Tereve elikä olisin kiinnostunut briardi rodusta.
minkäläinen luonne sillä on? kertokaa iha omia kokemuksia.
ja sitten mitä briardin kanssa tulisi harrastaa?
tai mitä te harrastatte briardinne kanssa?
ja olen kuullut että briardilla ja beucerón ovat suunnilleen sisarrotuja niiin onko niillä mitä yhteistä?
minulla on tota siipikarjaa jonkun verran niin voiko briardin kouluttaa siten paimeneksi, en ehkä kilpailuihin mutta ois se sitte ihan mutta kuinka kaua´n kouluttaminen kestää onko se 2 vuotta?
ja sitten sanon vielä kun olen ulkoilma tyyppiä niin sillä päädyin briardiin, turkki oli paksumpi ja pitempi
kertokaa vain!
briard
3
306
Vastaukset
- hhhhhhhhdg
kun nyt olen istunut puoltapäivää tietokoneella niin kysyisn että mikä numero on asteikosta 0-10 liikunnannan määrä, ja mikä on aivotyöskentelyn?
luin koirakoirakirjasta että jos briardin aikoo ottaa seurakoiraksi niin se tarvitsee säännöllistä liikuntaa.
onko tämä totta? (huom seurakoiraksi)- hhhhhhhhhhhhhhhgh
päivystän koneen edessä :P
- seuratyöläinen
hhhhhhhhhhhhhhhgh kirjoitti:
päivystän koneen edessä :P
Mikään koira ei ole pelkkä seurakoira. Seurakoira tarkoittaa sellaista, joka on kotona omistajan seurana, mutta kaikille koirille on tarjottava liikuntaa ja aktivointia. Mutta kaikki koirat ovat >>myös>> seurakoiria, sillä kaikki tarvitsevat myös rakkautta ja seuraa kotonaan omistajilta. Kotona koira on seurakoira ja muualla työ- tai harrastuskoira.
Briardin kanssa voit harrastaa mitä tahansa ja kuinka paljon tahansa: briard ei väsy paljostakaan.
Vartiointiviettiä on hillittävä.
Koiran luonne on aina suurelta osin omistajasta kiinni.
Vilkaisehan tätä: http://www.paimennuskoulu.fi/Swedun Paimennuskoulu.htm, jos haluat kouluttaa koirasta paimenen: koirasta riippuen sen kouluttaminen paimeneksi saattaa olla jopa turhaa, sillä jotkut eivät opi paimentamaan millään, kun taas jotkut osaavat paimentaa aivan luonnostaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663085
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262163Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681739Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251607Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161341- 281311
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61236Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281190Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101147Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621041