Joku fiksu täältä voisi neuvoa, mistä saisi apua työkyvyttömyyseläkeasioissa ja auttaisi kenties jopa sen täyttämisessä?????????????
Eläkeneuvoa kaivataan
14
875
Vastaukset
- paperit mukaan ja me
Kelasta tai työeläkeyhtiöstäsi.
- työkyvyttömyyseläkel
Jos olet työpaikan kirjoilla niin joka työpaikassa on eläkeneuvoja hänen juttusilleen papereiden kanssa hän täyttää ja opastaa miten toimia.Näin minä tein
- Vippiskippis
työkyvyttömyyseläkel kirjoitti:
Jos olet työpaikan kirjoilla niin joka työpaikassa on eläkeneuvoja hänen juttusilleen papereiden kanssa hän täyttää ja opastaa miten toimia.Näin minä tein
Olin pienemmässä yrityksessä ja ei kai siellä mitään eläkeneuvojaa ollu, niin sain työhönvalmentajan eläkevakuutusyhtiön ostamana ja se auttoi noissa asioissa.
- Veiijo
Vippiskippis kirjoitti:
Olin pienemmässä yrityksessä ja ei kai siellä mitään eläkeneuvojaa ollu, niin sain työhönvalmentajan eläkevakuutusyhtiön ostamana ja se auttoi noissa asioissa.
Mä olin kans sellaisella, nimike tais olla uravalmentaja. Tosin hän auttoi mua löytämään myös uuden työn kun eläkettä en saanut.
- .Kimmi
Veiijo kirjoitti:
Mä olin kans sellaisella, nimike tais olla uravalmentaja. Tosin hän auttoi mua löytämään myös uuden työn kun eläkettä en saanut.
Pyydä vakuutusyhtiöstä pääsyä sellaiselle, saat samalla opastusta muutenkin asioissa. Oma kokemus oli noposen valmentajasta, olin sillä Oulussa ja sain paljon sellaista tietoa mitä en olisi muualta saanut.
- 20+
.Kimmi kirjoitti:
Pyydä vakuutusyhtiöstä pääsyä sellaiselle, saat samalla opastusta muutenkin asioissa. Oma kokemus oli noposen valmentajasta, olin sillä Oulussa ja sain paljon sellaista tietoa mitä en olisi muualta saanut.
Minä olin Noposella taasen Uudellamaalla, kokeiltiin ensin paria työtä, kun en niihin pystynyt niin sitten eläkkeen hakuun. Sinne menisin uudestaan, jos tulee vielä sama tilanne eteen.
- Ajmwt
Vippiskippis kirjoitti:
Sait rahaa. Tuliko iso eläke.
- Oleppas hyvä
Se oli hyvä kokemus. Kävin ensin Vervellä Oulussa, mutta siellä vaan juteltiin, sit menin Noposen uravalmentajalle, siellä alettiin heti puuhaamaan mulle uutta koulutusta ja sain sieltä kautta vielä sit työpaikankin koulutuksen päätteeksi. Näihin kannattaa kyllä itse pyytää, vakuutusyhtiö ei välttämättä heti näitä tarjoa.
- H.H.H
Ei näitä tarjota julkisesti, ainakaan mulle ei oo tarjottu, mutta älysin itse pyytää apua ja tuonne pääsin. Ilman noiden apua olisin vieläkin ihan jumissa.
- hymyjä
H.H.H kirjoitti:
Ei näitä tarjota julkisesti, ainakaan mulle ei oo tarjottu, mutta älysin itse pyytää apua ja tuonne pääsin. Ilman noiden apua olisin vieläkin ihan jumissa.
Terveyskeskuksesta pitäisi löytyä tällainen henkilö. Etsippä. Hänellä pitäisi olla ammattitaitoa neuvvontann eteenpäin.
- Tatti'
hymyjä kirjoitti:
Terveyskeskuksesta pitäisi löytyä tällainen henkilö. Etsippä. Hänellä pitäisi olla ammattitaitoa neuvvontann eteenpäin.
Sosiaaliasimiehelle oli täällä Pohjois-Suomessa yli kuukauden jono, joten yritän päästä tuonne yksityiselle uravalmentajalle, jos pääsis nopeammin sinne.
- onnea hakuun
Juu, ainakin minulle lekurini antoi kyseisen sairaalan sosiaalihoitajan numeron ja sanoi, että varaisin ajan. Niin teinkin ja siellä kävimme läpi nuo lomakkeet ja muutenkin juttelimme työkyvyttämyyselääkkeen vaikutuksista (mulla osatyökyvyttömyyseläkehakemus siis) muihin juttuihin.
Oli hyvä käynti enkä sitten muita apuja tarvinutkaan.
PS. osatyökyvyttömyyseläkkeen ennakkopäätös tuli vajaassa kahdessa kuukaudessa anomuksen jättämisestä :)- Tatti'
Onnea osatyökyvyttömyyseläkkeestä, sepä kävi nopeasti.
- Riiitta
Tatti' kirjoitti:
Onnea osatyökyvyttömyyseläkkeestä, sepä kävi nopeasti.
Mulla prosessi edelleen kesken, mennyt jo yli vuosi, mutta onnea sinne kun sait päätöksen huiman nopeasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773671
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851628Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek271375- 1581262
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941053Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191048- 351011
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?90999Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk111921- 62775