Hikipajat

MetroGM

9

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se vanha tuttu

      1. Abortit
      Hubbardin aikaan lapset olivat sallittuja Seaorgissa. Lastensuojelunäkökulmasta ovat uudet säännöt varmasti hyvät, koska vanhemmilla ei olisi aikaa lapsilleen. Jos nainen tulee siis raskaaksi ja haluaa lapsen, hänen on lähdettävä Seaorgista. Naisen itsensä kannalta voi tilanne olla traaginen, koska lähtö merkitsee myös suurta laskua ja paljon muuta. Koska Seaorg on puhtaasti hyväntekeväisyystyötä ilman palkkaa, ei sinne pidä mennä, jos ei ole siihen varaa tai halua. Seaorgia on siksi turha syyttää siitä, ettei ollut varaa ehkäisyyn.

      2. Hikipajat
      Kuten edellä mainitsin, on Seaorg puhtaasti hyväntekeväisyystyötä ilman palkkaa. Alussa ei ollut edes ruokaa ja vaatteita, nyt ne ovat turvattuja. Sinne ei ole kenenkään pakko mennä ja säännöt tulevat viimeistään selväksi koeaikana, joka on aikamoista höykytystä niin henkisesti kuin ruumiillisestikin. Koeaikana voi lähteä pois ihan helposti ilman vakavia seurauksia. Seaorg mainostaa itseään "rough and tough" -paikkana, joten kyllä ihmiset tietävät, minne menevät. Sinne ei myöskään ketä tahansa huolita: puhdas menneisyys (ei myöskään huumeita), ei velkoja, hyvä terveys, hyvä ÄO ja muut testit ja useimmat ovat suht varakkaita, koska työ on hyväntekeväisyyttä. Ei pidä alunperinkään lähteä tukemaan jotain, jota pitää roskana.

      Itse tein myös projekteja, joiden deadlinet olivat niin tiukkoja ettei paljon nukuttu. Kovan panostuksen jälkeen useimmiten se palkittiin jollain erikoisen kivalla ja palkitsevalla työllä esim. jossain toisessa maassa jne.

      Mutta ihmisoikeusloukkaukset, jos niitä esiintyy, ovat juttu erikseen ja niihin pitää aina puuttua. On vain kyettävä erottamaan, mitkä sellaisia ovat.

      • -

        tuntuu hävitä mediasota 100-0? Käykää herättämässä se kampaaja-tiedottajanne Lahdesta, hoitaa hommiaan helvetin huonosti.


      • se vanha tuttu
        - kirjoitti:

        tuntuu hävitä mediasota 100-0? Käykää herättämässä se kampaaja-tiedottajanne Lahdesta, hoitaa hommiaan helvetin huonosti.

        Et ainakaan minulta, koska minua ei media-sota koske syystä että olen ulkona. Vituttaa vain, kun jatkuvasti levitellään väärää tietoa, vaikka tiedänkin sen olevan median tehtävä. Kyllä hävettäisi olla median edustaja.


      • -
        se vanha tuttu kirjoitti:

        Et ainakaan minulta, koska minua ei media-sota koske syystä että olen ulkona. Vituttaa vain, kun jatkuvasti levitellään väärää tietoa, vaikka tiedänkin sen olevan median tehtävä. Kyllä hävettäisi olla median edustaja.

        on oikaistavissa. Jostain syystä se vain ei teiltä onnistu. Ei vaikka olisit "ulkona" :D


      • MetroGM

        Lapsethan ovat aikuisia, joten mikä ongelma SO:lle olisi lisätä henkilökuntaansa pikkuvauvoilla.
        Onko tässä nyt kuitenkin jokin opillinen ristiriita.
        Missä vaiheessa mieleesi muuten tulee sana kiristys jos lähdöstä tulee mainintasi mukaan suuri lasku ja sen voi välttää suostumalla pakotettuun aborttiin.
        Minkä ikäisenä muuten voi tehdä noita miljoonan vuoden sopimuksia ja mitä mieltä niiden juridisesta sitovuudesta ollaan. Miten korvataan lain mukaan alaikäisen tekemä palkaton työ.
        SO:ssahan on lähinnä varattomia henkilöitä jotka on huijattu jäseniksi lupaamalla ilmaisia kursseja, joten miten oletat että heillä olisi yleensäkään varaa yhtään mihinkään ja miksei siis systeemi pidä jäsenistään huolta.

        Paljonko muuten noudatat nykyisin tuota hubbardin valehtelukäskyä.

        Eikä siellä ole mitään koeaikaa, sillä sopimuksessahan ei tietenkään lue mitään sellaista.

        Miten muuten ne SO:ssa jaetut itsemurhakäskyt, pitäisikö niitä pitää ihmisoikeusloukkauksiana.


      • MetroGM
        se vanha tuttu kirjoitti:

        Et ainakaan minulta, koska minua ei media-sota koske syystä että olen ulkona. Vituttaa vain, kun jatkuvasti levitellään väärää tietoa, vaikka tiedänkin sen olevan median tehtävä. Kyllä hävettäisi olla median edustaja.

        Miksei kultin johtaja anna haastatteluja ja korjaa noita väittämiäsi vääriä tietoja. Tiedottaja näyttää hoitavan hommansa kovin omituisesti ja vain pahentaa kultin tilannetta. Toisaalta ymmärrettävää ettei DM anna haastatteluja, sillä hän saattaisi yltyä tapansa mukaan väkivaltaiseksi myös lähetyksessä ja sehän ei näyttäisi kovin kivalta.


