut n.2 kk punoittavaa ja kutiavaa ihottumaa ulkoisissa häpyhuulissa. Kutiava alue on tosi pieni ja punoitus on melko haalea.
        Välissä ihottuma häviää eikä kutise lainkaan, mutta jos kosken kohtaan, kutina yltyy. Hiivaa eikä mitään sukupuolitautia ole...testit on tehty.
        Mikä voi olla kyseessä?

        En ole hakeutunut lääkärille vielä,sillä kutina ei ole sietämätöntä ja tosiaan,sitä ei joka päivä ole.Olen kuitenkin huolestunut...

        Oisko punajäkälää. Oireet sopisi siihen.


      • Anonyymi
        tyär89 kirjoitti:

        Luulin, että oon ainoa ongelmani kanssa!
        Mulla on ollut n.2 kk punoittavaa ja kutiavaa ihottumaa ulkoisissa häpyhuulissa. Kutiava alue on tosi pieni ja punoitus on melko haalea.
        Välissä ihottuma häviää eikä kutise lainkaan, mutta jos kosken kohtaan, kutina yltyy. Hiivaa eikä mitään sukupuolitautia ole...testit on tehty.
        Mikä voi olla kyseessä?

        En ole hakeutunut lääkärille vielä,sillä kutina ei ole sietämätöntä ja tosiaan,sitä ei joka päivä ole.Olen kuitenkin huolestunut...

        Hikoilu, ja pöpöt. Sekä minulla on samantapaista vaivaa: Hikoilu, pöpöt, housujen hankaus, työpaikan altisteet.
        Töissä käytän erilaisia siivouskemikaaleja. Toki kiireessä joskus jotain roiskuu ja räiskyy jopa haaravälinkin kohdalle.
        Ja yksi syy kutinaan minulla on mustapäät, joita tulee sillointällöin ihan häpyhuulien karvapuolelle.
        Inhoan sittä pattikutinaa eniten, ajaa äkkiä kyllä puristamaan mustapään pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko punajäkälää. Oireet sopisi siihen.

        Vanha ketju mutta valko/punajäkälää ei tunnista välttämättä gynekään.Haavaumia,kuivuus,polttelu..
        Käykää gýnellä aina jos mikään ei auta....


      • Anonyymi

        Tuppaa huuleen sitten kun tykkäätte noin paljon. Turvottaahan se hauskasti kiva mennä kauppaan kun pitää olla kummallakin puolella muovipussit. Helskyytä trallaa.


      • Anonyymi
        shakirashakira kirjoitti:

        Olen kokeillut samoihin vaivoihin yhtä sun toista tuotetta, ja parhaiten on toiminut tämä. Paha kutina, kuivuus ja huonokuntoinen iho/limakalvot ovat parantuneet lähes täysin. Jos muu ei auta, niin ostakaa tota.

        http://www.physiogel.fi/

        Hiero pilluus mitä haluut ei oo mun asia.


    • petra33

      Gynekologi käski minun ostaa ihan tavallista aqualan l -voidetta tuohon vaivaan. oli limakalvot aika huonossa kunnossa tulehduksen jäljiltä, joten sain reseptitavaraa sisään laitettavaksi ja tosiaan ihan vaan tavallista rasvaa ulkopuolelle. nimenomaan piti kuulemma olla tuota aqualan l-ää (samaa sarjaahan on olemassa mm pelkkää aqualania, aqualan plussaa ym). sitä en tiedä, että mikä on kilpailevien merkkien se tuote, missä on sama kosteus/rasvaisuus-koostumus. itse laitoin voidetta yleensä illalla kun olin käynyt suihkussa, ja nukuin sitten ilman alushousuja

      • auch

        joo, se cerdial öljy on varmaan ihan sama kuin se intime. koska mun gyne sanoi et voin ostaa sen ceridalin öljyn mutta en sitten löytänyt sitä heti vaan oletin hän varmaan tarkoitti sitä intime öjyy.. vaikka sitten mietin et siitä on varmaan joku ihan yleinen ceridal öljy. tyhmää että ne rahastaa ihmisiä tolla tavalla.


      • Manga17
        auch kirjoitti:

        joo, se cerdial öljy on varmaan ihan sama kuin se intime. koska mun gyne sanoi et voin ostaa sen ceridalin öljyn mutta en sitten löytänyt sitä heti vaan oletin hän varmaan tarkoitti sitä intime öjyy.. vaikka sitten mietin et siitä on varmaan joku ihan yleinen ceridal öljy. tyhmää että ne rahastaa ihmisiä tolla tavalla.

        Onko muita vaihtoehtoja kun Ceridal öljy? Löysin verkkoapteekkissa

        Vagisan FeuchtCreme 50g, hinta 16 euroa.

        "Kosteusvoide, joka on tarkoitettu ulkoisten ja sisäisten sukupuolielinten alueella. Varustettu applikaattorilla. Sopii emättimen kuivuuteen (kuivuus, kirvelyä, kutinaa ja kipua). Kivuliaan yhdynnän osalta suositellaan ennen sukupuoliyhdyntää. Voidaan käyttää latekskondoomin kanssa. Valmistaja: dr.Wolff, Saksa."

        Mikä voide tai öljy olisi paras?


      • Manga17
        Manga17 kirjoitti:

        Onko muita vaihtoehtoja kun Ceridal öljy? Löysin verkkoapteekkissa

        Vagisan FeuchtCreme 50g, hinta 16 euroa.

        "Kosteusvoide, joka on tarkoitettu ulkoisten ja sisäisten sukupuolielinten alueella. Varustettu applikaattorilla. Sopii emättimen kuivuuteen (kuivuus, kirvelyä, kutinaa ja kipua). Kivuliaan yhdynnän osalta suositellaan ennen sukupuoliyhdyntää. Voidaan käyttää latekskondoomin kanssa. Valmistaja: dr.Wolff, Saksa."

        Mikä voide tai öljy olisi paras?

        Tuosta Ceridal öljystä..

        Sisältö: Paraffinum liquidum, cyclomethicone, buxus chinensis (jojobaöljy).

        Mineraaliöljy (Paraffinum liquidum) peittää ihon hyvin ohuella kalvolla, jolloin iho ei voi hengittää kunnolla, eikä päästää läpi haitallisia aineita, eikä iho voi kosteuttaa itseään. Se voi tukkia huokosia, aiheuttaa infektioita ja tulehduksia. Hidastaa ihon toimintaa ja solujen kehitystä.

        Cyclomethicone - synteettinen silikoniöljy.


      • Manga17
        Manga17 kirjoitti:

        Tuosta Ceridal öljystä..

        Sisältö: Paraffinum liquidum, cyclomethicone, buxus chinensis (jojobaöljy).

        Mineraaliöljy (Paraffinum liquidum) peittää ihon hyvin ohuella kalvolla, jolloin iho ei voi hengittää kunnolla, eikä päästää läpi haitallisia aineita, eikä iho voi kosteuttaa itseään. Se voi tukkia huokosia, aiheuttaa infektioita ja tulehduksia. Hidastaa ihon toimintaa ja solujen kehitystä.

        Cyclomethicone - synteettinen silikoniöljy.

        Voidepohjassa on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa, joko paraffinum liquidum, eli mineraaliöljy, tai luonnollisia korkealaatuisia kasviöljyjä.

        Esim. Melvita -kasvisöljyt.

        "Melvita Jojobaöljy rauhoittava ja pehmentävä öljy on koostumukseltaan hyvin samanlainen kuin ihmisen talin/rasvan koostumus. Ei tunnu rasvaisella ja sitä voidaan käyttää hyvin myös hierontaan, esimerkiksi yhdessä eteeristen öljyjen kanssa. Jojobaöljy sopii hyvin myös atoopikoille. Jojobaöljyä voidaan käyttää lisäksi öljyhoitona hiuksiin ja hiuspohjaan, sekä kosteuttamaan kuivaa päänahkaa ja hiuksia."

        https://www.hyvinvoinnin.fi/melvita-ihooljyt


    • Ikänainen

      Tummeli-lypsyvoite tai Natusan lasten voite tepsii.

    • Tortullinen

      Torttu kaipaa silloin tällöin puhdistettua vaseliinia tai Ceridan -voidetta päivittäin.

    • Anonyymi

      Suihkuttelu bideellä jokaisen vessakäynnin jälkeen ja varovainen taputtelu wc-paperilla (ei pyyhintä) toimii minulla. Mm.virtsajäämät (virtsahappo) aiheuttavat polttelua ja ärsyttävät intiimialuetta nopeasti päivän, parin jälkeen, jos suihkuttelu ei ole mahdollista. Muistakaahan ohjetta synnytyksen jälkeen, sama homma...

      • Anonyymi

        Ei!!!Gynegologini suositteli että ei missään tapauksessa saa pestä koko ajan eikä joka päivä!


    • Anonyymi

      Apteekista löytyy hyvä valikoima intiimialueen kosteuttamiseen sopivia tuotteita. Itse pidän eniten Aco geelistä, myös Membrasin voide toimii hyvin. Orionin Aqualan voiteet sopivat moneen käyttöön.

      • Anonyymi

        Locobase Repair on tosi hyvä!!Ja suun kautta kannattaa nauttia jotain öljyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Locobase Repair on tosi hyvä!!Ja suun kautta kannattaa nauttia jotain öljyä

        Ykkkkkkö


    • Anonyymi

      Linola balsami toimii hyvin itselläni. Vedellä huuhtelu ja voitelu aamuin illoin korjasi vaikean kuivuuden, punotuksen, kirvelyn ja kutinan. Yöt ilman pöksyjä.

    • Anonyymi

      Bepanthen voide (pinkki viiva), pesu ilman pesuaineita. Pesuaineissa ärsyttäviä/kuivattavia aineita. Voiko olla hiiva/sieni-infektiota.

    • Anonyymi

      Ihan menisin aihe kysymään apteekista. Jos olet jo ostanut heidän tarjoamia resepti vapaita supoja,slvojaymm.Eikä rahaa gynegoloogille.Varaa aika terveyskeskus.Saat sietä ensiavun ja tarvittaessa lähetten julkisen sektorin naistentautien plk.Jos olet syönyt jonkun tulehdus kipu lääkeen kurin muhun.Aina siloin ostetaan emättimen maihtohappo paketeri suppot. Niin emätimen oma maitohappo kanta pysyy OK.Eikä tule vangina pakteria sinne. Alapähän ritää pelkkä vesi pesu.Jos saipuo ,tappa alabään omat pagterit ja taas samat oireet mitä kirjoitit.Käytätkö pikkuhousu suojia jatkuvasti,niistä voi tull ongelmia.Entä tekokuituisia alus housuja.Hikoat kesällä ja myös ala pääsi.Tuhansia vastauksia .Mutta lääkäri on ainoa joka tietää kaiken .

    • Anonyymi

      Millä tavalla kiukutteleeko se alapää sulle. Kerro kerro kuvastin....

    • Anonyymi

      Intiimialueen ärsytykseen, kuivuuteen ja haavoihin auttaa Linola balsami tai vaihtoehtoisesti Vagisan suojaava voide. Ovat hyvin samanlaisia.

      Kannattaa tarkistaa verensokeri. Itselläni diabeteksen hyvään hoitotasapainoon saaminen auttoi myös intiimialueen vaivoihin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe