Avainongelma!

Igather

Hei!

Meillä on laguna -97 1.8rt ja sen kanssa ongelma avainten kanssa! Ostettiin juuri käytettynä

Autoon on olemassa vain yksi avain kaukosäätimellä.
Kaukosäädin avaa auton, ja avain taas starttaa auton.
Toisaalta, jos auto on lukittu ja ovet kiinni, sitä ei saa avattua avaimella, kuljettanan ja sen viereisen oven kautta ja myös takaluukku ei avaudu avaimella. Vain kaukosäätimellä auton saa auki.

Sehän tarkoittaa että jos auton kaukosäädin ei enää toimi, emme saa autoa auki.

Mitä tälläisessä tapauksessa parhaiten tekisi? Mikä tässä aiheuttaa ongelman? Onko avain rikki tai jopa väärä avain?

Kiitos avusta, emme oikein tiedä mitä tekisi

3

978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laguna I

      kun yritätte avata ovia avaimella, pyöriikö lukkopesä ikäänkuin ympäri avaineta kääntäessä... ?
      yleensä lagunassa jossa keskuslukitus, ovet aukeavat vain kuljettajanovenlukosta ja jos pyörivälukkopesä niin uuden vaihto. itsellä kävi niin.

      • Igather

        Kiitos vastauksesta!

        Jos yritämme avata avaimella kuljettajan puolella, lukko ei liiku yhtään.

        Mutta takaluukku ja kuljettajanviereinen oven lukko käyvät kuin tyhjää, kun yrittää avata.

        Maksaakohan se vaihto paljon? pitääkö kaikki vaihtaa?

        Voikohan olla, että joku edellinen kuljettaja olisi onnistunut rikkomaan käynnistyslukkopesän ja vaihtanut vaan sen ja avaimen, mutta jättänyt muut lukot ennalleen?

        Tietääkö joku miten tässä sitten parhaiten menettelisi että olis helppo juttu ja ei maksaisi paljon?


      • laguna98dti
        Igather kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!

        Jos yritämme avata avaimella kuljettajan puolella, lukko ei liiku yhtään.

        Mutta takaluukku ja kuljettajanviereinen oven lukko käyvät kuin tyhjää, kun yrittää avata.

        Maksaakohan se vaihto paljon? pitääkö kaikki vaihtaa?

        Voikohan olla, että joku edellinen kuljettaja olisi onnistunut rikkomaan käynnistyslukkopesän ja vaihtanut vaan sen ja avaimen, mutta jättänyt muut lukot ennalleen?

        Tietääkö joku miten tässä sitten parhaiten menettelisi että olis helppo juttu ja ei maksaisi paljon?

        käy kysymässä arvio autolukkosepältä.. löytyy kun kyselee lukkoliikkeistä.
        todennäköisesti edellisen omistajan aikana kuljettajanoven lukkopesä vioittunut ja todennut pärjäävänsä keskuslukituksella.. jos keskuslukitus toimii, korjauttakaa vain kuljettajanoven lukkopesä kyseiselle avaimelle, siten pääsette myös avaimella sisään jos keskuslukitus ei jostain syystä toimi. mahtaa tulla kalliiksi vaihtaa kaikki lukot.

        tavaratilanlukon rikkoutuminen on lagunan tyyppivikoja.. ei kestä itsellänikään, saa korjata 2-3 kertaa vuodessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe