Kannattaisiko laittaa kaakelit saunan seinämateriaaliksi. Kyseessä on hyvin pieni sauna, jossa 4,5 kW sähkökiuas. Onko kokemuksia? Muistaakseni aikanaan Hesassa yleisissä saunoissa oli kaakelit löylyhuoneessa.
Kaakeli saunan seinämateriaaliksi?
9
3003
Vastaukset
- piyh piyh piu
Hyviä puolia tietenkin on, voi pestä helposti jne. Huonoja puolia nyt ainakin se, että kaakeli on sitten kuuma. Sitä en oikein tiedä, miksi lasi ja kaakeli vaatisi enenpi lämmitystehoja. Näin kerrotaan vähän kaikkialla. Mun käsittääkseni vain lämmitysaika saattaa vähän pidentyä, kun kaakelit varaavat lämpöä. Noin lautaseinähän on tavallaan huokoinen eriste, jonka takana on heijastava alumiini...
Mutta kyllä mun mielestä saunan voi kaakeloida, jos välttämättä haluaa. Pienessä saunassa van sellanen, että seiniin koskee melkein väkiselläkin, onko se sitten kivempi koskea puuseinään vai kuumaan kaakeliin, sehän on taas sun päätettävissä.
Kiukaan ympäristön olen joskus suunnitellut itsekin kaakeloivani. Ois jotenkin nätimmän näköinen. Mitään käytännön merkitystähän sillä ei ole tavallisessa saunassa.- kokemusta on
miten saunan sisustaa,laitoin kuvia laattalauteista aiemmin tähän saunapalstaan.
Oma mielipiteeni laattaseinistä kokonaan on vähän steriili.Saunani on puoliksi
kaakelia,loput panelia ja ne lauteet kaakelia.Varmasti seinät voi kaakeloida kokonaan
siinä ei pitäis olla mitään vaikeutta.Kannattaa tehdä miten itse parhaakse kokee
eikä kuunnella toisten mielipiteitä,jos minäkin olisin kuunnellu muiden mielipiteitä
ois saunani jääny haaveeksi,onnekseni tein kuitenkin ja teen vastakin. - Saunan taa
kokemusta on kirjoitti:
miten saunan sisustaa,laitoin kuvia laattalauteista aiemmin tähän saunapalstaan.
Oma mielipiteeni laattaseinistä kokonaan on vähän steriili.Saunani on puoliksi
kaakelia,loput panelia ja ne lauteet kaakelia.Varmasti seinät voi kaakeloida kokonaan
siinä ei pitäis olla mitään vaikeutta.Kannattaa tehdä miten itse parhaakse kokee
eikä kuunnella toisten mielipiteitä,jos minäkin olisin kuunnellu muiden mielipiteitä
ois saunani jääny haaveeksi,onnekseni tein kuitenkin ja teen vastakin.Kiitoksia asiallisista kommenteista. Taidan toteutta sen kaakeliprojektin. Asiattomat kommentit jätän omaan arvoonsa. Voisi pohtia laajemminkin mikä mättää kun jokaiseen asiaan täytyy ottaa kantaa, vaikka ei mitenkään asiasta tiedä. Yksinäisyyskö vaivaa? tai vi**umainen luonne?
- sanoi...
Makuasioita sanoi mäyrä kuin muniansa nuoli....
Kyllä ne kaakelillakin voi toki laittaa mutta työmäärä on suurempi kuin puulla. Samoin rakenneratkaisut hieman epätavallisempia mikä asettaa vaatimuksia että tulee hyvä. Samoin kiuastehoa pitää lisätä vastaavaan panelisaunaan tai lämmitysaika piteneeeeee...
Täälläpäin on uimahallissa puukatto kaakeliseinät lauteet ja lattiat. Tosin puuritilöillä verhotut. Ihan nätti tuo on....- Mäyräkoira.
Sarjassamme Suomalaisia elämänviisauksia..?
Kaakelit on yleisissä nai..saunoissa helppo pitää puhtaana eikä sat..saniaiset pääse pesimään minkään luontokappaleen muniin. Miinuksena selitys saunan lauteilta ei käy alibista rouvalle seliteltäessä mistä ylimääräiset perheenjäseneet oikein on alkuperänsä saaneet? Vaatimustaso nousee.. - kokemiusta on
Mäyräkoira. kirjoitti:
Sarjassamme Suomalaisia elämänviisauksia..?
Kaakelit on yleisissä nai..saunoissa helppo pitää puhtaana eikä sat..saniaiset pääse pesimään minkään luontokappaleen muniin. Miinuksena selitys saunan lauteilta ei käy alibista rouvalle seliteltäessä mistä ylimääräiset perheenjäseneet oikein on alkuperänsä saaneet? Vaatimustaso nousee..taas mielipiteitä saunasta vaikkei mitään tiedä oikeasti ja kokemuksella.
- kun tippuvat
kokemiusta on kirjoitti:
taas mielipiteitä saunasta vaikkei mitään tiedä oikeasti ja kokemuksella.
Miten kaakelit pysyy paikoillaan?
Meillä ne tippuvat kiukaan takaa. - Älä mökötä!
kokemiusta on kirjoitti:
taas mielipiteitä saunasta vaikkei mitään tiedä oikeasti ja kokemuksella.
Sulla taas on mielipide asiaan kuin asiaan mutta tiedon ja kokemuksen lisäksi aivotkin puuttuu. Missä elämänvaiheessa noin vahva asennevamma kaikkia ihmisiä kohtaan on oikein muodostunut? Miten ihmisestä tulee noin negatiivinen jokaista kohtaamaansa asiaa ja ihmistä kohtaan? Monesta avauksesta löytyy sun elämäntuskas. Niin sanottu asia tuntuu vain olevan kaikkien haukkuminen? Syy moiseen?
Opetle ees kiroitamaan etet ole nin heposti tuniestaettavissa. - ___
Älä mökötä! kirjoitti:
Sulla taas on mielipide asiaan kuin asiaan mutta tiedon ja kokemuksen lisäksi aivotkin puuttuu. Missä elämänvaiheessa noin vahva asennevamma kaikkia ihmisiä kohtaan on oikein muodostunut? Miten ihmisestä tulee noin negatiivinen jokaista kohtaamaansa asiaa ja ihmistä kohtaan? Monesta avauksesta löytyy sun elämäntuskas. Niin sanottu asia tuntuu vain olevan kaikkien haukkuminen? Syy moiseen?
Opetle ees kiroitamaan etet ole nin heposti tuniestaettavissa.siinäpä
kokemiusta on
..tyypille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760