Oletko ollut huhtikuussa Alanyassa

Hrr!

Millainen sää oli? Tarkeniko uida? Olen katsonut säähistoriaa kyllä:)

Ja oletko menossa tänä vuonna huhtikuussa?? Itse huhtikuun viimeinen viikko Alanyassa.

19

5718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelpaa ja

      tarkenee. Uida ja muutenkin jo huhtikuun alussa ollut ihan suomen kesäsäät ja paremmatkin. Nyt mennään huhtikuun lopulla 2 viikkoa ja lokakuu 2 viikkoa. Illaksi vaan hartijoille jotain ja sitäkään ei välttämättä tarvi.

    • *annis

      Olen ollut ja palelin ihan järrrrrrrrjettömästi. Muutama päivä oli aurinkoistakin ja rantsulla oltiin (uida ei tarjennut) - mutta kun tuli ilta, aurinko laski, yöstä puhumattakaan, oli ihan toisin. Hotellissa ei lämmitystä (joo, tyhmä valinta - mutta en tehnyt sitä itse vaan muu osa porukasta), lattia kuin jäällä olis kävellyt, peiton alta ei olis suihkuun tarjennu mennä. Pyydettiin lisälämmitintä - saatiin 2 huopaa !
      Tulimme molemmat kipeiksi, keuhkoputken tulehdus vaatimattomasti. Ikinä en lähde enää aikaisin keväällä paikkaan, missä ei ole varmasti lämmin. Muutenkaan en tykännyt Alanyasta, sivumennen sanoen.

      • Hrr!

        Mihin aikaa huhtikuussa olitte?

        Lämmintä vaatetta aion varata. tuskin siellä nyt NIIN kylmä on,koska onhan suomessakin toisinaan huhtikuun lopulla ihan lämmin;) ja ei se kyllä niin haittaakaan kunhan pääsee suomesta pois :D


      • reissaajat
        Hrr! kirjoitti:

        Mihin aikaa huhtikuussa olitte?

        Lämmintä vaatetta aion varata. tuskin siellä nyt NIIN kylmä on,koska onhan suomessakin toisinaan huhtikuun lopulla ihan lämmin;) ja ei se kyllä niin haittaakaan kunhan pääsee suomesta pois :D

        siis oikeestikko huhtikuun loppu ja toukokuun alku noin kylmää?? ollaan menossa alanyaan tuolloin ja olen kyllä luullut,että silloin jo ihan lämmintä,että voi altaalla uida ja ottaa aurinkoa..???


      • huhtikuuta
        reissaajat kirjoitti:

        siis oikeestikko huhtikuun loppu ja toukokuun alku noin kylmää?? ollaan menossa alanyaan tuolloin ja olen kyllä luullut,että silloin jo ihan lämmintä,että voi altaalla uida ja ottaa aurinkoa..???

        voi alanyan kesään verrata, mutta suomen kesään voi. Päivällä lämmin ja hyvällä tuurilla myös yöllä. Illat voi tosiaan olla kylmiä, mutta vaatetta päälle. Itse tykkään huhtikuusta, Ja onhan täällä kotona siihen aikaan kylmä. Siihen verrattuna siellä on kesä.


      • lomaaodottava
        huhtikuuta kirjoitti:

        voi alanyan kesään verrata, mutta suomen kesään voi. Päivällä lämmin ja hyvällä tuurilla myös yöllä. Illat voi tosiaan olla kylmiä, mutta vaatetta päälle. Itse tykkään huhtikuusta, Ja onhan täällä kotona siihen aikaan kylmä. Siihen verrattuna siellä on kesä.

        huhtikuun 17 päivä. Koskaan en ole ollut siihen aikaan Turkissa, syyskuussa kylläkin ja silloin oli ihan järkyttävän kuuma!! Tuli nestehukat, ripulit ja ei oikein mitään muuta jaksanut kuin altaalla maata ja vesipullo koko ajan matkassa ja yritti juoda, mutta siltikin nestehukka.

        Kun noita lämpötiloja aina kysellään, niin pitää muistaa se, että ihmiset hakevat lomaltaan erilaisia asioita; toiset haluavat paahtavaa hellettä, makaavat altaalla koko päivän, se on loman pääasia, toiset taas haluavat kierrellä ja kulkea ja eivät haluakaan maata altaalla, ainakaan koko päivää.

        JOs nyt keskimääräisiä lämpötiloja katsellaan, niin Turkissa on n. 20 lammintä huhtikuussa ja sanoisin omalta osaltani, että riittää suomalaiselle vaaleaihoselle vallan hyvin. Minulle riittää olosuuhteet "kuin Suomen kesä", en missään nimessä halua enää koskaan mihinkään tappavaan helteeseen. Olen ollut myös Tunisiassa syyskuussa ja siellä sama juttu, ihan älyttömän kuuma!

        Tiedän, että illat ovat viileitä, mitä sitten? Pitkää paitaa mukaan ja hotelleihin villasukat mukaan :)

        He ketkä palvoat aurinkoa ja menevät auringon takia etelään, heille 20 on liian vähän. Mutta he, ketkä eivät niin auringon palvomisesta välitä, riittää tuo 20 vallan hyvin. Ja muistakaa, onhan siellä kuitenkin lämpimämpää kuin samaan aikaan Suomessa. Jos tuo 20 ei riitä, niin sitten pitää mennä hiukan kauemmaksi:)


      • huhtikuu23

        Sie lähetät maaliskuussa viestii, että olit jäätyä. Olit siis varmaan maaliskuun puolenvälinpaikkeilla reissussa?
        Kysymys taisi olla huhtikuusta ja siinä on kuukauden ero!
        Minusta huhtikuu on todellakin sopivaa sellaiselle, joka ei pidä liian helteestä! Merivesi ei tietenkään ole vielä kaikkien mielestä uintikelpoista, ei minustakaan, mutta onhan lämmitetyt altaat.
        Ja taas huhtikuun lopussa matkalle!


      • lomaaodottava123
        huhtikuu23 kirjoitti:

        Sie lähetät maaliskuussa viestii, että olit jäätyä. Olit siis varmaan maaliskuun puolenvälinpaikkeilla reissussa?
        Kysymys taisi olla huhtikuusta ja siinä on kuukauden ero!
        Minusta huhtikuu on todellakin sopivaa sellaiselle, joka ei pidä liian helteestä! Merivesi ei tietenkään ole vielä kaikkien mielestä uintikelpoista, ei minustakaan, mutta onhan lämmitetyt altaat.
        Ja taas huhtikuun lopussa matkalle!

        menneitä vuosia lämpötilojen suhteen, niin aika lailla pääsee lähelle totuutta.


      • alanyassa
        reissaajat kirjoitti:

        siis oikeestikko huhtikuun loppu ja toukokuun alku noin kylmää?? ollaan menossa alanyaan tuolloin ja olen kyllä luullut,että silloin jo ihan lämmintä,että voi altaalla uida ja ottaa aurinkoa..???

        tossa vaiheessa ilimat parraat. hiki tullee ja iltaisin tarkenee. altaa vielä raikkaat mutta meressä hyvä uida!


      • Anonyymi

        Auton sisätilan lämmitin on hyvä olla mukana,sillä huone lämpiää kummasti


    • lh

      viimeinen viikko ollaan tänä vuonna Alanyassa. Viime vuonna olin toukokuun puolenvälin paikkeilla, silloin ilmat olivat mukavat, aurinkoa riittävästi, ukkosta ja sadetta hieman. Illat toisin olivat kylmiä, mutta neuletta niskaan ja hyvin tarkenee =)

      • freebird-lennättää

        Minne hotelliin meette?
        Meillä ensikertaa Turkki suuntana, lento Kuopiosta.
        Ei kelit ainakaan kylmempää liene, kuin nyt täällä!
        Tennikseen tms. liikuntaan lienee ihan sopivat kelit.


      • Jaruski
        freebird-lennättää kirjoitti:

        Minne hotelliin meette?
        Meillä ensikertaa Turkki suuntana, lento Kuopiosta.
        Ei kelit ainakaan kylmempää liene, kuin nyt täällä!
        Tennikseen tms. liikuntaan lienee ihan sopivat kelit.