      • MetroGM

        Pitää vielä tiedustella että olitko laivalla ja miten olet varautunut mahdolliseen keuhkosyöpään.


      • se vanha tuttu
        MetroGM kirjoitti:

        Miksei kultin johtaja anna haastatteluja ja korjaa noita väittämiäsi vääriä tietoja. Tiedottaja näyttää hoitavan hommansa kovin omituisesti ja vain pahentaa kultin tilannetta. Toisaalta ymmärrettävää ettei DM anna haastatteluja, sillä hän saattaisi yltyä tapansa mukaan väkivaltaiseksi myös lähetyksessä ja sehän ei näyttäisi kovin kivalta.

        En ole kyllä katolisen kirkonkaan piispojen nähnyt antavan usein haastatteluja. Jos johtajaa syytetään jostain, niin sehän menee virallisia teitä sitten ja todisteet ratkaisevat. Mielestäni tiedottaja on toiminut kiitettävän hyvin. Hän selvästi tuntee kirkon opit ja säännöt eikä hän voi kaikista mahdollisista väärinkäytöksistä tietääkään.

        Yleisesti voidaan sanoa, että kunnon scientologit eivät selittele eivätkä väittele asioista tietämättömien kanssa.


      • se vanha tuttu
        MetroGM kirjoitti:

        Lapsethan ovat aikuisia, joten mikä ongelma SO:lle olisi lisätä henkilökuntaansa pikkuvauvoilla.
        Onko tässä nyt kuitenkin jokin opillinen ristiriita.
        Missä vaiheessa mieleesi muuten tulee sana kiristys jos lähdöstä tulee mainintasi mukaan suuri lasku ja sen voi välttää suostumalla pakotettuun aborttiin.
        Minkä ikäisenä muuten voi tehdä noita miljoonan vuoden sopimuksia ja mitä mieltä niiden juridisesta sitovuudesta ollaan. Miten korvataan lain mukaan alaikäisen tekemä palkaton työ.
        SO:ssahan on lähinnä varattomia henkilöitä jotka on huijattu jäseniksi lupaamalla ilmaisia kursseja, joten miten oletat että heillä olisi yleensäkään varaa yhtään mihinkään ja miksei siis systeemi pidä jäsenistään huolta.

        Paljonko muuten noudatat nykyisin tuota hubbardin valehtelukäskyä.

        Eikä siellä ole mitään koeaikaa, sillä sopimuksessahan ei tietenkään lue mitään sellaista.

        Miten muuten ne SO:ssa jaetut itsemurhakäskyt, pitäisikö niitä pitää ihmisoikeusloukkauksiana.

        Puhun vain asioista, joista tiedän. Yritän vastata jotain (vaikka tiedän sinun lähinnä provoilevan), koska tunnen aika hyvin opit ja säännöt. En tunne kuitenkaan Seaorgia tänään.

        "Lapsethan ovat aikuisia"
        Lapset ovat lapsia eivätkä siten ole aikuisia. Monessa asiassa he ovat kuitenkin tasa-arvoisia aikuisten kanssa. Seaorgin sopimusta en ole koskaan nähnyt alaikäisen allekirjoittavan. Käsitykseni on ettei se ole mahdollista. Ainakaan tyttäreni ei tehnyt mitään sopimusta kenenkään kanssa.

        "Miten korvataan lain mukaan alaikäisen tekemä palkaton työ"
        En tiedä. Lapset käyvät koulua, tekevät kotiläksyt, syövät, leikkivät ja nukkuvat. He siivoavat huoneensa ja auttavat vanhempiaan esim. pyykin pesussa. Oma tyttäreni auttoi keittiössä tai hoiti pienempiä lapsia koulun jälkeen 2-3 tuntiin ja loppuilta oli vapaata. Mielestäni se oli hyvä käytäntö ja opetti lapsille, ettei raha kasva puussa ja että he ovat osa yhteisöä.

        Tiedän kyllä, mitä nuoret ovat kirjoitelleet netissä lapsuudestaan. Tyttäreni on lukenut niitä myös ja ollut kauhuissaan. Hän on kysellyt, että olimmeko me vain onnekkaita? En tiedä. Meitä onnekkaita oli paljon. Tosin scientologialla meni silloin hyvin eikä syytä kovaan kuriin ollut.

        "SO:ssahan on lähinnä varattomia henkilöitä jotka on huijattu "

        Onhan siellä niitäkin, mutta vähemmistönä. Ehkä he ovat vain überoptimisteja, joiden arvot ovat eri järjestyksessä kuin keskivertokansalaisten.

        "Paljonko muuten noudatat nykyisin tuota hubbardin valehtelukäskyä."

        Minä en tunne mitään valehtelukäskyä. Se, mitä luulen sinun tarkoittavan, liittyy lähinnä aineen määritelmään. Aine on tavallaan valhetta. Jos haluat tietää asiasta enemmän, voit lukea aksiomit.

        "eikä siellä ole mitään koeaikaa, sillä sopimuksessahan ei tietenkään lue mitään sellaista"

        Koeaika on ja sillä on nimikin: Product 0. Sen aikana puolet päivästä opiskellaan Seaorgin omia sääntöjä ja tavoitteita sekä toinen puoli tehdään ruumiillista työtä. Kaikesta on selvittävä hyvin, muuten joutuu lähtemään. Tuona aikana on myös itsellä vapaus lähteä, jos juttu ei kiinnostakaan.

        Ja lopuksi: minä en usko mihinkään abortti- tai itsemurhakäskyihin. Onhan joku inhottava ihminen voinut pelotella, mutta kuka uskoo? Halooo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe