Ubuntu 10.04 Epiphany-browserista puuttuu kokonaan mainosten poistaja, nyt joutuu kärsimään näitä kamalia flässejä!?!? Debian Squeezen Epiphanyssa sen sijaan on edelleen "työkalut" josta saa yksinkertaisesti ruksi mainosten poistajan päälle. Mitä mitä mitä pyllyä tämä nyt on?
MITÄ PYLLYÄ!?!?
19
643
Vastaukset
On tämä 10.04 kyllä "sairaan nopea" mutta aika sairas vielä ;) bugeja tuntuu piisaavan. Tai ehkä se johtuu siitäkin etten tehnyt puhdasta asennusta vaan päivitin joka sekin meni alkuun vituiksi omasta syystäni. Noo.. tuntuu että tätä kannattaa kuitenkin huoltaa, säätää ja viilata, sen verran on nopeuttaettä tästä tulee vielä hyvä. Vituttaa vaan tuo epiphany-browserin kiusallinen puute!
- Uninen
Jospa se upuntun rahoittaja on tehnyt jonkinlaisen diilin mainos-hörhöjen kanssa?
Uninen kirjoitti:
Jospa se upuntun rahoittaja on tehnyt jonkinlaisen diilin mainos-hörhöjen kanssa?
Tätä m,inäkin juuri pelkään että "mainosten poistaja" on otettu taroituksella pois ;( No, sitten minä vain totuttelen johonkin toiseen selaimeen. Oli vaan tuossa Epiphanyssa niin kivoja ominaisuuksia kuten älykirjanmerkit joiden kanssa pystyi rakentamaan suoran haun esim. sanakirjoista. Missäs muissa selaimissa on sama ominaisuus, taidan katsella sellaista.
Eli siis että maalaa sanan ja hiiren oikealla "etsi" ja sieltä valitsee mistä etsitään, wikipediasta, sanakirjasta tms. mulla oli tuo "Ilmainen sanakirja"
http://ilmainensanakirja.fi/
siinä mistä joskus tarkistin englanninkielisiä sanoja, kaikkea kun ei muista millään.- Vista_fani
exergy kirjoitti:
Tätä m,inäkin juuri pelkään että "mainosten poistaja" on otettu taroituksella pois ;( No, sitten minä vain totuttelen johonkin toiseen selaimeen. Oli vaan tuossa Epiphanyssa niin kivoja ominaisuuksia kuten älykirjanmerkit joiden kanssa pystyi rakentamaan suoran haun esim. sanakirjoista. Missäs muissa selaimissa on sama ominaisuus, taidan katsella sellaista.
Eli siis että maalaa sanan ja hiiren oikealla "etsi" ja sieltä valitsee mistä etsitään, wikipediasta, sanakirjasta tms. mulla oli tuo "Ilmainen sanakirja"
http://ilmainensanakirja.fi/
siinä mistä joskus tarkistin englanninkielisiä sanoja, kaikkea kun ei muista millään.Ilmainen sanakirja tuli jo hylättyä aikaa sitten.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8949890/43271331 Vista_fani kirjoitti:
Ilmainen sanakirja tuli jo hylättyä aikaa sitten.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8949890/43271331Siihen saa pistettyä vaikka mitä hakuja, jopa suoraan netcraftin. Ongelma tuossa on vain että selaimet näkevät urlin yleensä linkkinä jota on vaikea maalata. Mutta siis esimerkiksi.
Kyllä on pirun kätevä eikä tarvi tyytyä mihinkään "windows live kääntäjään"
- .jbl.
Opera 10.10 on paras selain Ubuntuun ja siinä on monia vaihtoehtoja suodattaa mainoksia... "Suodata sisältöä", "Sivustokohtaiset asetukset" tai sitten suodatuslistat... Wiltteri Fanboy's Opera list.
Vaikka oletkin avoimen koodin jätkä niin ei Opera miestä pahenna... onhan se kaikkein ystävällisin ja linuxiin kallellaan oleva suljetun koodin ohjelmisto. Opera 10.50 antaa toki vielä odottaa itseään.... Operan UNIX -tiimi viilaa Operaa paremmin mukautuvaksi Gnome ja KDE ympäristöihin, lisäksi Opera meni kokolailla uusiksi uusien Carakan javascript-moottorin sekä Vega-grafiikkakirjaston vuoksi ja niiden sovittaminen linux -alustalle tuottaa enemmän työtä kuin Windowsalustalle. Opera näyttää panostavan todella paljon Linux-selaimeensa ja tekevät kiirehtimättä työtä. Linuxiin kannattaa panostaa... siinä on tulevaisuus.No ei minulla mitään äärimmäisen tiukkoja periaatteita ole, kyllä minä kaupallisuutta ja suljettua koodiakin jossakin määrin siedän. Olen kyllä vuosien mittaan kokeillut Operaa ja täytyy myöntää ettei siinä mitään vikaa sinänsä ole ja nythän se on jo nopeudessa yms. käytettävyydessä kirinyt muut kiinni ja kai mennyt uusimmilla versioilla jo ohikin mutta jokin.. jokin siinä on etten ole päässyt sen kanssa sinuiksi vaikka olen tosiaan vuosien mittaan sitä monesti kokeillut. Ihan viimeksi Debian Lenyyssä jossa se edelleen on asennettuna, uusin linux-versio.
Olet kyllä totta vie oikeassa siinä että Operan porukka on kiitettävästi panostanut myös linux-puolen kehitämiseen, siitä ei löydy valittamisen sijaa. En todellakan tajua syytä miksi minulle on vaikeaa käyttää Operaa, ehkä se on liian monipuolinen näin yksinkertaiselle tai ainakin yksinkertaisuutta rakastavalle ihmiselle. Sama ongelma ainakin minulla esiintyy Konquerorin kanssa, äärimmäisen monipuolinen softa mutta juuri se tökkiikin minulle, liian monta asiaa samassa paketissa tuntuu monimutkaiselta ;) Siltikin sanon että Konqueror on yksi parhaista KDE-softista joita tiedän, nerokas vekotin kerrassaan.
Ehkä täytyy totutella vaan Operaan joskin Chromen yksinkertaisuus ja minimalistisuus vetoaa minuun, käytän nykyään aika paljon Chromea, nopea, yksinkertainen ja tekee sen mitä minä tarvitsen. Mutta kai ne ovat tottumuskysymyksiä?- s|o|b
exergy kirjoitti:
No ei minulla mitään äärimmäisen tiukkoja periaatteita ole, kyllä minä kaupallisuutta ja suljettua koodiakin jossakin määrin siedän. Olen kyllä vuosien mittaan kokeillut Operaa ja täytyy myöntää ettei siinä mitään vikaa sinänsä ole ja nythän se on jo nopeudessa yms. käytettävyydessä kirinyt muut kiinni ja kai mennyt uusimmilla versioilla jo ohikin mutta jokin.. jokin siinä on etten ole päässyt sen kanssa sinuiksi vaikka olen tosiaan vuosien mittaan sitä monesti kokeillut. Ihan viimeksi Debian Lenyyssä jossa se edelleen on asennettuna, uusin linux-versio.
Olet kyllä totta vie oikeassa siinä että Operan porukka on kiitettävästi panostanut myös linux-puolen kehitämiseen, siitä ei löydy valittamisen sijaa. En todellakan tajua syytä miksi minulle on vaikeaa käyttää Operaa, ehkä se on liian monipuolinen näin yksinkertaiselle tai ainakin yksinkertaisuutta rakastavalle ihmiselle. Sama ongelma ainakin minulla esiintyy Konquerorin kanssa, äärimmäisen monipuolinen softa mutta juuri se tökkiikin minulle, liian monta asiaa samassa paketissa tuntuu monimutkaiselta ;) Siltikin sanon että Konqueror on yksi parhaista KDE-softista joita tiedän, nerokas vekotin kerrassaan.