        Mekin menossa kuopiosta, mutta vasta tuokokuun toka viikko ja 2 viikkoa ollaan.
        Pari vuotta sitten oltiin toukokuun alusta 2viikkoa ja sillon oli yli 30 lämmintä joka päivä ja yölläkin tarkeni t-paidassa ulkona. Tuskin huhtikuun loppu paljon `kylmempi` on...


      • lh
        freebird-lennättää kirjoitti:

        Minne hotelliin meette?
        Meillä ensikertaa Turkki suuntana, lento Kuopiosta.
        Ei kelit ainakaan kylmempää liene, kuin nyt täällä!
        Tennikseen tms. liikuntaan lienee ihan sopivat kelit.

        Air finlandin reissu =) Hyvin siellä tarkennee, asenne vaan kohdilleen ;) Mukavaa reissun odotusta!


      • äiti ja lapset
        lh kirjoitti:

        Air finlandin reissu =) Hyvin siellä tarkennee, asenne vaan kohdilleen ;) Mukavaa reissun odotusta!

        eli kai uima-altaissa on vesi , jo huhtikuun lopussa? oonko mä nyt lähös ihan väärään aikaan reissuun, kun halan lämpöä sen verran, että voin ottaa aurinkoa altaan reunalla, ja uida altaassa lasten kanssa?? mitään helteitä en halua, en myöskään olla päivisin kananlihalla! Illat viileitä se ok.


      • äiti ja lapset kirjoitti:

        eli kai uima-altaissa on vesi , jo huhtikuun lopussa? oonko mä nyt lähös ihan väärään aikaan reissuun, kun halan lämpöä sen verran, että voin ottaa aurinkoa altaan reunalla, ja uida altaassa lasten kanssa?? mitään helteitä en halua, en myöskään olla päivisin kananlihalla! Illat viileitä se ok.

        Itse olin edellisvuonna puolen kuun paikkeilla alanyassa...jouduin ostamaan lisää pitkähihaista vaatetta...vettä satoi kolme päivää ja oli noin 10 lämpöä...sitten alkoi lämpeemään ja viimeinen päivä oli jo kuuma. Uimaan en tarjennut sen paremmin altaaseen kuin mereenkään. Toisaalta ei siellä rannalla ollut aurinkotuolejakaan vielä. Nyt olen menossa toukokuun puolessa välissä ja toivon, että ilmat paremmat :) Mutta eihän näistä säistä tiedä...mukavaa reissua kumminkin :)


      • äiti ja lapset
        kaistha kirjoitti:

        Itse olin edellisvuonna puolen kuun paikkeilla alanyassa...jouduin ostamaan lisää pitkähihaista vaatetta...vettä satoi kolme päivää ja oli noin 10 lämpöä...sitten alkoi lämpeemään ja viimeinen päivä oli jo kuuma. Uimaan en tarjennut sen paremmin altaaseen kuin mereenkään. Toisaalta ei siellä rannalla ollut aurinkotuolejakaan vielä. Nyt olen menossa toukokuun puolessa välissä ja toivon, että ilmat paremmat :) Mutta eihän näistä säistä tiedä...mukavaa reissua kumminkin :)

        miten noitten uima-altaitten kanssa, kai niissä jo vesi on huhtikuunlopulla? lähetään 24.4 2 vkoks alanyaan, ja niin toivon,et voidaan nauttii sopivasta lämmöstä altaanreunalla ja uida välillä :) ja ruskettua tietty :)


      • äiti ja lapset kirjoitti:

        miten noitten uima-altaitten kanssa, kai niissä jo vesi on huhtikuunlopulla? lähetään 24.4 2 vkoks alanyaan, ja niin toivon,et voidaan nauttii sopivasta lämmöstä altaanreunalla ja uida välillä :) ja ruskettua tietty :)

        Me ollan menossa Alanyaan Azalea huoneistohotelliin 17.4 ja kun olin yhteydessä Deturin toimistoon sanoivat että altaat on käytössä ja myös vesiliukumäet. Tietääkö kukaan hyviä paikallisia ruokapaikkoja Alanyassa. Entä onko tietoa eläinpuistosta, minkä hintanen ja millainen tämä on? Entä vesipuistosta?


    • 20=7+13

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      434
      3133
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      108
      2522
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      376
      2394
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2045
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1867
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1287
    7. 167
      1273
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1121
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      977
    Aihe