Veto-ongelma

laura96-.-

Mulla on siis kultainennoutaja.Se on uros ja on n.2 ja vähä päälle.Yleensä se ei vedä juuri lainkaan,mutta mielenkiintoisista hajuista tämä meidän poika alkaa vetämään kuin hullu.Käytän yleensä kuristuspantaa tai puolikuristavaa.Ja yleensä minulla on fleksi.Tiedän,että pelkkä hihna olisi paljon parempi.Fleksi tuntuu vain mukavemmalta.(ei aina jaksaisi olla hiki pinnassa vetämässä koiraa)Itse olen lapsi,eikä minulla ole "voimia" pidellä sitä niin hyvin kuin aikuinen...Onko teillä ideoita ja kokemuksia/neuvoja miten saisin tämän tavan kitkettyä pois???Tai pitäisikö siihen ostaa jotain??..

5

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • estotona

ehdottomasti FLEXI POIS! Se on aivan sama kuin antaisit jollekkin rahaa karkkia varten ja sanoisit "et sitten osta karkkia"!

Flexi pois ja normaalitalutin tilalle. Opeta koirallesi, että vetämättä pääsee eteempäin ja tarjoa aina vetämättä kulkemisesta joku mielenkiintoinen palkinto. Jollekkin se on vapaanajuoksentelua, jollekkin herkku tai lelu.

• santtu1207

Meidän 9 kuisella pojalla oli samoja ongelmia,oli erilaisia pantoja ym. mutta mikään ei auttanut. ostin sellaiset vedonestovaljaat ja nyt kuljetaan niin nätisti. Itse käytän myös flexiä eikä ole mitään ongelmia enää.

• sande!!!

kuonopanta.
      Voi pitää flexinkin kanssa, mut henkilökohtaisesti flexi on laiskojen talutin.
      Kunnon pitkä nahkainen hihna on paras ja on aina ollut.

• Zirwiolansky

Kuonopanta on kyllä todella hyvä, varsinkin kun talutettavana on monta veturia, joukossa kun tyhmyys tiivistyy ja veto kasvaa. Tilanteessa jossa on paljon koiria tahtoo koiruuksilta unohtua nätisti kävelemisen taidot, mutta kuonopanta auttaa. Samalla koirantaluttajat jotka haluaisivat että heidän koira saa nuuhkia kaikki suloiset vastaantulijat kiertävät kaukaa kun luulevat niitä kuonokopiksi, vaikka kuonopanta on aivan eri juttu...

• sande!!!
        Zirwiolansky kirjoitti:

Kuonopanta on kyllä todella hyvä, varsinkin kun talutettavana on monta veturia, joukossa kun tyhmyys tiivistyy ja veto kasvaa. Tilanteessa jossa on paljon koiria tahtoo koiruuksilta unohtua nätisti kävelemisen taidot, mutta kuonopanta auttaa. Samalla koirantaluttajat jotka haluaisivat että heidän koira saa nuuhkia kaikki suloiset vastaantulijat kiertävät kaukaa kun luulevat niitä kuonokopiksi, vaikka kuonopanta on aivan eri juttu...

Joo, olen huomannut saman. Pikkasenko nauratti!
        No, ei haittaa, ei kaikkee eikä kaikkia tarviikaan nuuskutella.
        Ei ne koirat traumoja saa jos ei kaikkeen pääse haistelemaan, kyllä puistossa sitten hajuja pääsee haistelemaan kunnolla ja sitten kun se veto loppuu.
        Huomaa itsekin, ett tulee enemmän vapauksia kun ei vedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3145
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      66
      2862
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2260
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1896
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1731
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      108
      1585
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1186
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1140
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1099
    Aihe