Ehkä täytyy totutella vaan Operaan joskin Chromen yksinkertaisuus ja minimalistisuus vetoaa minuun, käytän nykyään aika paljon Chromea, nopea, yksinkertainen ja tekee sen mitä minä tarvitsen. Mutta kai ne ovat tottumuskysymyksiä?paljon näissä jutuissa on kyse omista mieltymyksistä.
Opera on helvatin hyvä mutta kun ei sitä rakkautta synny niin ei vaan synny. FF ja Chrome vaan tuntuvat kivemmiltä käyttää.
Mutta... en kuitenkaan ole selainfundamentalisti joten en ala paasaamaan minkään ehdottomuuden puolesta.
Sama asia koskee Ubuntua; parin vuoden käytön jälkeen ajatus Wintoosaan palaamisesta tuntuu entistä kaukaisemmalta ajatukselta. En silti mene koputtelemaan ovelta ovelle ja kertomaan siitä miten 144.0000 Linux-käyttäjää pelastuu ja muut joutuvat kadotukseen. - Nollåtta
exergy kirjoitti:
No ei minulla mitään äärimmäisen tiukkoja periaatteita ole, kyllä minä kaupallisuutta ja suljettua koodiakin jossakin määrin siedän. Olen kyllä vuosien mittaan kokeillut Operaa ja täytyy myöntää ettei siinä mitään vikaa sinänsä ole ja nythän se on jo nopeudessa yms. käytettävyydessä kirinyt muut kiinni ja kai mennyt uusimmilla versioilla jo ohikin mutta jokin.. jokin siinä on etten ole päässyt sen kanssa sinuiksi vaikka olen tosiaan vuosien mittaan sitä monesti kokeillut. Ihan viimeksi Debian Lenyyssä jossa se edelleen on asennettuna, uusin linux-versio.
Ehkä täytyy totutella vaan Operaan joskin Chromen yksinkertaisuus ja minimalistisuus vetoaa minuun, käytän nykyään aika paljon Chromea, nopea, yksinkertainen ja tekee sen mitä minä tarvitsen. Mutta kai ne ovat tottumuskysymyksiä?kieltämättä operassa on hemmetinmoinen säätö poistella paneelinvalintapaneeleita, alapalkkeja, turhia kuvakkeita jne jne ennen käyttöä.
mutta sitten kun sen saa riisuttua sopivan karuksi omaan käyttöön niin onhan se hyvä.
mitään eteen/taakse/keskeytä/refresh painikkeita en halua viemään tilaa näytöltä kun nuo toiminnot onnistuu hiirieleilläkin.
ite käytin operaa jo wintendo-aikana, kännyssä on opera mini ja nyt linux-koneilla myös opera. se on kiva kun laitteesta riippumatta käyttölogiikka on samanlainen.
ainoa suljetun koodin softa jota käytän aktiivisesti. - åååå--
Nollåtta kirjoitti:
kieltämättä operassa on hemmetinmoinen säätö poistella paneelinvalintapaneeleita, alapalkkeja, turhia kuvakkeita jne jne ennen käyttöä.
mutta sitten kun sen saa riisuttua sopivan karuksi omaan käyttöön niin onhan se hyvä.
mitään eteen/taakse/keskeytä/refresh painikkeita en halua viemään tilaa näytöltä kun nuo toiminnot onnistuu hiirieleilläkin.
ite käytin operaa jo wintendo-aikana, kännyssä on opera mini ja nyt linux-koneilla myös opera. se on kiva kun laitteesta riippumatta käyttölogiikka on samanlainen.
ainoa suljetun koodin softa jota käytän aktiivisesti.Mikä sen helpompaa, kuin laittaa Firefoxiin Adlock ja nakata siihen vaikka pelkkä wiltteri yhdellä klikkauksella ja ei mitään säätämistä.
http://www.wiltteri.net/
Operaan olen tutustunut monta kertaa, ja varmaan hieno selain, mutta minulle liian sekavanoloinen, tai sitten olen itse sekava? - Nollåtta
åååå-- kirjoitti:
Mikä sen helpompaa, kuin laittaa Firefoxiin Adlock ja nakata siihen vaikka pelkkä wiltteri yhdellä klikkauksella ja ei mitään säätämistä.
http://www.wiltteri.net/
Operaan olen tutustunut monta kertaa, ja varmaan hieno selain, mutta minulle liian sekavanoloinen, tai sitten olen itse sekava?toki, mutta firefoxiin joutuu lataamaan erikseen hiirieleet ja vastaavat. lisäksi operassa on integroituna perus pop3/imap-sähköposti jota tulee käytettyä.
operan muistiinpanot on kätevä ominaisuus. kirjoittaa siihen kauppalistan niin se on kännykän opera minillä kaupassa luettavissa. kauppalapun hävitän aina mutta kännyä en onneksi selvinpäin.
myös kirjanmerkit synkronoituu automaattisesti känny- ja desktopversion välillä.
kaipa se on lähinnä siitä mihin tottuu. kun itse joutuu eri ympäristöissä selainta käyttämään niin sillä on tullut opera valittua.
ja onhan tässä myös mainostenestokin integroituna. - -----------------
Nollåtta kirjoitti:
kieltämättä operassa on hemmetinmoinen säätö poistella paneelinvalintapaneeleita, alapalkkeja, turhia kuvakkeita jne jne ennen käyttöä.
ainoa suljetun koodin softa jota käytän aktiivisesti.Olen lukuisiin linuxjakeluihin asentanut Operan sekä pakettilähteistä että Operan sivulta haetusta asennustiedostosta ja Koskaan ei ole ollut mitään ylimääräisiä sivupaneleita tms.!!!
Yläpalkissa on painike sivupalkin esiintuomiseen, oletuksena se ei ole esillä! Hiton kätevä.
- ff
ff
- 14+4=ff
ff
- ratkaisu.
pulmaan ( deb http://downloads.sourceforge.net/project/ubuntuzilla/mozilla/apt all main ) ( deb http://switch.dl.sourceforge.net/project/ubuntuzilla/mozilla/apt all main )
Päätteeseen (terminal) nämä.Minä olen vanhan linjan mies enkä lataile mitään hemmetin ubuntuzilloja ;D ;D mielelläni säädän konffeja käsinkin jotta saan ubuntun toimimaan siten kuten haluan, ei mitään hiton automaatteja.
Ihmettelin vain miksi kyseinen valikko puuttuu uusimmasta epiphanysta, onko se ihan taroituksella jätetty pois ettei mainoksia pysty estämään vai onko vielä jokin kehitysvaiheen bugi kyseessä.- ehjän dri....
exergy kirjoitti:
Minä olen vanhan linjan mies enkä lataile mitään hemmetin ubuntuzilloja ;D ;D mielelläni säädän konffeja käsinkin jotta saan ubuntun toimimaan siten kuten haluan, ei mitään hiton automaatteja.
Ihmettelin vain miksi kyseinen valikko puuttuu uusimmasta epiphanysta, onko se ihan taroituksella jätetty pois ettei mainoksia pysty estämään vai onko vielä jokin kehitysvaiheen bugi kyseessä.Heitätkö linkin, mistä otit tuo 10.04 sen?
Otin yhden, mutta aivan kuralla eli asennuskelvoton tiedosto.
Pääsisi maistelemaan.......... ehjän dri.... kirjoitti:
Heitätkö linkin, mistä otit tuo 10.04 sen?
Otin yhden, mutta aivan kuralla eli asennuskelvoton tiedosto.
Pääsisi maistelemaan..........Oliskohan se ollut tämä
http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/- paljonn
exergy kirjoitti:
Oliskohan se ollut tämä
http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/kiitti otan huomenna sopivan drist...
..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6902688Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,311356Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131234- 1121215
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2471138- 991017
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k105949Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?112943Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50779- 64761