Mistä säätiedotus?

matkaan.

Te jotka tiedätte Funchalista vähän enemmän, kenties asutte siellä, niin mistä kannattaa katsoa Funchalin säätiedotus? Nyt olen katsonut weather.com :sta, ja se lupaa joka päivälle 10 pvää eteenpäin 18-19 astetta, mutta oletan, että on olemassa joku tarkempikin paikallinen sivusto?

3

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luotettavasti tk

      Asun talvet madeiralla ja olen seurannut sääennusteiden paikkansa pitävyyttä useita vuosia. Yleensä on sanottava, että sään ennustaminen on täällä vaikeaa, sää vaihtelee nopeasti ja myös paikallisesti on isoja eroja. Kun Funchallissa paistaa, vuorilla sataa ja päinvastoin. Säätä ennustetaan täällä monessa palvelussa, mannermaalta ja paikallisesti. Täällä on oma meteorologinen asema, joka lyhyellä aikavälillä on tarkka, mutta pidemmän ajan ennusteissa on vaikeuksia. Niinhän säässä aina. Sellainen ennuste, joka on tarkennettu paikallisilla tiedoilla, on tarkin. Kun olen seurannut eri ennusteita, pidän alla olevassa osoitteessa olevaa yhtenä parhaimmista:

      http://ultimahora.jornaldamadeira.pt/index.php?/component/option,com_eweather/Itemid,31/

      Mutta eipä tämäkään ole erehtymätön. Kun madeiralla katsoo ikkunasta ulos ja toteaa, että aurinko paistaa, niin muutaman minuutin kuluttua voi olla pilvi päällä ja sadetta. Sen olen kokenut, että mikäli sääennuste lupaa kuurosadetta, kannattaa aina sateenvarjo ottaa mukaan kävelylle.

      • 18-19 C:n lukemat (maksimipäivälämpötila) ovat lähellä pitkän ajan (30 v) keskiarvoja (19,5-19,6 C) maalis-huhtikuussa Funchalissa. Paikallinen ennuste on luotettavin.


    • pari päivää

      Tulin juuri Madeiralta pari päivää sitten. Mikään sääennuste ei pitänyt paikkaansa kovin hyvin, katselin monta eri ennustetta ja kaikki muuttui saman päivän aikana aivan päinvastaiseksi. Siellä voi paistaa aurinko ja hetken kuluttua sataa jokin kuuro. Aurinkonotto lomaa kun hakee ei kannata Madeiralle mennä muuten suosittelen, lämmin ilma, ystävälliset ihmiset, liikenne rauhallista ym...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe