mitä teen jos..?!?

perintösormus

uskon ja toivon, että poikaystäväni kosii mua piakkoin. tiedän, että hänellä on tallessa ukkinsa vanha sormus ja myös naiselle sopiva sormus (siivotessani löysin ne ihan vanhingossa, eikä poikaystäväni tiedä, että olen nämä sormukset nähnyt). tää on typerää, mutta mä en vaan tykkää siitä (perintö)sormuksesta, joka todennäköisesti on mua varten.. se on vanha hopeinen ja tummunut. mielestäni ansaitsen oman sormuksen (keltakultaisen) joka sopii just mulle.

tiedän että on hölmöä ajatella tälläsia, mut mitä ihmettä mä teen jos poikaystäväni kosii mua tällä vanhalla sormuksella, jota en halua?!?
ja eikös se yleensä mee niin, että naiselle tulee ensin kihlasormus ja sitten naimisiin mennessä vielä vihkisormus..?
arvostan kyllä perinteitä ja kaikkea vanhaa..
enkä oo mikään koruihminen muuten, mutta tästä kihla/vihkisormusasiasta oon kuitenkin tarkka.

antakaa neuvoja!

4

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuistu lapsi!!!

voitko olla aivan 100 %:sen varma että poikaystäväsi aikoo juuri sinua kosia???

voihan olla että sormukset on perintönä ja hän haluaa ne sellaisena säästääkin ja olla antamatta niitä sinulle....
      ja toisaalta jos totta puhutaan niin etköhän nyt vain loiki asioissa pikkuisen liian edelle????
      ootteko puhuneet kihloista ja häistä???

• perintösormus

pitihän se arvata että täältä saa lapsellisia kommentteja.. neuvoja oli ehkä turha edes pyytää.
        mutta vastaan nyt kumminkin kun kysyit:
        kyllä, olen varma että hän aikoo kosia juuri minua, olemme olleet yhdessä kuusi vuotta, olemme puhuneet kihloista, häistä, lapsista ja talonrakentamisesta, joten en usko, että loikin asioiden edelle..
        kyse on nyt siitä, että kihla/vihkisormus on symbolina mulle tärkeämpi kuin poikaystävälleni, enkä haluaisi loukata häntä sillä, ettei mulle "kelpaa" hänen perintösormuksensa.
        kiitos kommentistasi, mutta siitä ei juuri ollut apua.
        aurinkoista kevättä! :)

• handehh

Kerroit, ettei vihkisormuksella ole miehellesi niin suurta symbolista merkitystä kuin sinulle. Ehkä miehesi siis myös ymmärtäisi sen, ellet haluaisi pitää perintösormusta. Ja myös se, että vaikka hän sillä sormuksella kosisikin, niin voihan toki hankkia uuden vihkisormuksen.

Vihkisormusta kuitenkin pidetään loppuelämä (tämä tavoitteena) eli on tärkeää että se on myös omistajansa näköinen.

Voisiko isovanhempien perintö sormukset asettaa jollekkin näkyvälle paikalla? Korutelineeseen piirongin päälle, kirjahyllyyn yms.. Sellaiseen paikkaan jossa ne osuisivat katseisiin päivittäin, samalla muistuttaen isovanhemmista ja heidän rakkaudesta. Ja kannustaen myös teidän rakkautta kestämään.

Mieleeni tuli myön paksu valokuva kehys, sellainen johon voisi laittaa isovanhempien kuvat (esim hääkuva) ja jonka sisään saisi myös asetettua perintösormukset vierekkäin. (toivottavasti sain selitettyä ymmärrettävästi).

onnea kosinnan odotukseen :)

Mun neuvo olisi, ettet silloin kosimis tilanteessa sanoisi asiasta mitään, vaan hyväksyt sormuksen ja iloitset tilanteesta. Sitten parin päivän päästä ota asia esille tyyliin: "Tiedän että tämä sormus merkitsee sinulle paljon, mutta se ei ole oikein minun tyyliseni..." eli siis kunnioittavasti ja hienotunteisesti. Kannattaa harkita myös sitä, että sitten varsinainen vihkisormus olisi juuri sellainen kuin sinä haluat ja käytät sitä yksinään, eihän pakko ole olla kahta sormusta naimisiin mennessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      134
      1728
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1648
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1410
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1144
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      277
      1097
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      958
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe