Moi
Acerin aspire 5100 pöytäkone jumittaa, aukeeminen hidastui huomattavasti ja joku osasi kertoa että ongelmia varmaan biosissa ja että emolevyn kyljestä pitäisi nappaa paristo veks ja tuikkaa takaisin. ja mullehan tällainen asia on niin että What ?
eli mitä pitäisi käytännössä tehdä, kuoret veks, pitäisi tunnistaa emolevy löytää patteri jne ja saada kapine vielä kootuksikin ?
vai voiko asiaa hoitaa acerin tuen kautta ? netissä kertovat sen verran että bios -päivitys tehtävä käsi kädessä = puhelinyhdynnässä acer inteknisen tuen kanssa, omin päin ohjeita eivät nettiin ole edes laittaneet -> vai onko ollenkaan samasta asiasta edes kyse ?
Biosin resetointi
6
7711
Vastaukset
- Jaahaa.
Ole sama asia.
Biosin päivitys ja biosin resetointi on kaksi eri asiaa.
Kun avaat tietokoneen kotelon kyljen niin näet emolevyllä littanan pariston, Sen kun ottaa joksikin hetkeksi pois ja laittaa takasin niin se on biosin resetointia se.
Biosin päivityksessä pitää tietää tarkalleen mitää tekee muuten ei tule kuin sutta ja sekundaa.- shaft_99
ja kiitos tiedosta !!
- 26
Ei välttämättä riitä resetointiin, siinä voi olla konkkavarmistus.
Emolevyllä on yleensä resetointijumpperi jolla se hoidetaan, useimmiten jossain siinä biospiirin ja pariston lähettyvillä ja merkattu esim reset tai cmos. Virtapiuha pois ja jumpperi nollausasentoon muutamaksi kymmeneksi sekunniksi ja sitten jumpperi takaisin normaaliasentoon, tai sitten käynnistää koneen biossiin ja valitsee valikosta "Load factory defaults" ja se tekee saman. Joskin en usko että resetoini auttaa yhtään mitään käynnistyksen jumitukseen.
- Der Zyxel
Kuule, älä sinä usko kaikkia pötyjuttuja, ota ensin pois usb-laitteet ja kokeile palautuuko käynnistys normaalille tasolle. Osannet säätää biosin myös takaisin optimiarvoihinsa oletukselle palautuksen jälkeen? Harvoin ne on edes lähelle oikeat arvot.
- 14
Jos ei ole tehnyt biossiin mitään muutoksia niin kyllä ne oletusarvot ovat ihan toimivat lähes poikkeuksetta.
- syy on kuitenkin
14 kirjoitti:
Jos ei ole tehnyt biossiin mitään muutoksia niin kyllä ne oletusarvot ovat ihan toimivat lähes poikkeuksetta.
Aukeamisen hitauteen, että sulla on käytössä paljon ns. apuhjelmia, jotka käynnistyvät yhtä aikaa Windowsin kanssa ja se hidastaa huomattavasti itse käyttöjärjestelmän päälle kytkeytymstä.
Poista kaikki muut apuohjelmat käynistymästä paitsi ne, jotka vaikuttavat konen turvallisuuteen eli palomuurit virustorjunta yms. Muut apuohjelmat saat kättöösi tarvittaessa hiiren klikkauksella.
Myös perusteellinen haittaohjelmien scannaus on varmaan myös paikallaan, koska ne myös hidastavat konetta merkittävästi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851748Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201164YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä581026- 62916
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74836- 57790
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli78789Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029786Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43756