Te jotka tiedätte Funchalista vähän enemmän, kenties asutte siellä, niin mistä kannattaa katsoa Funchalin säätiedotus? Nyt olen katsonut weather.com :sta, ja se lupaa joka päivälle 10 pvää eteenpäin 18-19 astetta, mutta oletan, että on olemassa joku tarkempikin paikallinen sivusto?
Mistä säätiedotus?
3
514
Vastaukset
- luotettavasti tk
Asun talvet madeiralla ja olen seurannut sääennusteiden paikkansa pitävyyttä useita vuosia. Yleensä on sanottava, että sään ennustaminen on täällä vaikeaa, sää vaihtelee nopeasti ja myös paikallisesti on isoja eroja. Kun Funchallissa paistaa, vuorilla sataa ja päinvastoin. Säätä ennustetaan täällä monessa palvelussa, mannermaalta ja paikallisesti. Täällä on oma meteorologinen asema, joka lyhyellä aikavälillä on tarkka, mutta pidemmän ajan ennusteissa on vaikeuksia. Niinhän säässä aina. Sellainen ennuste, joka on tarkennettu paikallisilla tiedoilla, on tarkin. Kun olen seurannut eri ennusteita, pidän alla olevassa osoitteessa olevaa yhtenä parhaimmista:
http://ultimahora.jornaldamadeira.pt/index.php?/component/option,com_eweather/Itemid,31/
Mutta eipä tämäkään ole erehtymätön. Kun madeiralla katsoo ikkunasta ulos ja toteaa, että aurinko paistaa, niin muutaman minuutin kuluttua voi olla pilvi päällä ja sadetta. Sen olen kokenut, että mikäli sääennuste lupaa kuurosadetta, kannattaa aina sateenvarjo ottaa mukaan kävelylle.18-19 C:n lukemat (maksimipäivälämpötila) ovat lähellä pitkän ajan (30 v) keskiarvoja (19,5-19,6 C) maalis-huhtikuussa Funchalissa. Paikallinen ennuste on luotettavin.
- pari päivää
Tulin juuri Madeiralta pari päivää sitten. Mikään sääennuste ei pitänyt paikkaansa kovin hyvin, katselin monta eri ennustetta ja kaikki muuttui saman päivän aikana aivan päinvastaiseksi. Siellä voi paistaa aurinko ja hetken kuluttua sataa jokin kuuro. Aurinkonotto lomaa kun hakee ei kannata Madeiralle mennä muuten suosittelen, lämmin ilma, ystävälliset ihmiset, liikenne rauhallista ym...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2944781Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353066Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k522973Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.7996Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78991Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52969