kannattaako ,tummanruskeat keittiötuolit puhdistaa valkeasta maalista.alkuperäisen väriseksi vai maalaanko ? 4kpl. ja irroitettava istuin pehmuste. ja entä joustin nojatuoli ehjä mut haalistunut päällinen. laitanko vaan päälle uuden kankaan.(mummolla ollut aina istuin matto ). ja toinen noja tuoli siinä kai superloni kankaan alla .uusinko kankaan ja superlonin.? Vai heitänkö uuniin. Itse en niitä halua vaikka kunnostaisinkin. ostaisiko niitä kukaan.?
-50luv. tuolit
10
1429
Vastaukset
- reet76
kunnostaako vai ei, vaikea toisen mennä sanomaan...Joustintuolista sanoisin, että kannattaa ottaa vanha kangas ensin pois ja sitten laittaa uusi, tulee siistimpi lopuutulos, samalla voi tarkastaa, mitä kankaan alla on. Vahtomuovi kannattaa poikkeuksetta uusia, mukavampi istua. Huuto.net on hyvä paikka kaupata niitä, myös kunnostamattomana, harrastajia löytyy.
- öhikb pöuoh åouh
Kun net on sinällään laatukamaa, ja haluttuakin. Jos nyt koitat hypettää niitten arvoa "kuunostamalla" net, pilaat ne takuuvarmasti.
Ei se mikään ihme ole, jos tuolit on maalattu joskus päälle jollain lateksilla jne. Mutta se ei haittaa, jos tuolit on ehyet. Nojatuolia en suosittele kotikonstein fiksaamaan, se vaatii vähän perehtymistäkin.
Koska kysymyksenasettelusi oli, että en tee näillä mitään ja saisinko rahaa näsistä faceliftillä vai heitänkö uuniin. Paras vaihtoehto tosiaan on eittää ne uuniin. Tollasta kamaa on suomi pullollaan ja etenkin pilalle restauroituja.
Koita myydä ne sellasenaan jollekin fanille. Just huuto.net on hyvä. Jos sieltä löytyy joku innokas, joka ratvitsee kunnon huonekaluaj, se voi ostaa ne projektiksi. Mutta pilalle tehtyjä kamoja ei osta kukaan. Noit voi vielä pelastaa, mutta tekijällä pitää olla halu tehdä se huonekaun itsensä vuoksi. Ei siksi, että saisi vitosen arvoisen tuolin myytyä jollekin "kunnostettuna antiikkina" parilla kympillä. - Verhoilija ss
Keittiötuoleille uusia maali päälle Jos joustinnojatuoli on K- tuoli niin sen ehyestä, pelkästä puurungostakin käsinojineen maksellaan jo 50 euroa!
- AP
eli miten sen mäen tuolista.?
- seik12
AP kirjoitti:
eli miten sen mäen tuolista.?
on se perinteinen 50-luvun tuoli, jossa on puiset kaarevat käsinojat ja hieman taipuisat jalat, 15-18sm korkeat. Paksu istuinosa, joka kätkee sisäänsä pystyjousituksen, selkänoja, jossa usein nappeja, se voi olla suora tai hieman kaareva. K-tuolia on valmistettu myös keinumallisena ja sohvana.
- ss.,
seik12 kirjoitti:
on se perinteinen 50-luvun tuoli, jossa on puiset kaarevat käsinojat ja hieman taipuisat jalat, 15-18sm korkeat. Paksu istuinosa, joka kätkee sisäänsä pystyjousituksen, selkänoja, jossa usein nappeja, se voi olla suora tai hieman kaareva. K-tuolia on valmistettu myös keinumallisena ja sohvana.
Löysinkin kuvia, on k- tuoli . Osaan kyllä sen entisöidä mut mietityttää mikä kangas "myy " parhaiten. koska en ole kiinnostunut itse noista 50-luvun kalusteista .joita nyt olen suvulta ottanut talteen ,tuoleja ,lipastoja . ,sohvapöytä, sivupöytä/radiopöytä .sun muuta tavaraa. jos jota kuta kiinnostaa myisin pois. [email protected]
- liikaa sinistä
ss., kirjoitti:
Löysinkin kuvia, on k- tuoli . Osaan kyllä sen entisöidä mut mietityttää mikä kangas "myy " parhaiten. koska en ole kiinnostunut itse noista 50-luvun kalusteista .joita nyt olen suvulta ottanut talteen ,tuoleja ,lipastoja . ,sohvapöytä, sivupöytä/radiopöytä .sun muuta tavaraa. jos jota kuta kiinnostaa myisin pois. [email protected]
mahdollisimman neutraali kangas. ei räikeä kuviollinen.joku klassinen. itse laittaisin jonkun beige,luonnonvalkoisen tai valkoisen,menee melkein kotiin kuin kotiin.
- ert65
liikaa sinistä kirjoitti:
mahdollisimman neutraali kangas. ei räikeä kuviollinen.joku klassinen. itse laittaisin jonkun beige,luonnonvalkoisen tai valkoisen,menee melkein kotiin kuin kotiin.
ruskea tai harmaa varma valinta.
- Verhoilija ss
liikaa sinistä kirjoitti:
Aivan!
K-tuoliin kannattaa valita niitä kangasvärejä jollaisina niitä myytiinkin aikoinaan!
Sitäpaitsi liian räikeät ja kuviolliset ei oikein istu 50 luvun tuoliin, jos se halutaan kerta entisöidä !
Toki itselle voi omaan tuoliin laittaa mitä haluaa ! - ap..
Verhoilija ss kirjoitti:
Aivan!
K-tuoliin kannattaa valita niitä kangasvärejä jollaisina niitä myytiinkin aikoinaan!
Sitäpaitsi liian räikeät ja kuviolliset ei oikein istu 50 luvun tuoliin, jos se halutaan kerta entisöidä !
Toki itselle voi omaan tuoliin laittaa mitä haluaa !punainen jossa ohuet ruudut . ei nyt vielä ole sattunut sopivaa kangasta löytymään. ja sitten se olisi helppoa, jos joku haluaisi sen tuolin ja sanois mikä kangas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1508865Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492629Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282407- 462405
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971817
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231713Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä421240Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136