heips.
Voisiko joku ystävällinen selventää minulle mihin palkkaluokkaan kuulun kun: olen merkonomi. Sihteerinkokemusta 1 vuosi kaikenlaisia hanttihommia siivousta, jumppaohjausta ym.. Pääsin nyt kauppaan töihin, joten mikä olisi tuntipalkka ja mitkä lisät ja milloin? Lueskelin tes:iä ja palkkataulukkoa, mutta en oikein ottanut selvää mihin ryhmään kuuluun. Sen tiedän, että kaupunkini on kalleusluokassa 1. Lähinnä, että vaikuttaako tutkinto palkkaan vaiko eikö..?
Vähittäiskaupan myyjän palkka?
16
7620
Vastaukset
- Alkupalkka
Myyjän alkupalkka on 1590€/kk tai 9,94€/tunti.
Tutkinto sinun tapauksessa ei vaikuta.- 17
V´äärin, merkonomin tutkinto nostaa palkkaluokan 3:n vuoden tasolle suoraan ilman työkokemusta.
- Minea82
Palkkasi voi riipua täysin siitä, missä kauppa ryhmittymässä työskentelet. Esim. S-ryhmä noudattaa TES:n palkkoja, samoin tietääkseni Stockman. K-ryhmän kaupat ovat suurimmaksi osaksi kauppias vetoisia eli yksityisiä. Tällöin palkkasi on täysin neuvottelu kysymys. Itse olen K-Supermarketissa töissä ja ehkä joitain opiskelijoita (iltavuoron tekijöitä) lukuunottamatta kaikilla taitaa olla sovittu palkka, joka ei ole lähelläkään TES:n palkkaa. Keskimääräinen palkka on 2000-2700 euroa/kk. Itselläni on 2700 euroa.
K-ryhmä taitaa olla ainoa, jossa myyjäkin voi saada sellaisen palkan, jolla tulee toimeen.- 52
Ei kyllä voi olla keskimääräinen palkka tuota tasoa, koska sen maksamisessa ei olisi järkeä. Jos saat yhtä hyvän tekijän 500-1000e halvemmalla, kumman valitset. Tuossa on kyllä omaa lisää ja aika paljon. Useissa k-ryhmän paikkojen ilmoituksissa on maininta tes-palkka. Miksi maksaa noin paljon enemmän? Jotkut osastovastaavat voisi vielä osaltaan ymmärtää, jos niitäkään.
- Ja höpö
Missään K-kaupassa ei keskipalkka ole yli 2000€/kk. Joten juttusi on täyttä puppua.
Ja omassakin palkassasi taitaa olla muutama sata euroa "ekstraa". Ellet ole sitten ollut tosi kauan samassa ISOSSA marketissa jossakin vastuullisessa tehtävässä päällikkötasolla.
Nyt kyse oli "rivimyyjän" palkasta. - polemik
Ja höpö kirjoitti:
Missään K-kaupassa ei keskipalkka ole yli 2000€/kk. Joten juttusi on täyttä puppua.
Ja omassakin palkassasi taitaa olla muutama sata euroa "ekstraa". Ellet ole sitten ollut tosi kauan samassa ISOSSA marketissa jossakin vastuullisessa tehtävässä päällikkötasolla.
Nyt kyse oli "rivimyyjän" palkasta.esim. Citymarketeissa osastopääliköt tienaavat 2400-2600.Tavalliset myyjät TES-palkkaa,ja ovat usein myös 25-30 tuntisia.Samoin on tavallisella henkilökunnalla s-ryhmässä.Pääliköt voivat tienata hyvinkin,koska palkkataulukot laadittu yksikön myynnin mukaan.
- hmmh
polemik kirjoitti:
esim. Citymarketeissa osastopääliköt tienaavat 2400-2600.Tavalliset myyjät TES-palkkaa,ja ovat usein myös 25-30 tuntisia.Samoin on tavallisella henkilökunnalla s-ryhmässä.Pääliköt voivat tienata hyvinkin,koska palkkataulukot laadittu yksikön myynnin mukaan.
Olen s-ryhmäläinen "tavallinen" myyjä. Tutkinto ei vaikuta mitään, ainoastaan työkokemus. Itsellä ei ollut ennestään kaupan alalta kokemusta, joten olen aloittanut ns. pohjalta. Neljän vuoden jälkeen palkkani on 9,59€ per tunti. Teen 30 tuntista viikkoa, käteen jää noin 1000-1200€ kuukaudessa. Huonosti sillä elää, mutta kohta minut toivottavasti kokoaikaistetaan :)
- Jep, jep......
hmmh kirjoitti:
Olen s-ryhmäläinen "tavallinen" myyjä. Tutkinto ei vaikuta mitään, ainoastaan työkokemus. Itsellä ei ollut ennestään kaupan alalta kokemusta, joten olen aloittanut ns. pohjalta. Neljän vuoden jälkeen palkkani on 9,59€ per tunti. Teen 30 tuntista viikkoa, käteen jää noin 1000-1200€ kuukaudessa. Huonosti sillä elää, mutta kohta minut toivottavasti kokoaikaistetaan :)
Alla vuodesta -78. Palkka myyjänä tällä hetkellä brutto 1707 € kk. Tuntipalkka 10.67.
- ehkä laiska?
Jep, jep...... kirjoitti:
Alla vuodesta -78. Palkka myyjänä tällä hetkellä brutto 1707 € kk. Tuntipalkka 10.67.
etkö itse missään vaiheessa ole ottanut kissaa pöydälle?
Oletko urpo vai URPO? - hmmh
ehkä laiska? kirjoitti:
etkö itse missään vaiheessa ole ottanut kissaa pöydälle?
Oletko urpo vai URPO?Oletko itse urpo vai urpo? Olen tässä monesti jo painostanut ja kysynyt, mutta vastaus on ei. Todella tarkat systeemit on tällähetkellä s-ryhmässä. 30 tunnin sopimuksella ei saa tehdä tuntiakaan yli 30. Eikä suurempituntista sopimusta tarjota, vaikka mikä olis.
- hmmh
hmmh kirjoitti:
Oletko itse urpo vai urpo? Olen tässä monesti jo painostanut ja kysynyt, mutta vastaus on ei. Todella tarkat systeemit on tällähetkellä s-ryhmässä. 30 tunnin sopimuksella ei saa tehdä tuntiakaan yli 30. Eikä suurempituntista sopimusta tarjota, vaikka mikä olis.
Ja kirjoitukseni jossa toivoin että minut kokoaikaistetaan, viittasin siihen että meiltä lähtee niin paljon työntekijöitä pois että tämä saattaisi olla mahdollista.
- Piratti-Pirkalle
Heh hehh, sinä kerroit vitsin.
K-ryhmääs palkatt ovat kaikein heiikoimmat! No Lidlistä en tidä. - ASIANT
Saapuvan tavaran hyllyttäjä 1648 €/kk .
PKS kaupan palkat ovat keskimäärin alhaisempia, kuin muun maan kaupankeskiarvot (vaikka taulukot on muodollisesti korkeammat pks) koska täällä on paljon työtä harrastamassa kokemattomia, vasta-alkajia, opsikelijoita ja sellaisia henkilöitä joille työnantajat maksaa alle TES-mukaan. Myös enemmän villejä kauppoja. Ja positiivisia liukumiakin vähemmän.
Koko maan keskipalkka oli 2008 1787 €kk. Mutta PKS v. 2009 osalta keskiarvo on vähemmän kuin koko maan keskiarvo.
PKS alalla pysyy vain alle puolet ja järjestäytyneitäkin vain saman verran.
Sisämaassa vastaavat arvot lienee n. 70-75 %.
K-ryhmän palkat päivittäistavarakaupoissa ovat keskimäärin 1500-1600 €/kk PKS
Huomio TÄSSÄ Ka: ei ole ilmaisia työntekijöitä mukana! - Pirkka Piraatti
Olet oikeessa alla Tessiä on keskiarvo
Pitaatti pirkka- - voi voi
Pirkka Piraatti kirjoitti:
Olet oikeessa alla Tessiä on keskiarvo
Pitaatti pirkka-"Missään K-kaupassa ei keskipalkka ole yli 2000€/kk. Joten juttusi on täyttä puppua.
Nyt kyse oli "rivimyyjän" palkasta."
Nyt on kyllä kyseisen tekstin kirjoittajalla tiedoissa paljon puutteita.
Ei vaan nyt satu menemään noin. Kuulostat jo aika säälittävältä - no muutam scnt vajaa
voi voi kirjoitti:
"Missään K-kaupassa ei keskipalkka ole yli 2000€/kk. Joten juttusi on täyttä puppua.
Nyt kyse oli "rivimyyjän" palkasta."
Nyt on kyllä kyseisen tekstin kirjoittajalla tiedoissa paljon puutteita.
Ei vaan nyt satu menemään noin. Kuulostat jo aika säälittävältähgissä mulla on marketissa 13e perustunti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829