Amerikan poliisit

puhallutus

en tiedä kuuluuko tämä juttu nyt tänne, mutta olen ihmetellyt erästä asiaa pitkään seuratessani mm. jimiltä näitä amerikkalaisia sarjoja. Eli miksi ihmeessä poliisi ei amerikassa puhalluta kuljettajaa, vaan käskee mm. kävellä viivaa pitkin yms.? vai onko kyseessä yleisen tilan tarkastaminen siis että selviäisi mahdollisten lääkkeiden ja huumeiden käytöt?

16

2453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rattiamtti,.

      Amerikkalaiset on tunnetusti maailman tyhmintä kansaa.. Nohh niillä ei siis ole kaikissa autoissa puhallutusvehkeitä. Suomessakin poliisin mittarit on suuntaa antavia ja niiden perusteella viedään sitten tarkkuusalkoon..

      • partioivat usein

        yksin ja siitä johtuen vain alle puolessa tapauksessa poliisi on lukutaitoinen ja osaa käyttää ja lukea alkometrin lukemat.


    • Itse mietiskelijä

      En tiedä mutta luulen että on turvallisuuskysymys eli ei liian lähelle,laitteista ei ainakaan siellä kiikasta.

    • Conrights

      Ne testit tehdään sitä varten, koska amerikkalaisissa poliisiautoissa on videokamerat, ja ne kuvaavat noi raittiustestit. Ne toimivat siten sitten raskauttavina todisteina oikeudessa.

      Amerikassa on myös oikeus kieltäytyä moisesta testistä, mutta sitten kyllä mitataan alkoholipitoisuus verestä :).

      • Josef Mengele

        Mainosrahotteisia.Miksei James Bond kuole koskaan?


    • Van Houten

      Minä olen puolestani ihmetellyt sitä, ettei löydy automatiikkaa sireenin vaientamiseksi silloin kun auto pysähtyy. Käskytystä joutuvat huutamaan sireenin yli ja korvat on lujilla. Sitten joku perästäpäin tullut virkaveli joutuu sammuttamaan sen.

    • Poliisikonstaapeli

      Amerikassa puhallustesti tehdään perseen kautta.

      • ...totta

        on Sulla omakohtaista kokemusta?


    • goldy

      Amerikassa ei ole puhallututusta, koska se rikkoisi yksilön vapautta joka on usan perustuslain ydinjuttuja!

    • country1

      Kattokaa ku amerikkalaisilla on järkeä päässä. Sielä mitataan se olennaisin asia, eli oletko ajokunnossa, eikä sitä paljonko on veressä promilleja siks, että 16v kortin saanut on toden näkösesti enemmän sekasin kahesta kaljasta, kun alkoholisti kuudesta. eri asia on jos on 0 toleranssi ,mutta se on käytännössä vaikea toteuttaa niinpä sitä ei suomessakaan ole.

      • dfsescsc

        Ei ihan näinkään, joka osavaltiossa on samalla tavalla kuin Suomessakin lailla säädetty maksimi alkoholipitoisuus veressä. Kyseisen testin tarkoitus on mitat henkilön päihtymyksen tasoa ja arvioida ylittyykö tämä raja. Käytännössä asiaan vaikuttavat muutkin asiat, alkoholin haju, henkilön käyttäytyminen etc. ja kun sinne verinäytteeseen/puhalluskokeeseen lähdetään, se on aivan sama onko kyseessä kuinka ammattilainen tai aloittelija, raja on sama. Kuten myös alla mainitsin, jenkkilässäkin siirrytään pikkuhiljaa mukana kulkeviin alkometreihin.


    • matlija-taateli

      Hyvä kysymys..!

      • sdfescsec

        Koska joskus myös ne jenkit ovat tekniikassa jäljessä. Täällä alkoholistien luvatussa maassa asiaan taas ollaan paneuduttu enemmän. Mutta nykyään tuo on monessa osavaltiossa jo enemmän tai vähemmän historiaa ja myös siellä ollaan siirrytty partion mukana kulkeviin alkometreihin. Kyseinen testi toisaalta on siitä hyvä, että se testaa myös muiden kuin alkoholin vaikutuksen alaisena olevia. Esim. Suomen poliisin käyttämät pikahuumetestit ovat pahamaineisen epäluotettavia.

        Eli, joissain asioissa täällä ollaan edellä, joissain taas siellä, välillä yksinketaistenkin ja ilmiselvien parannusten leviäminen varsinkin byrokratisissa valtion virastoissa kestää uskomattoman kauan.


    • SAATANA6669

      JUMALAUTA AMERIKAN POLIISIT PITÄS AMPUA KU NEKI AMPUU VIATTOMIA SAAATANAAA

      • kytättestiin

        Kytät voisi laittaa kävelemään viivaa pitkin jalat ristissä kädet ylhäällä, jos tulee pienikin virheliike niin heti kuulaa kalloon. Aivan sairasta porukkaa kun murhaavat aseettomia ja selvästi vaarattomia ihmisiä eikä tuomita koskaan. Kansan otettava oikeus omiin käsiin kyttien ja tuomareiden suhteen ja eiköhän pian alakin tapahtua, alkaa tyytymättömyys olla sitä luokkaa.


    • Anonyymi

      Suomi varastaa ruokaa pakastimesta maa artisokka koti paljastus tuki pyyntö y
      Ulkomaille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe