Millä VHS-kasetit digitoisin???

Purkittaja

Mikä olisi paras laite VHS nauhojen ditointiin? Jolla saisi parhaan kuvanlaadun (putkitelevisio dvd) sekä valinnaisen tiedostomuodon.
Nyt minulla on Pinnacle Video Transfer. Se tekee mpge4 tiedostoa. Joudun convertoimaan sen mpeg2 muotoon jotta voin editoida XP:n Movie Maker'illa. Sekin on huono ohjelma kun sillä ei voi luoda näyttävää dvd-elokuvaa pienistä editoinneista.

Olisiko Vistan vastaava ohjelma parempi? Tai jokin muu helppo/kevyt mutta toimiva ohjelma?

Ei ole korkeita vaatimuksia itse editointi-ohjelmalle. Olisi vain kiva saada parasta kuvanlaatua ja poltettua työt dvd-levylle.

DVD-laite on Philipsin DVP3380. Olisiko kytkentä televisioon parempi tehdä audio/video 3 x RCA kaapelilla etukautta kuin perinteiseti scart-kaapelilla takakautta?

Pöytäkoneessani on Intel core 2 duo E8400 3GHz prosessori, muistia 4g 800MHz isot kovot, mutta integroitu näytönohjain...

Tarvitaanko editointiin/ dvd'n polttoon oma näytönohjain? Ja paljonko siinä tulisi olla muistia?

Tietoa ja laitteita ohjelmineen on paljon maailmalla, mutta kun löytäisin edes yhden totuuden kokoonpanoksi.

3

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • editoija

      Tärkein sääntö on, ettet osta mitään missä on USB-liitäntä. Ne ovat kaikki roskaa, sillä kuva pakataan MPEG2-muotoon lennossa. Ja tästä edellisestä voitkin päätellä jo toisen säännön: älä osta mitään muutakaan laitetta, joka pakkaa lennossa MPEG2-muotoon.

      Joku PCI-pohjainen videodigitointikortti josta saa ulos pakkaamatonta kuvaa olisi paras. Mutta ovat melko harvinaisia kapistuksia nykyään ja toimivien ajureiden löytäminen varsinkin Vistaan tai johonkin muuhun 64-bittiseen voi olla jopa mahdotonta.

      Toinen millä voisi ainakin yrittää olisi canopus firewire-purkki, jolla siis analog video kääntyy firewire muotoon. Se tuottaa kylläkin pakattua videota (DV25) mutta ei se ihan toivoton formaatti ole varsinkaan MPEG2 verrattuna ja toisaalta jos et pakkaamatonta millään saa niin canopus on parasta mitä voit saada.

      • DV-kamera jossa on analogisen videon sisäänmeno liittimissä on vähintäänkin yhtä hyvä VHS ja yleensä analogisen videon digitoija kuin canobuksen laitteet. Noita vanhoja AV-in liitännällä varustettuja videokameroita on myynnissä muutamalla kympillä.


    • griper

      Jo on tavoitteet???

      Tuossa eräs väline siihen puuhaan . Hinta 56€

      GrabBeeX , USB 2.0 videosieppari, MPEG-1/2/4, 720x576, ääni & kuva

      Pieni joustava tuote, jonka avulla voi tallentaa videon tietokoneeseen esim. valvontakamerasta tai videonauhurista. Myös vanhat filmit voi muuntaa VHS:stä DVD:ksi tai CD:ksi. Liitetään tietokoneen USB-porttiin. S-Video-sisääntulo (miniDIN4 na), komposiittivideosisääntulo (RCA na) ja äänen sisääntulo (2xRCA na). Pystyy tallentamaan erottelukyvyllä 720x576 AVI- tai MPG-muodossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      242
      2040
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1057
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe