Nenäkoru...hyvä vai huono?

Minni Hiiri

Moi! Olen nyt 16-vuotias tyttö ja olen harkinnut nenäkorua. Se tulisi ns. nenän sivulle, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Eli sitä ei näe, kuin sivulta, riippuu ottaako sen vasemmalle vai oikealle puolelle, ja se olisi sellainen pieni. Olen myös ajatellut, että se olisi joko aitoa hopeaa tai kultaa(en voi käyttää rihkamaa) oleva sydän. Asiasta on tultu juteltua vanhempien kanssa ja molemmat hyväksyvät sen. Huono vai hyvä idea? Kysyn nyt t e i d ä n mielipidettä, arvoisat lukijat.

Mietin vain, että mihin asioihin siinä tilanteessa pitäisi kiinnittää huomiota? Onko kokemuksia nenäkorusta (ei väliä missä kohtaa nenää)? Hyviä ja huonoja. Onko kellään tietoa hinnoista tai sivuista, jossa olisi hyödyllisiä vinkkejä? Omia vinkkejä saa myös laittaa. Olisin todella kiitollinen, jos voisitte vastata. :)

Toivottavasti kukaan ei tule tänne mollaamaa, sitä olen kuullut ihan riittävästi. Kiitos!

19

6415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minni Hiiri

Siis t e i d ä n mielipidettä.

• Minni Hiiri

Onkohan tätä edes luettu?

• Sonninkorut
        Minni Hiiri kirjoitti:

Onkohan tätä edes luettu?

No joillekkin se voi sopiakkin, mutta ei kaikille. Itse en tykkää ainakaan sonninkoruista kenelläkään. Oon kuullut semmosta, että se nenäkorun reikä menis helposti umpeen eli tosi nopeesti. Voit googlettaa ja koittaa etsiä keskusteluja ynm. nenäkoruista/ lävistyksistä, sillä niitä luulisi löytyvän. En osaa auttaa sen paremmin, kun kokemusta ei tosiaan itsellä ole.

• Ehkä vielä joskus...
        Sonninkorut kirjoitti:

No joillekkin se voi sopiakkin, mutta ei kaikille. Itse en tykkää ainakaan sonninkoruista kenelläkään. Oon kuullut semmosta, että se nenäkorun reikä menis helposti umpeen eli tosi nopeesti. Voit googlettaa ja koittaa etsiä keskusteluja ynm. nenäkoruista/ lävistyksistä, sillä niitä luulisi löytyvän. En osaa auttaa sen paremmin, kun kokemusta ei tosiaan itsellä ole.

Ite otin nenäkorun viime maaliskuussa ollessani myös 16-v. Ampumalla sen otin (joo, ei kannattas), mut ei sattunu yhtään ja paraniki tosin hyvin, parin vkon jälkeen vaihdoin korun, niinkun hoito-ohjeissaki luki, et 2 vkoo on se suositus. Hintaa oli 11€, lävistäjien hinnoista en tiiä. Sitten näistä koruista. Itekkään en voi rihkamaa käyttää, siksi suurimman osan koruista ostinki Silver Wavesta (siellä, missä reikä myös ammuttiin) ja koin hyväksi. Pari korua ostin myös Glitteristä, mutta ne tuppasivat hajoamaan heti kättelyssä, oireita ei kuitenkaan pitäis aiheuttaa. Samaisessa kaupassa näin myös sydän-nenäkoruja. Ja niinku edellinen vastaaja veikkas, et reikä umpeutuis nopeesti, ni kyllä, ainaki mulla umpeutu. Otin korun pois ajat sitten jo ihan ammattikouluni takia, eikä enää jälkeekää siitä, et mulla sellanen ois ollu. Osa nykysistä luokkalaisista ihmetteleeki, et onko mulla muka nenäkoru ollu joskus, ku mitää jälkee ei oo

• Minni Hiiri
        Ehkä vielä joskus... kirjoitti:

Ite otin nenäkorun viime maaliskuussa ollessani myös 16-v. Ampumalla sen otin (joo, ei kannattas), mut ei sattunu yhtään ja paraniki tosin hyvin, parin vkon jälkeen vaihdoin korun, niinkun hoito-ohjeissaki luki, et 2 vkoo on se suositus. Hintaa oli 11€, lävistäjien hinnoista en tiiä. Sitten näistä koruista. Itekkään en voi rihkamaa käyttää, siksi suurimman osan koruista ostinki Silver Wavesta (siellä, missä reikä myös ammuttiin) ja koin hyväksi. Pari korua ostin myös Glitteristä, mutta ne tuppasivat hajoamaan heti kättelyssä, oireita ei kuitenkaan pitäis aiheuttaa. Samaisessa kaupassa näin myös sydän-nenäkoruja. Ja niinku edellinen vastaaja veikkas, et reikä umpeutuis nopeesti, ni kyllä, ainaki mulla umpeutu. Otin korun pois ajat sitten jo ihan ammattikouluni takia, eikä enää jälkeekää siitä, et mulla sellanen ois ollu. Osa nykysistä luokkalaisista ihmetteleeki, et onko mulla muka nenäkoru ollu joskus, ku mitää jälkee ei oo

Tarkoitatko, että se pitää vaihtaa parin viikon välein? Vai että pitäis parin ensimmäisen viikon käytön jälkeen putsata ja sen vois laittaa takaisin? Anteeksi, jos ymmärsin väärin.

• Minni Hiiri
        Sonninkorut kirjoitti:

Kiitos, että vastasit. :) En ole hankkimassa mitään "sonninkorua". Jep, olen lukenut ja se taitaa mennä nopeaan umpeen. Olen googlettanut ja saanut miettimisen aihetta.

Linkki: http://www.ostari.fi/images/nenahopeaheart_0912_d3f.jpg
        Tuollaista sydäntä tarkoitin. Tosin sydän voisi olla joko lila tai vaaleanpunainen. Korun rakenteesta ei tietoa. Voikohan joku kertoa tai laittaa kuvaa? Rakenne: esim. ensikorvakoru on suora.

• ........
        Minni Hiiri kirjoitti:

Kiitos, että vastasit. :) En ole hankkimassa mitään "sonninkorua". Jep, olen lukenut ja se taitaa mennä nopeaan umpeen. Olen googlettanut ja saanut miettimisen aihetta.

Linkki: http://www.ostari.fi/images/nenahopeaheart_0912_d3f.jpg
        Tuollaista sydäntä tarkoitin. Tosin sydän voisi olla joko lila tai vaaleanpunainen. Korun rakenteesta ei tietoa. Voikohan joku kertoa tai laittaa kuvaa? Rakenne: esim. ensikorvakoru on suora.

Jos oot nuhassa ja sul on reikä nenässä nii sieltki vuotaa räkä yök

• nenäinen

Nenäkoru on kiva ja suht harmiton koru, helppo ottaa pois ja lopullisesti pois ottaessakaan ei jää tolkuttomia arpia.
      Laita lävistys ammattitaitoisella lävistäjällä (vaikka maksaakin hiukka enemmän), saat hyvät hoito-ohjeet ja jälki on siistimpi kuin ammuttaessa. Itse ei kannata ruveta sitä lävistystä tekemään, saattaa mahdollinen kipu tulla yllätyksenä. Toisilla nenäkorun laittaminen ei ole tuntunut missään, itsellä taas lähti taju, vaikka kipukynnys onkin korkea :)
      Satsaa laadukkaisiin koruihin, rihkamakorut särkyvät saman tien. Itse suosin koruja, joissa on suora tappi, eli voin itse tehdä korusta sopivan pituisen. Valmiiks taitetut mallit on suunniteltu paksurustoisemmille mitä oma nenäni on, joten sellaiset korut pyörivät koko ajan...
      Sydän on jees, kiva neutraali kuvio. Hopea näkyy hieman paremmin suomalaisella iholla kuin kultainen. Värilliset korut taas näyttävät mustapäiltä/finneiltä/joltakin muulta oudolta köntiltä.

Ja se räkä tosiaan ei rupea valumaan siitä lävistysreiästä, vaikka jotkut urpot näemmä niin luulevat :D

• repeeeee

Millaista kipu on nenäkorun kanssa, onko se pitkää, lyhyttä, pistävää, turruttavaa .. ? Että selvisköhän lävistyksen ottamisesta tämmönen tajuttoman kipuherkkä ihminen ? Kun tuntuis nenäkoru kivemmalta idealta kuitenkin kun huulikoru, huulikorusta jää aikalailla arpi tuohon ja nenän sivusta näkyvä arpi taas ei haittaisi (=

• nenäinen
        repeeeee kirjoitti:

Millaista kipu on nenäkorun kanssa, onko se pitkää, lyhyttä, pistävää, turruttavaa .. ? Että selvisköhän lävistyksen ottamisesta tämmönen tajuttoman kipuherkkä ihminen ? Kun tuntuis nenäkoru kivemmalta idealta kuitenkin kun huulikoru, huulikorusta jää aikalailla arpi tuohon ja nenän sivusta näkyvä arpi taas ei haittaisi (=

Eniten sattuu se reiän laitto, se on sellainen pistävä äkillinen kipu, johon turtuu äkkiä. Pahin kipu loppuu oikeastaan saman tien, kun operaatio on loppu. Loppupäivän saattaa tietenkin tuntua sellaista hassua kihelmöintiä, kuten uusien korvalävistystenkin kanssa.
        Kipuhan on tietenkin yksilöllistä, mutta sitä kipua ei sinänsä kannata pelätä. Enemmän se taitaa oikeastaan sattua, kun odottamalla odottaa sitä kipua. Tärkeintä on pitää mielessä se lopputulos! :D

• Minni Hiiri

Kiitos mielipiteestä ja tiedosta! :D Nyt aion vieläkin vakavammin harkita sitä.

• lauralovesjere♥

Voiko naama halvaantua nenäkorun takia? Tms??

• dyddöö15vuotta

tääläpäi mis mie asun maksaapi 45 e ja eiköhän se ole kaikkialla muuallakin suht.sama hinta.anna parantua huolella ja ennen koruvaihtoo sen korun pitää antaa olla siinä vähintään 2 viikkoo joka laitetaan lävistäjällä.älä puhdista millään alholoipitoisella (mtn muitakaan lävistyksiä)koska alkoholi kuivattaa.äläkä räpelöi.itellä ei oo kokemusta mut broidilla on naama täynnä rautaa ja mutsil on nenäkoru :)

• kaptain kaihi

Titaani on turvallisin vaihtoehto korumateriaaliksi. Sille ei VOI olla allerginen, hopea ja kultakorut voivat aiheuttaa komplekseja. Ja tollasella asenteella mä sanon vaan, että iso LOL!

• Mr Frasier

Pyydät mielipidettämme, mutta et halua mollauksia? Teet vaikeaksi haukkua ideasi lyttyyn jotan sanon vain että "ei todellakaan mitään nenälävistystä"

• Lävistäjä

Kultaa tai hopeaa _EI_ sovi missään nimessä käyttää lävistyksessä! 20-60€ maksaa pelkkä reikä n. 10€ maksaa koru. Titaanikoru ensikoruksi, sitten voi vaihtaa esim. kirurginteräkseen.

• Sannahii

Ite otin nenäkorun vuosi sitten. Lävistysliikkeessä siis. Eka pistettiin kynällä merkki, sitten pihdit jotka puuduttaa siis hiukan, koska kohta on puristuksessa. Sitten käskettiin pistää silmät kiinni ja laitettiin neula läpi. En edes huomannut kun nenä lävistettiin, vaikka lukemani mukaan vähintäänki nipistää. Ei siis tuntunu missää. Korun laittokaan ei sattunut yhtään.
      45 euroa maksoi koruineen päivineen. Hoitaminen oli helppoa ja ihan mukavaakin. Kylmällä vedellä vain aamuin illoin ja that's it. Joskus keitin itse vettä ja lisäsin sinne hiukan merisuolaa. Sekin toimi erittäin hyvin puhdistuksessa.
      Ei mitään ongelmia ollut, ei ollut kipeä eikä tulehtunut, ja paranikin alle kuussa.

Ja tuossahan tuo on edelleen, en hoida sitä enää mitenkään, koen ettei tarvitse. Ei ole koskaan tulehtunut yms. Ei myöskään oo ollu muita ongelmia, esim niistämisen kanssa. Helppo ja nätti lävistys mun mielestäni :)

Ota jos tykkäät, ite ainakin tykkään tuosta hirmuisesti :)

• ei kokemusta asiasta

No jos se on sellanen pieni.. Jos sulle sopii sellanan nii siitä vaan ;) joillaki ne näyttää kauheillta.. Kanttii ehk. ottaa joskus lähenpänä kesää ku ei oo sitä ongelmaa et ois nuha.. Kuulema sattuu joilaki ihan älyttömästi niistää nenä jos on vasta laittanu nenäkorun..

• trolanimal:D

Kesä on vähäsen huono ottaa ku se aiheuttaa mätänemistä ja talvelki huono koska nenäni on jäässä ja tulee kipeekski

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      41
      3040
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      45
      2867
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      49
      2491
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      46
      2265
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      25
      2074
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1830
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1749
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      37
      1590
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      45
      1513
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26