nissan almera hatchback 1.8

jy

oisin ostamassa kyseistä autoa. vuosimallia 2002. autolla ajettu 177000 km. ruostesuojaus tehty uutena.oisko kellään kokemusta autosta?

8

1229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jk

ei ole vielä kokemusta mutta olen selvittämässä onko tuossa 1.8 koneessa nokkaketju (ei siis nokkahihna joka katkeaa ainakin Renaultista helposti ennen huoltomääräaikaa) ja jos on ketju, niin vaihtasin tuon nykysen auton siihen, mielellään.

• nissinkuski

ketju on..kaikissa nissasin koneissa, rellun kone esim 1,5dci(quashai) diesel on varmaan hihnalla..noin vanhoissa primeroissa ei mitään rellua paljon ole,moottori japanilaista alkuperää..

• nissinkuski
        nissinkuski kirjoitti:

ketju on..kaikissa nissasin koneissa, rellun kone esim 1,5dci(quashai) diesel on varmaan hihnalla..noin vanhoissa primeroissa ei mitään rellua paljon ole,moottori japanilaista alkuperää..

siis almera eikä primera..alluissa kaikissa on ketju

• diplinssi

Normaalihuollot 15000km/1vuosi. Kerran vuodessa herkistä jarrut, muuten voivat alkaa laahata, vanne lämpimänä (monen nykyauton ominaisuus mm. Toyota). Jos syttyy moottorin vikavalo:
      - alkaa nykiä, suorasytytyspuola
      - syödä liikaa bensaa, lambda
      - ei kiihdy, MAF

Hyvä ja lämmin talviauto

• nissani

toi kannattaa viedä heti aluks merkkiliikkeeseen vuosihuoltoon mikäli siinä ei ole hk pidetty pitkään aikaan..tekevät siellä paljon mitä ite jäis tekemättä..jarrut auki..kaikki suodattimet,öljyt.tulpat,sytyksen säädöt,testerit..käyvät auton läpi aika tarkkaan nimittäin aika pitkä lista siinä huoltopaperissa minkä saat huollon jälk..näin toimien saat autosi varmaan kuntoon jolla ajelet huoletta pitkään..eikä tarvi ku ajaa vaan..tollanen kärry mikä on ruostesuojattu heti uutena kannattaa huollattaa mahd pitkään kunnolla merkkiliikkeessä..autoa pitkäks aikaa..177 000 vielä vähän

• Nissantietäjä

Tuon ikäistä autoa ei kannata minnekään merkkihuoltoon viedä. Kyllähän jokainen osaa huoltokirjan alkusivuilta lukea mitä toimenpiteitä kuuluu mihinkäkin huoltoon. Ostaa osat itse ja vie jonnekin peruskorjaamolle. Noilla kilometreillä edessä on 15 ja 30 tkm huollot. Eli öljyt suodatin, tulpat, ilman-, polttoaineen- ja raitisilman suodattimet, jarrujen herkistely ja mahdollisesti jarrunesteen vaihto. Lisäksi suosittelen vaihteistoöljyn vaihtamista, jos ei ole jo vaihdettu. Nämä työt omilla osilla tekee n. 300 - 400 e yhteensä, merkkihuollossa vähintään tuplat ja bonuksena jättävät vielä puolet tekemättä.

• allum_
        Nissantietäjä kirjoitti:

Tuon ikäistä autoa ei kannata minnekään merkkihuoltoon viedä. Kyllähän jokainen osaa huoltokirjan alkusivuilta lukea mitä toimenpiteitä kuuluu mihinkäkin huoltoon. Ostaa osat itse ja vie jonnekin peruskorjaamolle. Noilla kilometreillä edessä on 15 ja 30 tkm huollot. Eli öljyt suodatin, tulpat, ilman-, polttoaineen- ja raitisilman suodattimet, jarrujen herkistely ja mahdollisesti jarrunesteen vaihto. Lisäksi suosittelen vaihteistoöljyn vaihtamista, jos ei ole jo vaihdettu. Nämä työt omilla osilla tekee n. 300 - 400 e yhteensä, merkkihuollossa vähintään tuplat ja bonuksena jättävät vielä puolet tekemättä.

toi 300-400 omilla osilla hinta on ihan sama kun mun nissanin vuosihuollon hinta merkkiliikkeessäni..320-350e ollu joka vuosi..eikä ole tarvinnu vaivautua hankkimaan noita kaikkia varaosia eikä muutenka tehdä mitään..senkun vie auton ja hakee pois ja maksaa kassalla..mun nissaniin on ainakin tehty kaikki huollot tunnollisesti eikä konepeltiä ole tarvinnu avata montaa kertaa..pissapojan nestettä sillontällön lisää ei muuta 8v ja 150000km aikana tehny..toiminut samanlail ku uutena

• Nissantietäjä
        allum_ kirjoitti:

toi 300-400 omilla osilla hinta on ihan sama kun mun nissanin vuosihuollon hinta merkkiliikkeessäni..320-350e ollu joka vuosi..eikä ole tarvinnu vaivautua hankkimaan noita kaikkia varaosia eikä muutenka tehdä mitään..senkun vie auton ja hakee pois ja maksaa kassalla..mun nissaniin on ainakin tehty kaikki huollot tunnollisesti eikä konepeltiä ole tarvinnu avata montaa kertaa..pissapojan nestettä sillontällön lisää ei muuta 8v ja 150000km aikana tehny..toiminut samanlail ku uutena

Vuosihuolto on ihan eri asia kuin nuo 15 ja 30 tkm välein tehtävät huollot. Vuosihuoltoon kuuluu vain polttoainesuodattimen ja raitisilmasuodattimen vaihto (vain tarvittaessa), jarru- ja kytkinnesteen vaihto sekä jarrujen herkistely. Jos oikeasti vaihtaa kaikki nuo aikaisemmassa viestissäni mainitut osat ja nesteet, hinta on varmasti korkeampi kuin tuo 300 - 400e. Ota huomioon, että 15 & 30 huoltoja ei tehdä yleensä joka vuosi. Mm. tulppien vaihto on ainakin täälläpäin merkkiliikkeessä 80e, itse selvisin 30 e:lla (omat osat työ). Ja tuo vaihteistoöljyn vaihto olisi merkkiliikkeessä ollut 150e, itselleni se maksoi 70e (huippulaatuisilla öljyillä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe