Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hyvät uudet kotimaiset romaanit

Osuipa käteeni sattumalta romaani "Rosvoja, ruplia, romantiikkaa". Varsin mielenkiintoinen teos suomalaismiesten työkeikasta Venäjälle. En ehtinyt lukea tarinaa pitkällekään, kun huomasin sen koukuttaneen minut täysin. Sen enempää tapahtumiin puuttumatta totean vain, että tästä kirjailijasta tullaan kuulemaan vielä jatkossa. Takakannesta nimittäin kävi ilmi sellainen kiinnostava seikka, että kyseessä on esikoisteos ja sangen uusi sellainen.

10

1157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rööperin Reiska

      Saman kirjan olen mäkin lukenu. Viimeiset 80 sivua ahmaisin viime yänä. Näköjään kannattaa perehtyä enemmän kotimaiseen, tää oli hyvä.

    • kkkkkkkkkkk44

      ei taida kauppa oikein käydä.
      Kirja on julkaistu 16.3.:)))
      Olisitte nyt jompi kumpi (alter egot) laittaneet edes kirjailijan nimen esille.

      • booky

        Olisit laittanut nyt edes vuosiluvun esille. Kaupankäynti lienee kirjailijan eikä lukijan murhe.


      • booky kirjoitti:

        Olisit laittanut nyt edes vuosiluvun esille. Kaupankäynti lienee kirjailijan eikä lukijan murhe.

        Jos olisin halunnut mainostaa kirjaa, olisin kirjoittanut kyllä mukaan tekijän nimen. Se on Harri Varpomaa. Kirjoitin jutun kokeillakseni vanhaa nimimerkkiäni, jolla ei ole pystynyt kirjoittamaan aikoihin. Viime vuoden aikana näytti koko profiili tyhjenneen. Nyt käyttäjänimi näyttää toimivan taas.
        Mutta kirjasta "Rosvoja ruplia romantiikkaa", jota innostuin kehumaan lisään vielä vielä pari sanaa. Nautin sen sen kerrontatyylistä, joka minun mielestäni oli tervetullut paluu hieman vanhempien aikojen perinteiseen kerrontaan. Monia nykykirjailijoita en jaksa lukea lähinnä siksi, että kirjoitustyyli ei miellytä. Harri Varpomaan kirjan tunnelma, paikalliskuvaus, tapahtumat ja henkilöt upposivat minuun siksi hyvin, että en uskallan suositella sitä muillekin. Viimeisen vuoden aikana olen lukenut myös toisen hyvän kirjan. En muista oliko kirjailija britti vai jenkki vaiko jostain muualta, mutta hänen nimensä oli Gary Valentine Lachman ja teoksen nimi "Tajunnan Alkemistit". Niille, jotka haluavat tutustua hippiaikakauteen ja sen mukana tulleeseen psykedeeliseen vallankumoukseen, on Lachmannin kirja aivan ehdoton tuttavuus. Muitakin on tullut luettua, mutta näistä kahdesta olen vain tykännyt muita enemmän.


      • RRRupla

        Kysyin kyseistä kirjaa alkuviikosta kirjastosta. Sitä ei vielä ollut, mutta oli tilattu. Tuskin pienkustantajan teosta kirjastoon tilataan samalla viikolla kuin se ilmestyy.


      • K I M I
        dolmen kirjoitti:

        Jos olisin halunnut mainostaa kirjaa, olisin kirjoittanut kyllä mukaan tekijän nimen. Se on Harri Varpomaa. Kirjoitin jutun kokeillakseni vanhaa nimimerkkiäni, jolla ei ole pystynyt kirjoittamaan aikoihin. Viime vuoden aikana näytti koko profiili tyhjenneen. Nyt käyttäjänimi näyttää toimivan taas.
        Mutta kirjasta "Rosvoja ruplia romantiikkaa", jota innostuin kehumaan lisään vielä vielä pari sanaa. Nautin sen sen kerrontatyylistä, joka minun mielestäni oli tervetullut paluu hieman vanhempien aikojen perinteiseen kerrontaan. Monia nykykirjailijoita en jaksa lukea lähinnä siksi, että kirjoitustyyli ei miellytä. Harri Varpomaan kirjan tunnelma, paikalliskuvaus, tapahtumat ja henkilöt upposivat minuun siksi hyvin, että en uskallan suositella sitä muillekin. Viimeisen vuoden aikana olen lukenut myös toisen hyvän kirjan. En muista oliko kirjailija britti vai jenkki vaiko jostain muualta, mutta hänen nimensä oli Gary Valentine Lachman ja teoksen nimi "Tajunnan Alkemistit". Niille, jotka haluavat tutustua hippiaikakauteen ja sen mukana tulleeseen psykedeeliseen vallankumoukseen, on Lachmannin kirja aivan ehdoton tuttavuus. Muitakin on tullut luettua, mutta näistä kahdesta olen vain tykännyt muita enemmän.

        Valentine Lachmannista ei mitään havaintoa mutta Varpomaan kirja löytyi. Aikä värikästä elämää pojat siellä viettävät, naisia riittää ja viina virtaa. Eivät kehut ihan turhia olleet. Sairaalakohtaus on mainio.


      • Laulava salapoliisi
        RRRupla kirjoitti:

        Kysyin kyseistä kirjaa alkuviikosta kirjastosta. Sitä ei vielä ollut, mutta oli tilattu. Tuskin pienkustantajan teosta kirjastoon tilataan samalla viikolla kuin se ilmestyy.

        Onko joku lukenut sen Häkämiehen dekkarin rehelliseksi tunnettu? olisi kiva kuulla siitä mielipiteitä. Kirjaa on ostettu hyvin, mutta myykö tekijän julkisuusarvo vai itse kirjan sisältö vai molemmat.


      • booky
        Laulava salapoliisi kirjoitti:

        Onko joku lukenut sen Häkämiehen dekkarin rehelliseksi tunnettu? olisi kiva kuulla siitä mielipiteitä. Kirjaa on ostettu hyvin, mutta myykö tekijän julkisuusarvo vai itse kirjan sisältö vai molemmat.

        Luin ja jotain tänne kirjoitinkin. Ei paha esikoiseksi. Ei huono, mutta ei minun mieltymysten mukaan loistavakaan. Diplomaattisesti sanailtu ja olisi voinut olla asiat ja sanavalinnat värikkäämpiäkin.


    • pfl

      olin kirjastossa porissa jossa Harri Varpomaa esitteli uutuuskirjaansa:Rosvoja,ruplia,romantiikkaa. oli mielenkiintoinen esitys kirjan taustoista ja onnistuin ostamaan nimikirjoituksella varustetun kirjan.
      Ei ole pitkään aikaan ollut aikaa eikä mielenkiintoa lukuhommiin,mutta tämä taisi innostaa siihen.
      luin nimittäin kirjan melkein yhteen pötköön.selkeä,jännä ja vie mukanaan miehen ja miksei naisenkin.
      Uutta kirjaa odotellen.

    • salaneuwos

      Varasin kirjan kirjastosta. Toivottavsti en pety. Olen lukenut kaikki Mäet, sipilät, Korhoset, Lehtolaiset jne... Ja pidän niistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe