oisin ostamassa kyseistä autoa. vuosimallia 2002. autolla ajettu 177000 km. ruostesuojaus tehty uutena.oisko kellään kokemusta autosta?
nissan almera hatchback 1.8
8
1265
Vastaukset
- jk
ei ole vielä kokemusta mutta olen selvittämässä onko tuossa 1.8 koneessa nokkaketju (ei siis nokkahihna joka katkeaa ainakin Renaultista helposti ennen huoltomääräaikaa) ja jos on ketju, niin vaihtasin tuon nykysen auton siihen, mielellään.
- nissinkuski
ketju on..kaikissa nissasin koneissa, rellun kone esim 1,5dci(quashai) diesel on varmaan hihnalla..noin vanhoissa primeroissa ei mitään rellua paljon ole,moottori japanilaista alkuperää..
- nissinkuski
nissinkuski kirjoitti:
ketju on..kaikissa nissasin koneissa, rellun kone esim 1,5dci(quashai) diesel on varmaan hihnalla..noin vanhoissa primeroissa ei mitään rellua paljon ole,moottori japanilaista alkuperää..
siis almera eikä primera..alluissa kaikissa on ketju
- diplinssi
Normaalihuollot 15000km/1vuosi. Kerran vuodessa herkistä jarrut, muuten voivat alkaa laahata, vanne lämpimänä (monen nykyauton ominaisuus mm. Toyota). Jos syttyy moottorin vikavalo:
- alkaa nykiä, suorasytytyspuola
- syödä liikaa bensaa, lambda
- ei kiihdy, MAF
Hyvä ja lämmin talviauto - nissani
toi kannattaa viedä heti aluks merkkiliikkeeseen vuosihuoltoon mikäli siinä ei ole hk pidetty pitkään aikaan..tekevät siellä paljon mitä ite jäis tekemättä..jarrut auki..kaikki suodattimet,öljyt.tulpat,sytyksen säädöt,testerit..käyvät auton läpi aika tarkkaan nimittäin aika pitkä lista siinä huoltopaperissa minkä saat huollon jälk..näin toimien saat autosi varmaan kuntoon jolla ajelet huoletta pitkään..eikä tarvi ku ajaa vaan..tollanen kärry mikä on ruostesuojattu heti uutena kannattaa huollattaa mahd pitkään kunnolla merkkiliikkeessä..autoa pitkäks aikaa..177 000 vielä vähän
- Nissantietäjä
Tuon ikäistä autoa ei kannata minnekään merkkihuoltoon viedä. Kyllähän jokainen osaa huoltokirjan alkusivuilta lukea mitä toimenpiteitä kuuluu mihinkäkin huoltoon. Ostaa osat itse ja vie jonnekin peruskorjaamolle. Noilla kilometreillä edessä on 15 ja 30 tkm huollot. Eli öljyt suodatin, tulpat, ilman-, polttoaineen- ja raitisilman suodattimet, jarrujen herkistely ja mahdollisesti jarrunesteen vaihto. Lisäksi suosittelen vaihteistoöljyn vaihtamista, jos ei ole jo vaihdettu. Nämä työt omilla osilla tekee n. 300 - 400 e yhteensä, merkkihuollossa vähintään tuplat ja bonuksena jättävät vielä puolet tekemättä.
- allum_
Nissantietäjä kirjoitti:
Tuon ikäistä autoa ei kannata minnekään merkkihuoltoon viedä. Kyllähän jokainen osaa huoltokirjan alkusivuilta lukea mitä toimenpiteitä kuuluu mihinkäkin huoltoon. Ostaa osat itse ja vie jonnekin peruskorjaamolle. Noilla kilometreillä edessä on 15 ja 30 tkm huollot. Eli öljyt suodatin, tulpat, ilman-, polttoaineen- ja raitisilman suodattimet, jarrujen herkistely ja mahdollisesti jarrunesteen vaihto. Lisäksi suosittelen vaihteistoöljyn vaihtamista, jos ei ole jo vaihdettu. Nämä työt omilla osilla tekee n. 300 - 400 e yhteensä, merkkihuollossa vähintään tuplat ja bonuksena jättävät vielä puolet tekemättä.
toi 300-400 omilla osilla hinta on ihan sama kun mun nissanin vuosihuollon hinta merkkiliikkeessäni..320-350e ollu joka vuosi..eikä ole tarvinnu vaivautua hankkimaan noita kaikkia varaosia eikä muutenka tehdä mitään..senkun vie auton ja hakee pois ja maksaa kassalla..mun nissaniin on ainakin tehty kaikki huollot tunnollisesti eikä konepeltiä ole tarvinnu avata montaa kertaa..pissapojan nestettä sillontällön lisää ei muuta 8v ja 150000km aikana tehny..toiminut samanlail ku uutena
- Nissantietäjä
allum_ kirjoitti:
toi 300-400 omilla osilla hinta on ihan sama kun mun nissanin vuosihuollon hinta merkkiliikkeessäni..320-350e ollu joka vuosi..eikä ole tarvinnu vaivautua hankkimaan noita kaikkia varaosia eikä muutenka tehdä mitään..senkun vie auton ja hakee pois ja maksaa kassalla..mun nissaniin on ainakin tehty kaikki huollot tunnollisesti eikä konepeltiä ole tarvinnu avata montaa kertaa..pissapojan nestettä sillontällön lisää ei muuta 8v ja 150000km aikana tehny..toiminut samanlail ku uutena
Vuosihuolto on ihan eri asia kuin nuo 15 ja 30 tkm välein tehtävät huollot. Vuosihuoltoon kuuluu vain polttoainesuodattimen ja raitisilmasuodattimen vaihto (vain tarvittaessa), jarru- ja kytkinnesteen vaihto sekä jarrujen herkistely. Jos oikeasti vaihtaa kaikki nuo aikaisemmassa viestissäni mainitut osat ja nesteet, hinta on varmasti korkeampi kuin tuo 300 - 400e. Ota huomioon, että 15 & 30 huoltoja ei tehdä yleensä joka vuosi. Mm. tulppien vaihto on ainakin täälläpäin merkkiliikkeessä 80e, itse selvisin 30 e:lla (omat osat työ). Ja tuo vaihteistoöljyn vaihto olisi merkkiliikkeessä ollut 150e, itselleni se maksoi 70e (huippulaatuisilla öljyillä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741