Hain Tamk:iin Paperi-, tekstiili ja kemiantekniikan koulutusohjelmaan. Käsittääkseni sinne on myös valintakoe. Ongelmana vain on, että mitäs minun kannattaisi lueskella tuohon valintakokeeseen?
Valintakoe
10
927
Vastaukset
- 20+11
Eikös se tekniikka ole. Sillon matikka on tärkein ja sit joko fyssa tai kemia. Ite jätän ton kemian suosiolla pois. Näin ainakin on noissa vanhemmissa kokeissa ollut
- Dorka
Jees, mistäs näitä kirjoja kandee alkaa etsimään? Ja minkä nimisiä?
- m
Dorka kirjoitti:
"Jees, mistäs näitä kirjoja kandee alkaa etsimään? Ja minkä nimisiä?"
Kirjojen nimet ovat: Matematiikka, Fysiikka sekä tietenkin Kemia.
Ehkä kannattaa kuitenkin miettiä jotain kevennettyä ammattikoulua. - 10+20
Dorka kirjoitti:
Ite hommasin MAOLin josta nyt en ymmärrä yhtään. Matikassa menee ylä-asteen matikanvihko ja isäukon vanha tekun kirja. Kannattaa varmaan kysellä lukion kertauskirjoja. Kait tuosta MAOLista on jotain hyötyä esimerkit on vaan omasta mielestä vähän vaikeesti ymmärettäviä siks kaivoín ton vanhan matikanvihon ja a´vot johan rupes sujumaan.
Jos haluut katella niitä vanhoja kokeita niin älä ainakaan diakin kokeita kato. Täälläkään ei moni tajua et ne on yliopiston kokeita eroo aika paljon tekusta. Metropolian sivuilla on noita oikeita kokeita ite oon tulostellut noita ja tehny ihan kaikessa rauhassa. - sokol
10+20 kirjoitti:
Ite hommasin MAOLin josta nyt en ymmärrä yhtään. Matikassa menee ylä-asteen matikanvihko ja isäukon vanha tekun kirja. Kannattaa varmaan kysellä lukion kertauskirjoja. Kait tuosta MAOLista on jotain hyötyä esimerkit on vaan omasta mielestä vähän vaikeesti ymmärettäviä siks kaivoín ton vanhan matikanvihon ja a´vot johan rupes sujumaan.
Jos haluut katella niitä vanhoja kokeita niin älä ainakaan diakin kokeita kato. Täälläkään ei moni tajua et ne on yliopiston kokeita eroo aika paljon tekusta. Metropolian sivuilla on noita oikeita kokeita ite oon tulostellut noita ja tehny ihan kaikessa rauhassa.Toi ylempi viesti on jotenkin niin seko. Ihmisillä riittää huumoria!
- Dorka
10+20 kirjoitti:
Jos haluut katella niitä vanhoja kokeita niin älä ainakaan diakin kokeita kato. Täälläkään ei moni tajua et ne on yliopiston kokeita eroo aika paljon tekusta. Metropolian sivuilla on noita oikeita kokeita ite oon tulostellut noita ja tehny ihan kaikessa rauhassa.Kiitos neuvoista!
- hikeä pintaan
10+20 kirjoitti:
Jos haluut katella niitä vanhoja kokeita niin älä ainakaan diakin kokeita kato. Täälläkään ei moni tajua et ne on yliopiston kokeita eroo aika paljon tekusta. Metropolian sivuilla on noita oikeita kokeita ite oon tulostellut noita ja tehny ihan kaikessa rauhassa.Hei
Tiedoksi, että TEKUa (Teknillinen Opisto/koulu) ei ole ollut vuosikausiin. Tekniikkaa (poislukien toinen aste) voi nykyään opiskella vain 3-asteella, joista valmistuu insinööriksi (AMK) ja di:ksi. Kannattaa tutkia niitä ylä-asteen matikankirjoja, kun menet sinne toiselle asteelle; amikseen tai lukioon! Muuten tutustu lukion pitkään matikkaa ja fysiikkaan! - arvon pilkunnussia
hikeä pintaan kirjoitti:
Hei
Tiedoksi, että TEKUa (Teknillinen Opisto/koulu) ei ole ollut vuosikausiin. Tekniikkaa (poislukien toinen aste) voi nykyään opiskella vain 3-asteella, joista valmistuu insinööriksi (AMK) ja di:ksi. Kannattaa tutkia niitä ylä-asteen matikankirjoja, kun menet sinne toiselle asteelle; amikseen tai lukioon! Muuten tutustu lukion pitkään matikkaa ja fysiikkaan!TEKU on ollut aina teknillinen ammattikorkeakoulu mistä on inssiä ulos kävellyt http://www.savonia-amk.fi/teku/ on se jännää kun ei edes koulut tiedä mikä teku jos tuokin on väärin.
En tiedä sinusta mutta mun ylä-asteen matskan vihko sanoo vastaukset kaikkiin noihin pääsykokeisiin oleviin matikan kysymyksiin. Kyseisiä tehtäviä oli ainakin itellä jo ylä-asteella. Jos tarviit tähän pitkää matikkaa niin on sullakin mennyt koulut hukkaan http://www.koearkisto.com/kokeet/amkvalintakokeet/2006kevatmatematiikka.pdf (Tää nyt oli vaan randomilla otettu) Vai kuuluko esim. phytagora muka vaan pitkään matikkaan. Pitkää matikka ei tarvii ainakaan pääsykokeissa. Se on eri asia sit ite koulussa, mutta sen nyt pääse läpi vaikka 6-vuodessa kuhan saa ensin jalkansa oven väliin. Kemia ja Fysikka on aivan eri asia matikan osalta on selvä. Itse aion edelleen skipata kemian. - get ready
arvon pilkunnussia kirjoitti:
TEKU on ollut aina teknillinen ammattikorkeakoulu mistä on inssiä ulos kävellyt http://www.savonia-amk.fi/teku/ on se jännää kun ei edes koulut tiedä mikä teku jos tuokin on väärin.
En tiedä sinusta mutta mun ylä-asteen matskan vihko sanoo vastaukset kaikkiin noihin pääsykokeisiin oleviin matikan kysymyksiin. Kyseisiä tehtäviä oli ainakin itellä jo ylä-asteella. Jos tarviit tähän pitkää matikkaa niin on sullakin mennyt koulut hukkaan http://www.koearkisto.com/kokeet/amkvalintakokeet/2006kevatmatematiikka.pdf (Tää nyt oli vaan randomilla otettu) Vai kuuluko esim. phytagora muka vaan pitkään matikkaan. Pitkää matikka ei tarvii ainakaan pääsykokeissa. Se on eri asia sit ite koulussa, mutta sen nyt pääse läpi vaikka 6-vuodessa kuhan saa ensin jalkansa oven väliin. Kemia ja Fysikka on aivan eri asia matikan osalta on selvä. Itse aion edelleen skipata kemian.Yritä nyt ymmärtää ja uskoa, että ennen oli TEKU=Teknillinen Opisto/Teknillinen koulu, joka oli koulujärjestelmässä 2-asteen oppilaitos. "Opistosta" valmistui ns "opistoinsinöörejä" ja Teknillisen koulun puolelta teknikkoja.
Suomalaisen koulujärjestelmän muutoksen myötä ei teknikkoja eikä opistoinsinöörejä enää valmistu! Muutoksen myötä koulutuksen vaativuus ja taso nostettiin eurooppalaiselle tasolle, jolloin insinöörejä (AMK/DI) valmistuu vain 3-asteelta. Opitoinsinöörit voivat päivittää tutkintonsa AMK-tasoiseksi noin 1,5 vuoden opinnoilla.
Antamasi linkki on oppilaitoksen sivuille, jossa oppilaitos käyttää vapaasti lyhennettä esim.teku.
Tämä ei suinkaan tarkoita samaa, kuin aikaisemmat TEKUt, joita siis olivat Teknillinen Opisto/koulu.
Pääsykokeet ja niihin valmistautuminen kannattaa tehdä kunnolla. Eli, kaiva ne lukion matikat ja fysiikat esiin! Näin varmistat osaamisesi! ´
Vielä lopuksi haluan tähän todeta, että sisään pääsee jos haluaa, mutta valmistuminen onkin sitten toinen juttu! Tsemppiä! - logiikka rules
arvon pilkunnussia kirjoitti:
TEKU on ollut aina teknillinen ammattikorkeakoulu mistä on inssiä ulos kävellyt http://www.savonia-amk.fi/teku/ on se jännää kun ei edes koulut tiedä mikä teku jos tuokin on väärin.
En tiedä sinusta mutta mun ylä-asteen matskan vihko sanoo vastaukset kaikkiin noihin pääsykokeisiin oleviin matikan kysymyksiin. Kyseisiä tehtäviä oli ainakin itellä jo ylä-asteella. Jos tarviit tähän pitkää matikkaa niin on sullakin mennyt koulut hukkaan http://www.koearkisto.com/kokeet/amkvalintakokeet/2006kevatmatematiikka.pdf (Tää nyt oli vaan randomilla otettu) Vai kuuluko esim. phytagora muka vaan pitkään matikkaan. Pitkää matikka ei tarvii ainakaan pääsykokeissa. Se on eri asia sit ite koulussa, mutta sen nyt pääse läpi vaikka 6-vuodessa kuhan saa ensin jalkansa oven väliin. Kemia ja Fysikka on aivan eri asia matikan osalta on selvä. Itse aion edelleen skipata kemian.tänne putkahtaa? Kirjoittajalle otsikolla: "arvon pilkunnussia".
Olisikohan parempi, että opettelet ensin kunnolla lukemaan ja kirjoittamaan, koska kirjoituksesi on harvinaisen epäselvää/epäloogista. Siitä saa hädintuskin mitään selvää!
Tiedoksesi, että insinöörin (AMK/DI) perustietoihin kuuluvat nimen omaan matematiikka, fysiikka, kemia ja kielet. Nämä aineet eivät kuulu ns valinnaisiin, vaan ovat pakollisia! Pääsykokeessa valinnaisena on joko fysiikka tai kemia, mutta varsinaisissa opinnoissa siis eivät!
Insinöörin persuominaisuuksiin kuuluu matemaattisuus ja loogisuus! Jos tuntuu, että et omaa kyseisiä ominaisuuksia, niin jätä ne pääsykokeet väliin! Opintojen keskeytysprosentti on >50%.
Esitä itsellesi kysymys; miksiköhän?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876