Windows näytön kääntö ohjelmallisesti?

bursalino

Rakentelen paattiin navigointitietokonetta.
Kun läppäri asennetaan paatin kattoon, niin pitäisi näyttö kääntää ylösalaisin. eli siihen tarvittaisiin ohjelmapalikka. En ole löytänyt koneen näyttöajurista tällaista tukea.

Koneena IBM T30 Win 2000 käyttiksellä

Kiitollisuudella otan vastaan vihjeet tällaisista ohjelmista.

8

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskus näinpäin

      Noin, Ctrl nuoli alas ?

      • bursalino taas

        Joo, toimisi, jos koneen ajurissa olisi tällainen ominaisuus.
        Siispä uudistan kysymykseni: etsin erillistä ohjelmaa, joka toteuttaa tämän ominaisuuden.


      • Kate Kismus
        bursalino taas kirjoitti:

        Joo, toimisi, jos koneen ajurissa olisi tällainen ominaisuus.
        Siispä uudistan kysymykseni: etsin erillistä ohjelmaa, joka toteuttaa tämän ominaisuuden.

        Ei sellaista ole. Jos näytönohjaimen ajuri ei tue tuollaista ominaisuutta, mikään ohjelma sitä ei voi myöskään saada aikaan.


      • """""""""
        bursalino taas kirjoitti:

        Joo, toimisi, jos koneen ajurissa olisi tällainen ominaisuus.
        Siispä uudistan kysymykseni: etsin erillistä ohjelmaa, joka toteuttaa tämän ominaisuuden.

        Kääntö on näytönohjain ajurin omainaisuus. Pöytäkoneissahan tuo on perusjuttua ollut jo pitkään mutta nimenomaan vanhemmissa kannettavissa voi olla vaikeaa.

        Voit tietysti yrittää päivittää ajurit
        http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-42358

        ja kokeilla jotain ati tray tools typpistä ohjelmaa, jos toimisi kannettavassa.


      • bursalino 3

        Ei toimi iRotate. Löysin sen aikani kuukkeloituani ja kokeilin oitis. Löysin myös eeeRotate -nimisen ohjelman, mutta sitä ei löydy W2000:lle ja virusskanneri varoitteli asennuspaketista, joten en tohtinut kokeilla.
        iRotate perustuu näytönohjaimen kääntöominaisuuden hyödyntämiseen. Ilmeisesti sitten tämän IBM thiknpad T20:n näytönohjain ei osaa tuollaista temppua?

        Eli tarvittaisiin aidosti ohjelmallinen ratkaisu. En vielä aivan usko edelläolevia vakuutteluja ohjelmatoteutuksen mahdottomuudesta, koska tarjolla on pilailuohjelmia, jotka kääntävät näytön eri asentoihin. Voihan toki olla, että pilailuohjelma kääntää näytön vain staattisena, jolloin se ei enää "elä" ja normaalin "elävän" näytön käännön toteutus ei sitten oloekaan niin yksinkertainen temppu?


      • bursalino 3 kirjoitti:

        Ei toimi iRotate. Löysin sen aikani kuukkeloituani ja kokeilin oitis. Löysin myös eeeRotate -nimisen ohjelman, mutta sitä ei löydy W2000:lle ja virusskanneri varoitteli asennuspaketista, joten en tohtinut kokeilla.
        iRotate perustuu näytönohjaimen kääntöominaisuuden hyödyntämiseen. Ilmeisesti sitten tämän IBM thiknpad T20:n näytönohjain ei osaa tuollaista temppua?

        Eli tarvittaisiin aidosti ohjelmallinen ratkaisu. En vielä aivan usko edelläolevia vakuutteluja ohjelmatoteutuksen mahdottomuudesta, koska tarjolla on pilailuohjelmia, jotka kääntävät näytön eri asentoihin. Voihan toki olla, että pilailuohjelma kääntää näytön vain staattisena, jolloin se ei enää "elä" ja normaalin "elävän" näytön käännön toteutus ei sitten oloekaan niin yksinkertainen temppu?

        Entäs tämä
        http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-4UJS2V.html


      • bursalino 4
        veikkopit kirjoitti:

        Entäs tämä
        http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-4UJS2V.html

        Kiitos Veikko
        Näyttää kiinostavalta, mutta tuettu malli näyttää olevan vain Trans Note, eli se lienee se malli, jossa näyttö kääntyy ympäri tabletti-pc käyttöä varten.

        Voisiko siinä olla sama näytönohjain kuin T20:ssä, eli S3 graphix:in Savage IX 1014 ??

        Täytyypä vähän tutkia tuota ennen kuin asentaa. En nimittäin tiedä, miten koneen saa enää henkiin, jos siitä menee näytönohjain jumiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe