mitä teen jos..?!?

perintösormus

uskon ja toivon, että poikaystäväni kosii mua piakkoin. tiedän, että hänellä on tallessa ukkinsa vanha sormus ja myös naiselle sopiva sormus (siivotessani löysin ne ihan vanhingossa, eikä poikaystäväni tiedä, että olen nämä sormukset nähnyt). tää on typerää, mutta mä en vaan tykkää siitä (perintö)sormuksesta, joka todennäköisesti on mua varten.. se on vanha hopeinen ja tummunut. mielestäni ansaitsen oman sormuksen (keltakultaisen) joka sopii just mulle.

tiedän että on hölmöä ajatella tälläsia, mut mitä ihmettä mä teen jos poikaystäväni kosii mua tällä vanhalla sormuksella, jota en halua?!?
ja eikös se yleensä mee niin, että naiselle tulee ensin kihlasormus ja sitten naimisiin mennessä vielä vihkisormus..?
arvostan kyllä perinteitä ja kaikkea vanhaa..
enkä oo mikään koruihminen muuten, mutta tästä kihla/vihkisormusasiasta oon kuitenkin tarkka.

antakaa neuvoja!

4

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuistu lapsi!!!

      voitko olla aivan 100 %:sen varma että poikaystäväsi aikoo juuri sinua kosia???

      voihan olla että sormukset on perintönä ja hän haluaa ne sellaisena säästääkin ja olla antamatta niitä sinulle....
      ja toisaalta jos totta puhutaan niin etköhän nyt vain loiki asioissa pikkuisen liian edelle????
      ootteko puhuneet kihloista ja häistä???

      • perintösormus

        pitihän se arvata että täältä saa lapsellisia kommentteja.. neuvoja oli ehkä turha edes pyytää.
        mutta vastaan nyt kumminkin kun kysyit:
        kyllä, olen varma että hän aikoo kosia juuri minua, olemme olleet yhdessä kuusi vuotta, olemme puhuneet kihloista, häistä, lapsista ja talonrakentamisesta, joten en usko, että loikin asioiden edelle..
        kyse on nyt siitä, että kihla/vihkisormus on symbolina mulle tärkeämpi kuin poikaystävälleni, enkä haluaisi loukata häntä sillä, ettei mulle "kelpaa" hänen perintösormuksensa.
        kiitos kommentistasi, mutta siitä ei juuri ollut apua.
        aurinkoista kevättä! :)


    • handehh

      Kerroit, ettei vihkisormuksella ole miehellesi niin suurta symbolista merkitystä kuin sinulle. Ehkä miehesi siis myös ymmärtäisi sen, ellet haluaisi pitää perintösormusta. Ja myös se, että vaikka hän sillä sormuksella kosisikin, niin voihan toki hankkia uuden vihkisormuksen.

      Vihkisormusta kuitenkin pidetään loppuelämä (tämä tavoitteena) eli on tärkeää että se on myös omistajansa näköinen.

      Voisiko isovanhempien perintö sormukset asettaa jollekkin näkyvälle paikalla? Korutelineeseen piirongin päälle, kirjahyllyyn yms.. Sellaiseen paikkaan jossa ne osuisivat katseisiin päivittäin, samalla muistuttaen isovanhemmista ja heidän rakkaudesta. Ja kannustaen myös teidän rakkautta kestämään.

      Mieleeni tuli myön paksu valokuva kehys, sellainen johon voisi laittaa isovanhempien kuvat (esim hääkuva) ja jonka sisään saisi myös asetettua perintösormukset vierekkäin. (toivottavasti sain selitettyä ymmärrettävästi).

      onnea kosinnan odotukseen :)

      • ***********

        Mun neuvo olisi, ettet silloin kosimis tilanteessa sanoisi asiasta mitään, vaan hyväksyt sormuksen ja iloitset tilanteesta. Sitten parin päivän päästä ota asia esille tyyliin: "Tiedän että tämä sormus merkitsee sinulle paljon, mutta se ei ole oikein minun tyyliseni..." eli siis kunnioittavasti ja hienotunteisesti. Kannattaa harkita myös sitä, että sitten varsinainen vihkisormus olisi juuri sellainen kuin sinä haluat ja käytät sitä yksinään, eihän pakko ole olla kahta sormusta naimisiin mennessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe