Mites tälläisessa tapauksessa kannattaa konkka liittää systeemin, kun on 2kpl 2-kanavaisia vahvistimia (2x80W RMS etu- ja takapää) ja yksi monovahvistin (800W RMS)? Lisäksi jossain vaiheessa tulee mahdollisesti vielä yksi 2-kanavainen lisää (saa aktiivisen etupään ja takakaiuttimet saavat soida sitten kun siellä joku on).
Konkanhan on tarkoitus olla antamassa avitusta tuolle subipäätteelle, nuo 2-kanavaiset sitä tuskin tarviavat? Eli kannattaako useamman vahvistimen ollessa kyseessä liittää konkka jakoblokeilla antamaan apua kaikille vahvistimille autosoundin kytkentääkaavion osoittamalla tavalla, vai pelkästään, niin että avittaa vain monovahvistinta? Riittääkö konkan kapasiteetti, jos kytkee antamaan jokaiselle vahvistimelle ruokaa? Konkka AIV Chrome 1F.
http://www.autosound.fi/tietoa_virta.htm#Virtakondensaattori
Kondensaattorin kytkentä (multible amp)
4
1444
Vastaukset
- minä vaan
No siis tuota kondensaattoria on vaikea asentaa siten ettei se kaikkia vahvistimia auttaisi samalla kertaa. Helpoimmalla pääset kun laitat jokoblokin päävirtakaapeliin ja maa kapeliin ja niiltä haaroitat piuhat vahvistimille ja konkalle. Tai sitten laitat konkan esim subivahvistimelle menevien virtapiohojen väliin.
Subi pääte on perinteisesti se joka syö eniten virtaa ja aiheuttaa jännitenotkahteluja mutta eipä sitä ole todistettu että kondensaattori etupäänvahvistimelle ainakaan heikentäisi sen sointia- capasitor
Latasin konkan ohjeiden mukaan, eli inputtiin akulta virta ja polttimo välissä, sekä - inputtiin akun maa. Ladatessa kondensaattorin syttyi valot näyttö ilmoitti jännitteen ja tultua täydeksi ilmoitti sen myös äänimerkillä, sekä polttimon hiivuttua. Latauksen jälkeen kytkin sen virtajärjestelmään, niin, että inputtiin tuli nyt päävirtakaapeli jakoblokista ja samoin - inputtiin maajohto jakoblokista. Kolmannen navan jätin käyttämättä, koska ohjekirjan mukaan se tulisi liittää suoraan vahvistimeen, eikä minun tapauksessa sitä tarvinnut käyttää. Nyt kuitenkin virtajärjestelmään sen kytkettyä ei enää mitään valoja syty konkkaan, eli kondensaattori ei taida toimia? Mistähän tämä johtuu? Menikö konkka tyhjäksi jostain syystä? Pitääkö tuossa konkassa tuota outputtia käyttää kuitenkin. Luulin, että se on vähän kuin jakoblokki vain? Ja saihan konkkaan eloa myös ladatessa, vaikka tuota outputtia ei käytetty.
- -jediritari-
capasitor kirjoitti:
Latasin konkan ohjeiden mukaan, eli inputtiin akulta virta ja polttimo välissä, sekä - inputtiin akun maa. Ladatessa kondensaattorin syttyi valot näyttö ilmoitti jännitteen ja tultua täydeksi ilmoitti sen myös äänimerkillä, sekä polttimon hiivuttua. Latauksen jälkeen kytkin sen virtajärjestelmään, niin, että inputtiin tuli nyt päävirtakaapeli jakoblokista ja samoin - inputtiin maajohto jakoblokista. Kolmannen navan jätin käyttämättä, koska ohjekirjan mukaan se tulisi liittää suoraan vahvistimeen, eikä minun tapauksessa sitä tarvinnut käyttää. Nyt kuitenkin virtajärjestelmään sen kytkettyä ei enää mitään valoja syty konkkaan, eli kondensaattori ei taida toimia? Mistähän tämä johtuu? Menikö konkka tyhjäksi jostain syystä? Pitääkö tuossa konkassa tuota outputtia käyttää kuitenkin. Luulin, että se on vähän kuin jakoblokki vain? Ja saihan konkkaan eloa myös ladatessa, vaikka tuota outputtia ei käytetty.
Olisko se heräte johto konkan jännitenäyttöä varten, ettei se koko ajan pala kun auto on esim. yön yli parkissa..? Liität sen konkan kolmannen plus -navan ja vahvarin herätevirta -navan väliin johdon, herätteeksi. Se konkka on voinut silti toimia vaikka sen näyttö on pimeä.
- capasitor
-jediritari- kirjoitti:
Olisko se heräte johto konkan jännitenäyttöä varten, ettei se koko ajan pala kun auto on esim. yön yli parkissa..? Liität sen konkan kolmannen plus -navan ja vahvarin herätevirta -navan väliin johdon, herätteeksi. Se konkka on voinut silti toimia vaikka sen näyttö on pimeä.
Kolmaskin napa on samankokoinen kuin kaksi muuta, joten aika suurikokoinen olisi jännitenäytön herätteeksi. Hieman asiaa selvitelyä taisi aueta tuo ongelma. Eli konkan input tulisi suoraan kaapeli akulta ja vastaavasti input - maajohto rungosta. Tuosta kolmannesta navasta on sitten varmaan tarkoitus vetää virtajohto jakoblokille, mistä lähtee kaapelit vahvistimille. Ei se konkan näyttö muuten taitaisi osata näyttää miten suurta virtaa järjestelmä vie. Siis näytössä vaihtelee jännite- ja virta-arvot. Korjatkaa jos olen mielestänne väärässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295554Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144134Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512870Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2951397Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601229
- 791149
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2201143Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3971136