On tuota ikää jo tullut vaariksi asti ja tietotekniikka vielä hakusessa. Olemassa on tietsikka,digi-tv ja vhs-kasetti kuvanauhuri. Kuvanauhuri on kytkettynä Telkkariin ja toimii. Nauhat vaan alkavat vedellä viimesiä joten on tullu mieleen niiden saaminen cd-levylle. Onnistuuko digi-tv:stä tai kuvanauhurista saamaan välijohdolla filmit tietsikan muistiin??
Vhs
26
826
Vastaukset
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=45021
Huomaa käyttöjärjestelmärajoitus: vain Windows Xp ja Vista käyvät.
Käytännössä videoiden tallennukseen käytetään DVD- eikä CD-levyjä.- digivi
Verkkokauppaa vain ei voi suositella. Takuuasiat mättää pahasti ja niiden hoitamisessa saa törmätä kaupan vihaamme asiakkaita -asenteeseen.
digivi kirjoitti:
Verkkokauppaa vain ei voi suositella. Takuuasiat mättää pahasti ja niiden hoitamisessa saa törmätä kaupan vihaamme asiakkaita -asenteeseen.
15 euron tavarassa takuuasiat onkin helvetin tärkeitä.;)
Mulla on yksi kokemus CF-kortin takuuvaihdosta, eikä siinä ollut mitään ongelmaa.
Kaverin verkkiksestä ostettuun Maciin tuli takuuajan jälkeen vika, ja verkkis korjasi sen virhevastuuna kiltisti ja ilman mukinaa. Edes Applen tapausnumeroa ei tarvittu. Arvata sopii, oliko kaveri tyytyväinen!
Näitä tarinoita on yhtä monta kuin on kertojaakin ja kukin sitten arvioi, kenen jutuille panee enemmän painoa ja kenen vähemmän.- Vaari 57
Tuo verkkokaupan vekottin näytää muuten hyvältä mutta toisessa päässä sais olla SCART liitin. Vai täytyyykö verkkokaupan ilmoitus ymmärtää niin,että se tulee mukana. Sitte tuli mieleen uusi kysymys. Tartteeko siirtoa varten olla jokin ohjelma? Tietsikassa on kyllä Xp käyttöjärjestelmä ja polttava dvd-asema.
Vaari 57 kirjoitti:
Tuo verkkokaupan vekottin näytää muuten hyvältä mutta toisessa päässä sais olla SCART liitin. Vai täytyyykö verkkokaupan ilmoitus ymmärtää niin,että se tulee mukana. Sitte tuli mieleen uusi kysymys. Tartteeko siirtoa varten olla jokin ohjelma? Tietsikassa on kyllä Xp käyttöjärjestelmä ja polttava dvd-asema.
Scart-jatkokaapeleita saa kyllä kaupasta, jos videonauhurista puuttuu liittimiä.
Ohjelma tietysti tarvitaan, ja lukeehan tuossa linkissä että semmoinen on mukana.- Vaari 57
RepeRuutikallo kirjoitti:
Scart-jatkokaapeleita saa kyllä kaupasta, jos videonauhurista puuttuu liittimiä.
Ohjelma tietysti tarvitaan, ja lukeehan tuossa linkissä että semmoinen on mukana.Tuli tilattua tuolta ehdottamastasi verkkokaupasta tuo kaapeli...Ohjelman asentaminen meni pienien ähellysten jälkee ilmeisesti onnistuneesti....Auttoiko oma tietsikka vai minun vähäinen kokemus mutta yrittänyttä ei laitettu,kun viimeseltä pääsin kopioimaan niitä tunnuslukuja...Hyväksyttyä tuli!
Sitte kokeilemaa videon kaappausta...nauhurissa ei vaan ollut juuri muita liittimiä,kuin SCART liitin. Paketissa tuli SCART adapteri ja puna-valko ja keltapäinen välijohto. Muttei sitä moninapasta S-video johtoo johon oli SCART-adapterissa naaras ja ja kaapparijohdossa kans naaras..Ei tullu siltäosin kytkemisestä mitään...Enkä toisaalta saanu ohjelmaa kaapaamaan videota vaikka yritin eri vaihtoehtoja. Kait sellanen S-videokaapeli sitte löytyy lähikaupasta vai menikö rahat hukaan??? Vaari 57 kirjoitti:
Tuli tilattua tuolta ehdottamastasi verkkokaupasta tuo kaapeli...Ohjelman asentaminen meni pienien ähellysten jälkee ilmeisesti onnistuneesti....Auttoiko oma tietsikka vai minun vähäinen kokemus mutta yrittänyttä ei laitettu,kun viimeseltä pääsin kopioimaan niitä tunnuslukuja...Hyväksyttyä tuli!
Sitte kokeilemaa videon kaappausta...nauhurissa ei vaan ollut juuri muita liittimiä,kuin SCART liitin. Paketissa tuli SCART adapteri ja puna-valko ja keltapäinen välijohto. Muttei sitä moninapasta S-video johtoo johon oli SCART-adapterissa naaras ja ja kaapparijohdossa kans naaras..Ei tullu siltäosin kytkemisestä mitään...Enkä toisaalta saanu ohjelmaa kaapaamaan videota vaikka yritin eri vaihtoehtoja. Kait sellanen S-videokaapeli sitte löytyy lähikaupasta vai menikö rahat hukaan???S-Videokaapelia ei tarvita laite kytkettäessä scartiin sillä komposiittivideoliittimellä (keltainen). Ääniliittimet ovat yhteiset, ne kaksi komposiittivideoliittimen kanssa samannäköistä mutta eriväristä RCA-liitintä. Kun liität palikan tietokoneen USB-väylään, niin tunnistuuko kaappauslaite normaalisti? Kaappausyhteydeksi valitaan siis kaapparin komposiitti (Composite) -yhteys.
- Vaari 57
Kollimaattori kirjoitti:
S-Videokaapelia ei tarvita laite kytkettäessä scartiin sillä komposiittivideoliittimellä (keltainen). Ääniliittimet ovat yhteiset, ne kaksi komposiittivideoliittimen kanssa samannäköistä mutta eriväristä RCA-liitintä. Kun liität palikan tietokoneen USB-väylään, niin tunnistuuko kaappauslaite normaalisti? Kaappausyhteydeksi valitaan siis kaapparin komposiitti (Composite) -yhteys.
Yritin vielä kerran ohjeellasi. Record nappulaa painamalla saa näytölle tekstin: "You can start recording by pressin PLAY on your camcorder or VRC" ei sitte muuta tapahdukaa
Vaari 57 kirjoitti:
Yritin vielä kerran ohjeellasi. Record nappulaa painamalla saa näytölle tekstin: "You can start recording by pressin PLAY on your camcorder or VRC" ei sitte muuta tapahdukaa
Mitä sitten tapahtuu jos painat sitä PLAY-nappia nauhurissasi? Fuj:techin tekniikkaa en tiedä, mutta kaappauslaite yleensä näkyy Windowsissakin ihan siellä Oma Tietokone -osiossa levyasemien seassa ja sen kuvaketta klikatessa näkyy myös kaapattava videokin.
Jos ei muu auta on se käyttöohjekin luettava... ; )- t.a.p.
Voi olla aivan kelvollinenkin, mutta saattaa tulla suttakin. Eräälle tuttavalleni oli joku kopioinut VHS-kasetilta DVD:lle vastaavalla virityksellä ja oli todella laadutonta jälkeä. Kopioin itse samalta kasetilta käyttäen omaa VHS-nauhuriani ja tallentavaa DVD-soitinta (Panasonic DMR-ES10). Muistaaksei liitäntänä oli S-VHS ja Jälki oli aivan toista luokkaa.
- 3d-jeessus
RepeRuutikallo kirjoitti:
15 euron tavarassa takuuasiat onkin helvetin tärkeitä.;)
Mulla on yksi kokemus CF-kortin takuuvaihdosta, eikä siinä ollut mitään ongelmaa.
Kaverin verkkiksestä ostettuun Maciin tuli takuuajan jälkeen vika, ja verkkis korjasi sen virhevastuuna kiltisti ja ilman mukinaa. Edes Applen tapausnumeroa ei tarvittu. Arvata sopii, oliko kaveri tyytyväinen!
Näitä tarinoita on yhtä monta kuin on kertojaakin ja kukin sitten arvioi, kenen jutuille panee enemmän painoa ja kenen vähemmän.Itsekkään tuolta mitään tilaa enää.. tilasin kerran kovalevyn vaan ja se oli täysin paskasti pakattu ja ne tietysti postissa lajitellessa heittelee niitä paketteja, jollei ole tarroja niissä. Toimishan se mutta puolikuntoisena jumittamalla aika-ajoin, vaikka mitään lämpöäkään ollut kerennyt kertyä sen enempää.
