Olen jo pidemmän aikaan haaveillut vähäksi aikaan Amerikkoihin muuttamisesta ensiksi hetkeksi ja sittne päättää, että jääkö vai ei. Eli olen kuullut juttua, että pitää olla jokun todellinen spesialisti jos sieltä hommia haluaa. Niin vielä kun voi päättää mihin opiskelee niin laittakaapa sellaisia ammatteja millä tämä onnistuisi. Jos jollakulla on kokemuksia niin laittakaapi ihmees (:
Ammatti USA:sta.
5
583
Vastaukset
- USA on Canada
Menen nyt ensin sinne lomamatkalle vähän pidemmäksi aikaa, niin katso sitten mitä haluat. Ei siellä kaikki ole niin ihmeelliostä vaikka paljon hyviäkin puolia.
- 27
mihin tahansa ammattiin sinun tyonantajasi pitaa pystya todistamaan etta USA:sta ei loydy toista kaltaistasi huippuosaajaa alalta.
USA:lainen tyonantaja ja tyo sinun on hankittava Suomesta kasin. - Dr. Pepper
27 kirjoitti:
mihin tahansa ammattiin sinun tyonantajasi pitaa pystya todistamaan etta USA:sta ei loydy toista kaltaistasi huippuosaajaa alalta.
USA:lainen tyonantaja ja tyo sinun on hankittava Suomesta kasin.Tutkijoilla on ihan hyviä saumoja, etenkin fysiikan ja kemian aloilla (mahd. muutkin luonnontieteelliset alat). Tiedän omasta yliopistostani henkiöitä, joita on jopa pyydetty tulemaan sinne töihin. Useat ovat myös olleet USA:ssa eripituisia jaksoja mm. vierailevina tutkijoina tai luennoitsijoina. Eli ei kun lukemaan maisteriksi ja sitten jatkotutkintoa (lisensiaatti/tohtori) kehiin ja luomaan uraa tutkijana. Avaa ovia hyvin moneen paikkaan maailmalla.
- jenksön
Dr. Pepper kirjoitti:
Tutkijoilla on ihan hyviä saumoja, etenkin fysiikan ja kemian aloilla (mahd. muutkin luonnontieteelliset alat). Tiedän omasta yliopistostani henkiöitä, joita on jopa pyydetty tulemaan sinne töihin. Useat ovat myös olleet USA:ssa eripituisia jaksoja mm. vierailevina tutkijoina tai luennoitsijoina. Eli ei kun lukemaan maisteriksi ja sitten jatkotutkintoa (lisensiaatti/tohtori) kehiin ja luomaan uraa tutkijana. Avaa ovia hyvin moneen paikkaan maailmalla.
Joo aattelin lähteä tässä sinne lähivuosina lomamatkalle katsomaan ja näin, että onko se niin hienoa kun luulen. Osaako joku sanoa jotain näistä kansainvälisistä firmoista, että millä ammateilla sinne pääsee ja onko se kuinka helppoa päästä sen kautta Jenkkeihin?
- Jobbari
jenksön kirjoitti:
Joo aattelin lähteä tässä sinne lähivuosina lomamatkalle katsomaan ja näin, että onko se niin hienoa kun luulen. Osaako joku sanoa jotain näistä kansainvälisistä firmoista, että millä ammateilla sinne pääsee ja onko se kuinka helppoa päästä sen kautta Jenkkeihin?
Antanee jotain osviittaa, mutta tietysti ajan kanssahan nuo hieman vaihtelee:
http://money.cnn.com/galleries/2007/news/0702/gallery.jobs_in_demand/
1. Medical science liaisons (Pharmaceuticals)
2. Account directors (Internet sales and marketing)
3. General managers at premier resorts and hotels
4. Designer of athletic and active wear
5. Estimators (Construction)
6. Project managers (Construction)
7. SQL database administrators (Information technology)
8 . .NET and Java developers (Information technology)
9. Staff accountants (Accounting)
10. Financial analysts (Accounting)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059