kuinka kauan alkionsiirrossa menee siis se toimenpide ja kauanko sen toimenpiteen jälkeen pitää olla klinikalla. Onko jotain aikaa?
Alkionsiirto
9
3875
Vastaukset
- mutsi-74
Hei! Itse toimenpide ei kestä kuin hetken. Ehkä kaiken kaikkiaan minuutin tai kaksi. Jos sinulle on tehty inseminaatioita, niin alkionsiirto on ihan täsmälleen inseminaatiota vastaava toimenpide.
Meidän klinikalla se menee näin: Ensin lääkäri etsii katetrille valmiiksi reitin kohtuun. Sitten biologi/laborantti näyttää mikroskoopilla alkion potilaalle ja lääkärille (toimenpidehuoneessa on tv-ruutu tms. jolla kuva näkyy), sitten biologi ottaa alkion katetriin, tuo sen lääkärille ja lääkäri sujauttaa sen kohtuun. Sitten biologi/laborantti käy tarkistamassa mikroskoopilla, että katetri varmasti tyhjeni ja lääkäri vielä katsoo ultralla, että kohdussa näkyy pieni valkoinen piste, joka on se aine, joka sinne ruiskutettiin. Sen aineen mukana siis myös alkiot. Samalla lääkäri sujauttaa emättimeen Lugesteronin.
Näin siis meillä. Ei välttämättä mene ihan täsmälleen samalla tavalla kaikilla klinikoilla. Minusta tuo on herttainen tapa, että alkio näytetään minulle ennen siirtoa :)
Itselläni on joku ihmeellinen mutka kohdunsuulla ja sen vuoksi mulla se reitin hakeminen kohtuun on aina hieman hankalampaa, kuin varmasti suurella osalla potilaita. Mulla joudutaankin käyttämään sille katetrille jotain ihmeen jäykistäjää (joka maksaa mulle jotain 70-80 euroa, jipii). Silti toimenpide ei satu eikä tosiaan kestä sitä minuuttia-kahta kauempaa.
Alkionsiirron jälkeen ei tarvitse jäädä klinikalle kökkimään. Pois voi lähteä heti ja elää ihan normaalia elämää. Ei tarvitse miettiä mitään sellaista, että alkio "putoaisi" kyydistä, ei se sieltä kohdusta mihinkään putoa.- ap
asiallisesta vastauksestasi. Todellakin teidän klinikalla ajatellaan "potilasta". Ihan tapa.
Itselle ei ole tehty inseminaatiota ja en tosiaan tiedä miten klinikalla toimitaan tämän asian kanssa, mutta toivotaan, että samoin kuin teilläkin suunnilleen. Olemme ulkomailla hoidossa - apip
ap kirjoitti:
asiallisesta vastauksestasi. Todellakin teidän klinikalla ajatellaan "potilasta". Ihan tapa.
Itselle ei ole tehty inseminaatiota ja en tosiaan tiedä miten klinikalla toimitaan tämän asian kanssa, mutta toivotaan, että samoin kuin teilläkin suunnilleen. Olemme ulkomailla hoidossaOlet toimenpidehuoneessa sisällä noin 10min ja ei satu, tunnu, vain katetrin laitto tuntuu. Pahempi esim papa-kokeen ottaminen on.Meillä ei näytetä alkioita missään, mutta laborantti tarkistaa miehen ja naisen nimet ja henkilötunnukset ja meil lääkäri ei laita lugestronia, itse aamuin, illoin. Kiva, se et näkis alkion!:)
- Raskaana?
Hei! Minulle tehtiin alkion siirto viime maanantaina 5 päivää punktiosta.Alkio oli kuulemma hyvä,nyt odotan innolla olenko raskaana...Onko muita,jotka on tulleet raskaaksi näin?
- Sadepäiväniloisuus
Moikka Raskaana? :)
Tulin juuri noin heti ensi ivf-yrittämällä raskaaksi 1. luokan alkiolla, oli siirtohetkellä 3 päivän ikäinen.
Onnea ja toivoa sinulekin!!! :) - raskaaksiko
Hei. Mulla oli punktio eilen ja sattu ihan kamalasti kun eivät meinanneet päästä vasemman puolen munasarjoihin. huomenna olis sitten alkionsiirto. jännittää kauheesti. mitenköhän tässä käy. siis sen alkion siirron jälkeen voi elää aivan normaalsti? mua pelottaa, et teen jonku virheen ja se ei kiinnitykkään tai et se kiinnittyy mut irtoo.. apuva. :) eka icsi menos. 8 munasolua löyty, vielä ei tietoa kuinka moni on hedelmöittyny. kuuluisko niitten soittaa ja kertoa se vai saako sen tietää vasta huomenna kun menen sinne?
- raskaana?
tein juuri raskaustestin ja se näytti plussaa!!!
- raskaaksiko
Raskaana?: voi ihanaa! onnea sinulle.
Kysyin viime perjantaina farmaseutilta et voiko luget antaa väärän positiivisen virtsatestiin ja se sanoi et minuna hän jättäis sen testin hyllyyn. hormoonilääkkeenä luget voivat antaa väärän positiivisen.- FlowerLove420
Ihmettelen vaan, että miten keltarauhashormonivalmiste voisi näkyä hcg-testissä positiivisena, kun kyse on ihan kahdesta eri hormonista? Luulen että farmaseutti ei ollut varma ja vastasi noin :D Meinaan pregnyl taas hyvinkin antaa väärän positiivisen, tainnu mennä heillä puurot ja vellit sekaisin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103277GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531112Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351062- 60978
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27890- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872