- luultavasti--
toivottavasti luet vielä tämän....... ÄLÄ NY HELEWETIS VAI TIETSIKKAA "TIETOKONETTA" TOHON KÄYTÄ.!!!!
osta joku vhs - tallentava dvd yhdistelmä laite sinne teeveen alle, jessus sentää.- TAPAUKSESSSA:::!!1?#
.
niin mihin näitä virityshärpäkkeitä edes tarvitaan, kaapelit vaan kiinni ja tallentamaan vhs:ltä HDD/DVD:n kovolle
. - Vaari 57
TAPAUKSESSSA:::!!1?# kirjoitti:
.
niin mihin näitä virityshärpäkkeitä edes tarvitaan, kaapelit vaan kiinni ja tallentamaan vhs:ltä HDD/DVD:n kovolle
.Oikeassa olet että,tuo dvd soitin olis hankittava ja mielummin tallentava. Olen kuiteskii nyt hakannu päätä seinään senverran,että tekis mieli selvitää missä meni vikaan. Itse epäilen,että ns. ajurien asennuksessa saattoi tapahtuu jotain.. Nyt en kuiteskaa pääse tai osaa tehdä sitä uudestaan. Nyt ei tietsikka enää kysele mitään,kun laitan USB kaapelin kiinni. Oliko se nyt ainutkertainen mahdollisuus määritää ajurit? Ohjelma tiomii muuten mutta toi kaappaus ei jostainsyystä. Vai olisko itse ohjelman määrityksissä menny jokin pieleen?
- k65g
Vaari 57 kirjoitti:
Oikeassa olet että,tuo dvd soitin olis hankittava ja mielummin tallentava. Olen kuiteskii nyt hakannu päätä seinään senverran,että tekis mieli selvitää missä meni vikaan. Itse epäilen,että ns. ajurien asennuksessa saattoi tapahtuu jotain.. Nyt en kuiteskaa pääse tai osaa tehdä sitä uudestaan. Nyt ei tietsikka enää kysele mitään,kun laitan USB kaapelin kiinni. Oliko se nyt ainutkertainen mahdollisuus määritää ajurit? Ohjelma tiomii muuten mutta toi kaappaus ei jostainsyystä. Vai olisko itse ohjelman määrityksissä menny jokin pieleen?
Samantaipaista vaikeutta oli minullakin.-Kyllä voi asennella uudestaan,poista ensin entinen asennus.Mukana tullut ohjelma kaappauksesta ei toiminut ollenkaan.Koitin (lähinnä epätoivossa) Windowsin omaa Movie Makeria ja vot! niskalenkki! -Älä hellitä!
- Vaari 57
k65g kirjoitti:
Samantaipaista vaikeutta oli minullakin.-Kyllä voi asennella uudestaan,poista ensin entinen asennus.Mukana tullut ohjelma kaappauksesta ei toiminut ollenkaan.Koitin (lähinnä epätoivossa) Windowsin omaa Movie Makeria ja vot! niskalenkki! -Älä hellitä!
Juu periksi ei anneta se on selvä! Noudatin neuoasi ja yritin Movie Markkerissa. Onnistumisen iloa kyllä,kun Muumipeikon näkyi tietsikan ruudulla. Siihen se sitte lopahtikin, kun ääntä ei kuulunu ja katselussa oli sumua ja kuvaa vuorotellen. Ei siis Makker toiminnu mutta noudatin toistakin neuvvoasi eli: Poistin ohjelman ja yritin uudestaan..Levykkeltä sitte ajuri ilmeisesti asentui oikeesti ja lukkoavain löyty levykeen pakkauksesta vaikka alkuperäinen txt olikin levykeeltä poistunut..Jokatapauksessa ohjelma alko toimia ja sain ladattua nauhurilta kuvaa ja ääntä.
Uudet ongelmat kuiteskii odotivat....Miten työskennellä ohjelman kanssa.... leikaa ja liimaa ei olekaan niin selvää,kuin olettaisi olevan. Lisäoppia odotellen ! - DVDR
Vaari 57 kirjoitti:
Juu periksi ei anneta se on selvä! Noudatin neuoasi ja yritin Movie Markkerissa. Onnistumisen iloa kyllä,kun Muumipeikon näkyi tietsikan ruudulla. Siihen se sitte lopahtikin, kun ääntä ei kuulunu ja katselussa oli sumua ja kuvaa vuorotellen. Ei siis Makker toiminnu mutta noudatin toistakin neuvvoasi eli: Poistin ohjelman ja yritin uudestaan..Levykkeltä sitte ajuri ilmeisesti asentui oikeesti ja lukkoavain löyty levykeen pakkauksesta vaikka alkuperäinen txt olikin levykeeltä poistunut..Jokatapauksessa ohjelma alko toimia ja sain ladattua nauhurilta kuvaa ja ääntä.
Uudet ongelmat kuiteskii odotivat....Miten työskennellä ohjelman kanssa.... leikaa ja liimaa ei olekaan niin selvää,kuin olettaisi olevan. Lisäoppia odotellen !Kerrohan toiselle vaarille miten sait tuon ohjelman kunnolla poistetuksi.
En mistään löytänyt ohjelman nimeä, että olisin voinut laillisesti poistaa.
Tässä puheena olevassa ohjelmassa olisi se hyvä puoli, jos saa toimimaan,
että välittäjänä käytetään oman tietokoneen kovalevyä, jolloin jonkin
moinen kuvan korjailu olisi ilmeisesti mahdollista ennen lopullista polttoa.
Mulla on käytössä myös Philipsin DVDR 610, mutta siinä kuva siirtyy
videonauhalta suoraan DVD-levylle. - Vaari 57
DVDR kirjoitti:
Kerrohan toiselle vaarille miten sait tuon ohjelman kunnolla poistetuksi.
En mistään löytänyt ohjelman nimeä, että olisin voinut laillisesti poistaa.
Tässä puheena olevassa ohjelmassa olisi se hyvä puoli, jos saa toimimaan,
että välittäjänä käytetään oman tietokoneen kovalevyä, jolloin jonkin
moinen kuvan korjailu olisi ilmeisesti mahdollista ennen lopullista polttoa.
Mulla on käytössä myös Philipsin DVDR 610, mutta siinä kuva siirtyy
videonauhalta suoraan DVD-levylle.Helposti se minusta kävi : Windows XP..Käynnistä...Ohjauspaneli...Lisää tai poista sovellus..Honestech Vhs ti dvd 3.0 se ja sieltä vain poista nappia painamalla alkaa tapahtua, kun painelee jatkossa poistonappeja.
- DVDR
Vaari 57 kirjoitti:
Helposti se minusta kävi : Windows XP..Käynnistä...Ohjauspaneli...Lisää tai poista sovellus..Honestech Vhs ti dvd 3.0 se ja sieltä vain poista nappia painamalla alkaa tapahtua, kun painelee jatkossa poistonappeja.
Kai minulla oli mennyt koko touhu vintturaan.
Mainitsemaasi tekstiä (.Honestech Vhs ti dvd 3.0) ei näkynyt lisää/poista ikkunassa.
Täytyy panna harjoitus uusiksi. - DVDR
DVDR kirjoitti:
Kai minulla oli mennyt koko touhu vintturaan.
Mainitsemaasi tekstiä (.Honestech Vhs ti dvd 3.0) ei näkynyt lisää/poista ikkunassa.
Täytyy panna harjoitus uusiksi.Onnistuihan se asennus loppujen lopuksi.
Näyttääpä olevan hyvinkin monipuolinen ohjelma.
Suomeksi kun sen vielä saisi, niin olisi erinomainen. - Vaari 57
DVDR kirjoitti:
Onnistuihan se asennus loppujen lopuksi.
Näyttääpä olevan hyvinkin monipuolinen ohjelma.
Suomeksi kun sen vielä saisi, niin olisi erinomainen.Onneksi olkoon onnistuneesta asennuksesta!Aikaa tässä menee rutosti,kun yritää opetella käytää ohjelmaa.Kuvanauhuri pätki,kun yritin ensimmäistä kaappausta. Nyt sitte olen taistellu niiden pätkien kanssa. Yhteenliittäminen kyllä onnistuu mutta huonojen kohtien poistaminen ei. Osaisiko kukaan neuvoa miten niitä saksia käytetää,että sais otettua välistä huonot pätkät pois.
- Vaari 57
Vaari 57 kirjoitti:
Onneksi olkoon onnistuneesta asennuksesta!Aikaa tässä menee rutosti,kun yritää opetella käytää ohjelmaa.Kuvanauhuri pätki,kun yritin ensimmäistä kaappausta. Nyt sitte olen taistellu niiden pätkien kanssa. Yhteenliittäminen kyllä onnistuu mutta huonojen kohtien poistaminen ei. Osaisiko kukaan neuvoa miten niitä saksia käytetää,että sais otettua välistä huonot pätkät pois.
Eikö kukaan osaa vastata noista saksien käytöstä. Ohjelmassa: (Honestech Vhs to dvd 3.0)
Menee muuten koko mielenkiinto koko homaan ja ostettava valmiit DVD levyt kaupasta. (jos löytyy) toivottavasti. - DVDR
Vaari 57 kirjoitti:
Eikö kukaan osaa vastata noista saksien käytöstä. Ohjelmassa: (Honestech Vhs to dvd 3.0)
Menee muuten koko mielenkiinto koko homaan ja ostettava valmiit DVD levyt kaupasta. (jos löytyy) toivottavasti.Hei!
Tuohon saksijuttuun en ole vielä ennättänyt paneutua.
Tein ihan aluksi seuraavan testin:
Kopioin VHS-nauhalta katkelman WinXP:n kovalevylle.
En siis kruksannut kohtaa "Record and Burn".
Kopiointi kovalevylle onnistui.
Tämän jälkeen poltin tuon kopion Nerolla DVD-Rw -levylle.
WinXp toisti tuon polton odotusten mukaisesti. Mutta!
Kun tuuppasin samaisen levyn Phlipsin DVD-RECORDERiin,
ei toisto onnistunutkaan millään ilveellä. Kokeilin vielä
toisellakin CD-toistimella, mutta yhtä huonoin tuloksin.
Joko minä olin tehnyt jossakin virheen, tai sitten tämä
menetelmä ei toimi. Jos näin ikävästi on, ei niitä saksiakaan
tarvita. - **********
Vaari 57 kirjoitti:
Menee muuten koko mielenkiinto koko homaan ja ostettava valmiit DVD levyt kaupasta. (jos löytyy) toivottavasti.Se pitäisi tämä kuvanauhuri ja ne nauhat saada pelittämään normaalisti, sen puskeman laadun saa "helposti" kiintolevylle, parantaminen jälkeenpäin alkaa jo syömään miestä.
- Vaari 57
********** kirjoitti:
Se pitäisi tämä kuvanauhuri ja ne nauhat saada pelittämään normaalisti, sen puskeman laadun saa "helposti" kiintolevylle, parantaminen jälkeenpäin alkaa jo syömään miestä.
Drvd:lle Onkohan sinulla tullut oikein valittua tuo tiedostotyyppi? Minulla ainaskii omissa videotiedistoissa IJL-tiedosto jonka koko 2 kt eli se taitaa olla vain tiedosto osoitteista. Itse videot löytyivä etsimisen jälkeen muualta.
Tässä keskustelussa on ehdotettu nauhoittavan DVD soittimen hankintaa ja sellainen tartee hankkia. Leikkiminen näillä 15 euron johdonpätkillä saa minun puolestani riitää. Etenkin kuin nuo parantamisjutut menee liian työlääksi.
TULIPAHAN KOKEILTUA!!! - gopy
Vaari 57 kirjoitti:
Drvd:lle Onkohan sinulla tullut oikein valittua tuo tiedostotyyppi? Minulla ainaskii omissa videotiedistoissa IJL-tiedosto jonka koko 2 kt eli se taitaa olla vain tiedosto osoitteista. Itse videot löytyivä etsimisen jälkeen muualta.
Tässä keskustelussa on ehdotettu nauhoittavan DVD soittimen hankintaa ja sellainen tartee hankkia. Leikkiminen näillä 15 euron johdonpätkillä saa minun puolestani riitää. Etenkin kuin nuo parantamisjutut menee liian työlääksi.
TULIPAHAN KOKEILTUA!!!luovuttako. täysin turhaa OIKEASTI ostaa jotain nauhoittavia DVD-soittimia,
tsekatkaa varsinkin sen nauhoittavan ohjelman asetukset.
Laita tallennusasetukseksi vaikka DVD-PAL ja säädä manuaalisti kuvan bitrate tarpeeksi
suureksi 6000kbps, varmaan onnistuu, jos homma hanskassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 846275
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303763törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283120Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691686- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11936Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46929Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849