Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Irina ja Elena

Natalii.

Pieni Irina-tyttö sai pikkusiskon ja olemme ajatelleet antaa tulokkaalle nimeksi Elena. Olen itse vanhaa suomalaisvenäläistä sukua (siis suku tullut Suomeen jo 1800-luvulla), joten nämä venäläistyyliset nimet johtuvat siis siitä. Itsellänikin on venäläisperäinen etunimi, kuten kaikilla muillakin suvussani.

Pikku Elenallemme olemme miettineet jotakin kaunista nimeä toiseksi tai kolmanneksi nimeksi, mutta nimen keksiminen on kovin vaikeaa. Toisen ja kolmannen nimen ei tarvitse olla venäläistyylisiä, kunhan sointuvat Elenan kanssa ja ovat ajattomia, kauniita nimiä.

Kiitos jo etukäteen.

17

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna.

      Irina ja Elena sopii hyvin yhteen:) tässä ehdotuksia Elenan toisiksi nimiksi:

      Elena Ilta Anastasia
      Elena Iina Maria
      Elena Stiina Ulrika
      Elena Anni Alexandra
      Elena Inka Olivia
      Elena Verna Ilona

      • Natalii.

        Kiitos vastauksesta!

        Mitään i-kirjaimella alkavaa nimeä emme Elenan nimeen haluaisi, eikä nuo ehdottamasi toiset nimet oikein sytyttäneet, mutta Maria menee harkintaan toisena nimenä ja Anastasia (ihana nimi) ja Aleksandra kolmansina. Olivia on vähän muotinimi ja Ulrika taas turhan ruotsalainen. Ilona olisi ihana toinen nimi, mutta Elena Ilona Anastasia kuulostaa vähän hassulta...

        Elena Maria Anastasia
        Elena Maria Aleksandra

        Siskon koko nimi on siis Irina Rosa Kristiina


    • sibyllavon

      on Elena Leea Maaria

      • Natalii.

        Anteeksi nyt, mutta Leea ja Maaria ovat molemmat mielestäni rumia nimiä tuon a-kirjaimen venyttämisen takia, eikä nimi Lea muutenkaan osu lainkaan nimimakuumme.


      • sibyllavon
        Natalii. kirjoitti:

        Anteeksi nyt, mutta Leea ja Maaria ovat molemmat mielestäni rumia nimiä tuon a-kirjaimen venyttämisen takia, eikä nimi Lea muutenkaan osu lainkaan nimimakuumme.

        sitä noin kärkäs olla ja vielä virheellinen. Leaa en edes ehdottanut. En kerro mielipidettäni lastenne nimistä, makuja on niin monenlaisia. Voisin ehdottaa teille vaikka nimeä Maximiliaana


      • Mamistin.
        sibyllavon kirjoitti:

        sitä noin kärkäs olla ja vielä virheellinen. Leaa en edes ehdottanut. En kerro mielipidettäni lastenne nimistä, makuja on niin monenlaisia. Voisin ehdottaa teille vaikka nimeä Maximiliaana

        Juu, ei kannata näillä palstoilla ilmaista mielipidettään ihmisten ehdottamista nimistä, kun nämä tuntuvat loukkaantuvan sydänjuuriaan myöten kun juuri heidän ehdotuksistaan ei pidetä. Itsekin sain tuolla "mikä vauvalle nimeksi"-palstalla kuraa niskaani, kun pyysin nimiehdotuksia, ja ilmoitin, ettei minua kiinnosta niinkään muiden mielipide niistä nimistä, joita esitimme esimerkeiksi omasta nimimaustamme.

        Itse olen harkinnut näiden palstojen jättämistä kokonaan, sen verran sairasta porukkaa täällä liikkuu.
        Luulisi että vauvannimipalstalla osattaisiin käyttäytyä.

        Oma ehdotukseni on Elena Anna Anastasia, mutta en loukkaannu jos et siitä nimestä pidä, teidän vauvannehan se on. Onnea "sen oikean nimen" etsintään.


      • sibyllavon
        Mamistin. kirjoitti:

        Juu, ei kannata näillä palstoilla ilmaista mielipidettään ihmisten ehdottamista nimistä, kun nämä tuntuvat loukkaantuvan sydänjuuriaan myöten kun juuri heidän ehdotuksistaan ei pidetä. Itsekin sain tuolla "mikä vauvalle nimeksi"-palstalla kuraa niskaani, kun pyysin nimiehdotuksia, ja ilmoitin, ettei minua kiinnosta niinkään muiden mielipide niistä nimistä, joita esitimme esimerkeiksi omasta nimimaustamme.

        Itse olen harkinnut näiden palstojen jättämistä kokonaan, sen verran sairasta porukkaa täällä liikkuu.
        Luulisi että vauvannimipalstalla osattaisiin käyttäytyä.

        Oma ehdotukseni on Elena Anna Anastasia, mutta en loukkaannu jos et siitä nimestä pidä, teidän vauvannehan se on. Onnea "sen oikean nimen" etsintään.

        ilmaista kohteliaasti, eihän samaa mieltä tarvitse olla. Riittää, että toteaa, ettei ole omaan makuun


      • Natalii.
        sibyllavon kirjoitti:

        sitä noin kärkäs olla ja vielä virheellinen. Leaa en edes ehdottanut. En kerro mielipidettäni lastenne nimistä, makuja on niin monenlaisia. Voisin ehdottaa teille vaikka nimeä Maximiliaana

        Emme vain kumpikaan pidä noista pitkitetyistä vokaaleista (huomasin nyt että väsyneenä tuli kirjoitettua mitä sattuu niinkuin nyt tuo "a-kirjaimen venyttäminen".)

        Ja pahoittelen etten ilmaissut tarpeeksi selkeästi mitä tarkoitin tuolla Lealla. Tarkoitin että en pidä Leeasta kahdella e:llä, mutta en pitäisi tuosta nimestä vaikka siitä pudottaisi yhden kirjaimen pois.

        Olin väsynyt ja kiukkuinen, joten en nyt sensuroinut tuntemuksiani, vaan vastasin niinkuin ajattelin.


    • tavuilija

      Tykkään tosi paljon tosta Elena ... Anastasia yhdistelmästä mut ite en laittais kahden pitkähkön nimen väliin 3-tavuista nimeä koska jotenkin tuntuu toi Elena Maria Anastasia tosi pitkältä kun on 3 3 5 (numerot osottamassa tavujen määrää siis). Laittaisin mieluummin vaikka Elena Mari Anastasia tai Elena Mira Anastasia tai joku muu 2-tavunen tohon keskelle niin kuulostais jotenkin soljuvammalta. Mun mielestä kirjainten määrällä ei oo yhtä paljon merkitystä kuin tavuilla, koska tavut määrää sen lausunnan painotusta. Toki toi mariakin tohon sopii mut kunhan ilmasin mielipiteeni että aika pitkä ja junnaava nimi tulee jos noin sen laitatte.

      • Natalii.

        Olen itsekin samaa mieltä, että lyhyempää nimeä tuohon kaivattaisiin, mutta inhoan noita molempia nimiä (Mira ja Mari), joten jos parempia ehdotuksia löytyy, olen kuulolla. =)


    • zineida

      Elena Sara Antonina
      Elena Nora Larissa
      Elena Kira Karena
      Elena Nadia Mariel

      • jenna.

        Elena Oona Anastasia
        Elena Emma Anastasia
        Elena Elli Anastasia
        Elena Nea/Neea Anastasia
        Elena Aava Anastasia
        Elena Aino Anastasia


      • Natalii.

        Elena Sara Antonina on ihana nimi vaikka vielä enemmän pidän nimestä Elena Sara Anastasia!

        Sara taitaa mennä nyt toisten nimien listalla ykköseksi, kiitos! En tuota Saraa tullut edes ajatelleeksi.


      • Natalii.
        jenna. kirjoitti:

        Elena Oona Anastasia
        Elena Emma Anastasia
        Elena Elli Anastasia
        Elena Nea/Neea Anastasia
        Elena Aava Anastasia
        Elena Aino Anastasia

        Oona ja Aino ovat ihania nimiä ja Emmastakin pidän, sattuu vaan olemaan miehen siskon nimi =D Tosin voisihan sitä harkita kun Emmasta kuitenkin Elenan kummi taitaa tulla.

        Mikä näistä on paras?

        Elena Sara Anastasia
        Elena Emma Anastasia
        Elena Oona Anastasia
        Elena Aino Anastasia


      • 45+
        Natalii. kirjoitti:

        Oona ja Aino ovat ihania nimiä ja Emmastakin pidän, sattuu vaan olemaan miehen siskon nimi =D Tosin voisihan sitä harkita kun Emmasta kuitenkin Elenan kummi taitaa tulla.

        Mikä näistä on paras?

        Elena Sara Anastasia
        Elena Emma Anastasia
        Elena Oona Anastasia
        Elena Aino Anastasia

        paras on tuo jossa Sara keskellä, r antaa nimille särmää!


    • tinkeliinu

      Elena Friina Anastasia

      • Natalii.

        Hauska tuo Friina =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe